תמונה ממאגר Ingimage
תמונה ממאגר Ingimage

לצד מגבלות הקורונה, במרכזי בריאות האישה של כללית בלין וזבולון נערכים אירועים לקידום המודעות להנקה

פורסם בתאריך: 6.8.20 19:59

ד"ר אבי פכט, מומחה בגסטרו – ילדים במרכז לבריאות הילד של כללית בקריון: מחקרים מראים כי להנקה יתרונות רבים לבריאות, התינוק גם כמבוגר בהמשך חייו, בהם  הקטנת שכיחות דלקת אוזן תיכונה, הפחתה בזיהומים במערכת עיכול ובמערכת נשימה, הפחתה בשיעורי ההשמנה בילדים, הפחתת יתר לחץ דם בגיל מבוגר והפחתה בשיעורי אסטמה ואלרגיות עוריות שונות, הפחתה בסיכון להתפתחות סוכרת, מניעת עצירות ושלשול ופחות גזים.

במספר עבודות דווח על יתרונות בריאותיים גם לאם המיניקה: הפחתת דימומים לאחר הלידה במהירות רבה יותר, דווח על סיכון נמוך יותר לסרטן שד ולאוסטיאופורוזיס.

בשורה חשובה נוספת, מוסיף מומחה הכללית, מהידע שהצטבר עד כה ההנחה היא שהקורונה אינה מועברת בחלב ועל כן גם אם האם אובחנה כחיובית היא יכולה להמשיך להיניק ובלבד שתקפיד על שורה של כללים למניעת העברת הוירוס דרך דרכי הנשימה, כמו עטיית מסכה והגיינת ידיים מוקפדת מתמיד – פירוט מלא ניתן לכך באתר כללית.

נוכח החשיבות הרבה לבריאות הקשורה בהנקה, ממשיכים בכללית לעודד ולסייע לנשים להיניק ועל אף האילוצים, מצויין במחוז חיפה וגליל מערבי שבוע ההנקה העולמי בסדרת פעילויות, בהן הדרכות זום לצוותים וכן הדרכה וייעוץ פרטני על ידי אלישבע כהן ארזי –אחות רכזת תחום רפואה מונעת בכללית, מחוז חיפה וגליל מערבי (בתצלום) שנערכת במרכזים הרפואיים לין וזבולון.

פעילות מרוכזת זו מצטרפת לעשייה בתחום לאורך כל השנה במסגרתה נערכות במחוז חיפה וג"מ בכללית סדנאות הכנה לפני לידה, מתקיים קו ייעוץ טלפוני בכוכבית 2700. בנוסף, החל מחודש זה ייפתח שירות ייעוץ פרטני בטיפות החלב של כללית בנהריה, כרמיאל ועכו (תיאום תור ב *2700) שיינתן ללא תשלום ויורחב בהדרגה לאיזורים נוספים ברחבי המחוז.

במסגרת הביטוח המושלם קיים גם שירות הזמנת אחות יועצת הנקה מוסמכת לביקור בית בעלות של 150 ₪ לביקור ראשון ו-50 ₪ ביקור שני.

אלישבע כהן ארזי ודורית אהרונוביץ מקדמות את שבוע ההנקה בלין. צילום: דוברות כללית

אלישבע כהן ארזי ודורית אהרונוביץ מקדמות את שבוע ההנקה בלין. צילום: דוברות כללית


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר