שרית כרמלי והמטופלת. צילום: דוברות כללית
שרית כרמלי והמטופלת. צילום: דוברות כללית

צוות הכללית הפך לרגע למשפחה של חולת קורונה בודדה

שיחת טלפון רגילה שניהלה אחת מהמנהלות במחוז עם מטופלת גילתה מציאות שבה לחולה אין אוכל בבית, ואין גם מי שיסייע לה להצטייד. לבסוף, אחרי זמן קצר ובסיוע עובדי הקופה, הגיעו לביתה מצרכי מזון והיא זכתה לליווי אישי וקבוע של אנשי הצוות עד להחלמתה. עכשיו היא באה להודות להם

פורסם בתאריך: 6.9.20 11:13

במהלך שיחת ניטור רפואי שניהלה שרית כרמלי, מנהלת הסיעוד במרפאת כללית במחוז וחברה בחמ"ל אשפוזי הבית לחולי קורונה של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, עם מטופלת חולת קורונה בשנות ה-70 לחייה, החלה לפתע האחרונה לבכות.

כרמלי, שתפקידה כולל ניטור מדדים כמו חום, רמת חמצן בדם (סטורציה), קשיי נשימה וכאבים במסגרת שיחות קבועות שהיא ואחיות נוספות מנהלות עם מטופלים בביתם או במלוניות, שאלה את האישה לפשר העניין והאם היא חשה שלא בטוב.

האישה סיפרה שהיא מתגוררת בגפה, ילדיה רחוקים ממנה ואף הם בבידוד ולכן היא רעבה ובלי מצרכי מזון מפני שאינה מסוגלת לבצע הזמנה מהבית ולא כי אין באפשרותה לממן זאת. צוות כללית יצר מיד קשר עם מרכז מזון ובתוך שעות הגיעו לבית המטופלת הנרגשת מצרכים.

זמן מה אחרי האירוע, נוסף על הניטור הרפואי, דאג צוות הכללית להיות עמה בקשר כל העת ולוודא שיש ברשותה מספיק מזון. כרמלי סיפרה אף שבשלב מסוים חשבה להתמגן ולהגיע לבית המטופלת בעצמה כדי לבשל עבורה, אך אחרי שהאישה הודתה לה ודיווחה שאין בכך צורך הרעיון ירד מסדר היום.

"אנחנו מקפידות לנהל שיחה של ממש עם המטופלים מרחוק, גם כי במהלך שיחה שכזו אפשר לחוש אם יש סימנים רפואיים מדאיגים כמו קשיי נשימה שהמטופל לא מודע אליהם לעתים, וגם כדי להיות עם יד על הדופק סביב מצבם הנפשי של המטופלים, לסייע ולפתור בעיות שאינן בהכרח רפואיות", הסבירה כרמלי.

"במקרים רבים אנו מערבים את צוות העובדות הסוציאליות שלנו כדי שיעניקו תמיכה רגשית. השהיה בבידוד בבית או במלונית, במנותק מאחרים ועם חרדה גדולה, מעוררת קשיים רגשיים רבים. חשוב לנו להיות שם עבור המטופלים שלנו בכל מובן, גופני ורגשי.

"העובדה שיש להם כתובת וקול אנושי קבוע שנמצא עמם בקשר חשובה להם מאד. הצוות מלווה את המטופלים מידי יום, גם בסופי שבוע וחגים".

השבוע, לאחר שהחלימה לחלוטין, הגיעה המטופלת למרפאה כדי לפגוש את הצוות שדאג לה "יותר ממשפחה" כהגדרתה, ולהודות לו בחום. "הן היו שם ברגע שהייתי אובדת עצות, בעיקר כי הסיטואציה ההזויה של הקורונה גרמה לי לאבד עשתונות במצב שכרגיל הייתי מתפקדת בו היטב. שרית והצוות שלה בכללית היו שם באותו רגע בשבילי. אין לי די מלים להודות להן על כך".


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר