מתנצל: רזיתי ללא ניתוח. תמונה ממאגר Ingimage

מתנצל: רזיתי ללא ניתוח

פרג' סולימאן שהשיל כ-40 ק"ג ממשקלו בליווי דיאטנית קלינית של כללית וללא ניתוח בריאטרי: לא מאמינים לי שרזיתי תודות לשינוי הרגלים וללא ניתוח

פורסם בתאריך: 18.6.20 17:51

פרג' בן 28, גרוש+2, הגיע ביולי 2019 לטיפולה של הדיאטנית הקלינית דועאא קטיש במרפאה היועצת של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי לייעוץ הכנה לקראת ניתוח בריאטרי. בהגיעו היה במשקל 136.4 ק"ג ומאסת הגוף שלו היתה גבוהה במיוחד: BMI 46.11. בתחילת המפגש הוא סיפר לדיאטנית כי רבים מהחבריו עברו את הניתוח וכשראה את התוצאות, החליט שגם הוא רוצה בשינוי כזה וכי הניתוח יעשה לו פלאים. הוא הוסיף שבעבר ניסה לא אחת לרדת במשקלו ולעתים גם הצליח, אך הירידה לא היתה די משמעותית ובעיקר לא לאורך זמן ושב ועלה במשקלו.

במהלך השיחה עמו הסתבר לדיאטנית שהוא מרבה באכילת חטיפים מלוחים, ג'אנק פוד, שותה לא פחות מ- 3 בירות ליום וצורך הרבה פחמימות. בנוסף, ממעט בפעילות גופנית.

דועאא פירטה בפניו את השלכות הניתוח הבריאטרי ופירטה מהם היתרונות והחסרונות, בהדגישה שהניתוח אינו פתרון קסם וכי המשמעות היא התחייבות לשנות לחלוטין את הרגלי האכילה שאם לא, לא יראה כל תוצאות לניתוח. בעקבות שיחות אלו, מודה פרג', "נפל האסימון" והוא החליט לוותר על הניתוח ולנסות בשלב ראשון על שינוי הרגלים בהנחיה צמודה של הדיאטנית ורק אם לא יצליח ישוב לאופציית הניתוח.

פרג סולימאן לפני הדיאטה שעשה עם הדיאטנית דועאא קטיש. צילום עצמי

פרג סולימאן לפני הדיאטה שעשה עם הדיאטנית דועאא קטיש. צילום עצמי

פרג סולימאן לאחר הדיאטה שעשה עם הדיאטנית דועאא קטיש. צילום עצמי

פרג סולימאן לאחר הדיאטה שעשה עם הדיאטנית דועאא קטיש. צילום עצמי

במפגשים הבאים, חל שינוי משמעותי בהרגלי התזונה שלו. הוא הפסיק לחלוטין לשתות בירות ונמנע מאכילת החטיפים המלוחים, הפחית בפחמימות, החל לאכול אוכל ביתי מסודר, מבוסס על חלבון ושפע ירקות. מאפס פעילות עבר להרגל של ריצה ואימון במכון כושר 5 פעמים בשבוע. התוצאות של ההשקעה נראות היטב וכיום, לאחר פחות משנה מגיע משקלו לכ 90 ק"ג בלבד – כ-40 ק"ג פחות – עם מסת גוף משופרת של  BMI 30.4 ומסת שריר טובה תודות לאימונים. במדידות נמצא גם כי חלה ירידה משמעותית במסת השומן בגופו.

לפרג' אין די מילים להודות לדיאטנית שהצליחה לשנות לו את חייו כדבריו. "בזכותך נולדתי מחדש", הוא אמר לדיאטנית, אך היא מחזירה ואומרת לו שההישג הוא שלו ובזכות עצמו.

לדאבונו, נותרה בעיה אחת: איש לא מאמין לו שהשינוי הושג ללא ניתוח ואז הוא שולח את מכתב הסיכום של הדיאטנית שהועבר לרופא המשפחה שלו, זאת כעדות לכך שאכן רזה תודות לליווי המקצועי המעולה בכללית והקפדתו על המלצותיה.

בימים אלה מצויין שבוע התזונאי העולמי. סיפורו של פראג' הוא רק דוגמה אחת בולטת לתפקידן החשוב במערך הטיפולי. 50 הדיטניות של כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי, בהנהלתה של ד"ר גלית גולדז'אק קוניק, מלוות בהצלחה מקרים רבים של מטופלים המתמודדים עם מגוון בעיות בריאות ומחלות, ואשר בליווי פרטני ובקבוצות כללית דיאט סייעו השנה למאות מטופלים להוריד במצטבר אלפי קלוגרמים ממשקלם, תודות לשינוי הרגלים לאורך זמן ולחולים רבים לאזן את מחלתם אף עד כדי הפחתה או הפסקת הצורך בטיפול תרופתי.

דועאא קטיש. צילום: דוברות כללית

דועאא קטיש. צילום: דוברות כללית


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר