חונכים את המוקד הרפואי החדש. צילום: צבי מינקוביץ, דוברות כללית
חונכים את המוקד הרפואי החדש. צילום: צבי מינקוביץ, דוברות כללית

כללית חנכה מוקד ייחודי לרפואה דחופה בבית חולים כרמל

המוקד הראשון בישראל יציע למבוטחי הקופה במחוז שירות רפואי בלילות ובסופי שבוע שיקצר את זמני ההמתנה בעת הצורך בהפניות למיון, וגם ישמור על רצף טיפולי בזכות שיתוף הפעולה הצמוד עם המרפאות בקהילה

פורסם בתאריך: 6.9.20 11:14

כללית שירותי בריאות חנכה באופן רשמי את המוקד הייחודי החדש לרפואה דחופה לערב ולסופי השבוע בבית החולים כרמל, אחרי שעבד בחודש האחרון בהרצה. המוקד ישרת את מבוטחי קופת החולים בחיפה והסביבה.

מדובר במוקד הראשון בישראל הממוקם בתוך בית חולים, מה שמאפשר לו לשלב יתרונות של מוקד לרפואה דחופה לקהילה לצד איכות רפואית של בית חולים. טקס החנוכה הרשמי נערך במסגרת מגבלות הקורונה, וכלל את סגן ראש עיריית חיפה מיכי אלפר, יו"ר דירקטוריון כללית יוחנן לוקר, מנכ"ל שירותי בריאות כללית פרופ' אהוד דודסון, מנהל בית החולים כרמל ד"ר אבי גולדברג ומנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי רונן נודלמן.

כל הנואמים בטקס הדגישו שמבוטחי כללית תושבי חיפה והסביבה, יזכו מעתה למענה איכותי במיוחד שאין שני לו בישראל, הכולל מוקד לרפואה דחופה שיפעל מעבר לשעות הפעילות הרגילות במרפאות, בלילות ובסופי השבוע, בתוך בית חולים.

רצף טיפולי שכזה, הדגישו הדוברים, מתאפשר רק בכללית שברשותה בתי חולים שהיא מפעילה דוגמת כרמל בחיפה מה שמציב יתרונות רבים דוגמת: רמה רפואית גבוהה בזכות צוות המוקד, בהובלתם של ד"ר נג'ואן כיאל, מומחה ברפואה פנימית ובעל ניסיון בעבודה בחדרי מיון, ויפעת אלון, מנהלת הסיעוד במוקד.

השניים יפעלו יחד עם מיטב הרופאים מבית חולים כרמל וממרפאות כללית בקהילה להם התמחות ברפואת משפחה או פנימית, ילדים וטראומה.

העובדה שהמוקד נמצא בתוך בית החולים מאפשרת לצוות להפנות את המטופל במקרה הצורך במסלול ירוק ומהיר לחדר המיון הממוקם קומה אחת מעל, ללא איבוד זמן יקר.

כך ניתן טיפול ברמת בית חולים ללא המתנה ממושכת ועם הפחתה בסיכונים לחשיפה לזיהומים צולבים והדבקות שיש בעת פניה לחדר מיון. כמו כן, לא נדרשת הפניה והעלות נמוכה בהרבה מאגרת חדר מיון.

המוקד ממוקם באתר בית חולים יום בכרמל, שעבר לאחרונה שיפוץ ועוצב בסטנדרטים גבוהים. מתכונת זו מאפשרת ניצול מיטבי של המתקן, כשעם תום פעילות בית חולים יום החדרים אינם שוממים, אלא ממשיכים לשמש אכסניה לשירות רפואי נוסף – מוקד הרפואה הדחופה.

סגן ראש עיריית חיפה מיקי אלפר ברך את כללית על כך שבחרה בחיפה כמקום לפיילוט למוקד בתוך בית חולים, וציין כי אין ספק שמבוטחיה בחיפה זכו. מנכ"ל שירותי בריאות כללית פרופ' אהוד דודסון, התייחס לכך שהמוקד בא לפתור בעיה של מענה שירותי בשעות שבהן אין מרפאות והוא שמח שדווקא בימים מורכבים אלה של קורונה זוכים תושבי חיפה, המבוטחים בכללית, למענה איכותי שמעניק ערך מוסף.

הוא ציין כי מדובר במודל ראשוני ברמה ארצית וכי לאור ההצלחה שכבר מסתמנת הוא יהווה דגם אותו תאמץ כללית, שיתרונה בכך שהיא מציעה שירות מפותח הן בקהילה והן בבית חולים באיזורים נוספים בארץ.

יו"ר דירקטוריון כללית יוחנן לוקר, סיפר ששמע על היוזמה הייחודית בעת ביקור שערך באיזור ביומו הראשון בתפקיד ב-1 במרץ, והוא שמח לראות כיצד הצליחו בית החולים והמחוז לשלב כוחות ועל אף הקורונה להפעיל בתוך חודשים מעטים את המוקד במהלך תקדימי.

מנהל בית חולים כרמל ד"ר אבי גולדברג, ציין את שיתוף הפעולה המיוחד שבא לידי ביטוי במוקד בין צוותי בית החולים לבין המחוז כשני גופים השייכים לכללית, כפי שקיים לאורך שנים, כשרופאים טובים הם גם מנהלים ורופאים בכירים בבית החולים וגם במרפאות כללית בקהילה.

מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי רונן נודלמן, שהוביל את היוזמה למתכונת ייחודית זו, הדגיש כי כללית השלימה עם הפעלת המוקד מערך שבו היא מעניקה למבוטחיה פתרונות טיפוליים מבוקר עד לילה, גם במצבים דחופים.

במהלך היום במיונים הקהילתיים הפועלים בלין וזבולון, ובמרפאות היועצות שלה ברחבי הגליל המערבי. פעילותם אף הורחבה דווקא בתקופת הקורונה וכיום ניתן בהם שירות רצוף עד הערב.

לאחר שהמיון הקהילתי נסגר יכול מבוטח עם בעיה רפואית דחופה לפנות למוקד האיכותי שנחנך עתה בכרמל, כך שיש רצף של מענה טיפולי. הוא הודה לשותפים בכרמל על כך שבשיתוף פעולה מיטבי התאפשרה הפעלת המוקד שכבר זוכה להערכת המטופלים, וכן למנכ"ל וליו"ר על הגיבוי והתמיכה שסייעו במימוש רעיון פורץ דרך.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר