עו"ד אריאלה רוזנטל סודרי (צילום: רונית ולפר)
עו"ד אריאלה רוזנטל סודרי (צילום: רונית ולפר)

"אני לוקחת רק תיקים שאני מאמינה בהם"

"הדבר הכי נכון לעשות הוא לדבר עם הלקוח בפתיחות, להסביר לו מהם הסיכויים של התיק ובאותה הנשימה גם לפרט בפניו את הסיכונים", אומרת עו"ד ונוטריון אריאלה רוזנטל סודרי, שלעולם לא תתפשר על יושרה, כנות, שקיפות ומקצועיות. ממשרד עורכי הדין שבבעלותה היא מלווה משפטית לקוחות רבים בתחומים שונים, כשהמשותף לכולם: דיני נפשות

פורסם בתאריך: 4.3.23 17:35

עו"ד אריאלה רוזנטל סודרי היא ההוכחה החיה לכך שאפשר לשלב חיי משפחה מלאים ומאושרים לצד עבודה תובענית כעורכת דין, והיא עושה זאת, ובהצלחה יתרה, כבר 24 שנה. היא נשואה, אימא לשני חיילים ולתיכוניסטית בכיתה ט', וממשרד הבוטיק שלה בחיפה ובתל אביב היא מלווה משפטית עשרות לקוחות בתחומים שונים: גירושים ודיני משפחה על כל המשתמע מכך (מזונות, משמורת, אפוטרופסות, חטיפת ילדים, מגוון סכסוכים בתוך המשפחה, כולל בנוגע להתנגדויות לצוואות, מינוי אפוטרופוס ועוד), מקרקעין (ייצוג מוכרים וקונים בעסקאות נדל"ן), הסדרת מעמד במשרד הפנים, חדלות פירעון/פשיטות רגל, ירושות וצוואות ועוד.

מכיוון שעו"ד רוזנטל סודרי דוברת לא פחות מחמש שפות (מלבד עברית), משרדה מעניק שירותים נוטריוניים בגרמנית, צרפתית, אנגלית, איטלקית וספרדית. מסיבה זו גם רבים מלקוחותיה הם תושבי חו"ל, להם היא מעניקה שירותים כמו הסדרת מעמד במשרד הפנים וכן טיפול

בירושות של נפטרים שהלכו לעולמם בחו"ל, אך יש להם רכוש בישראל או ישראלים עם רכוש בחו"ל. מדובר בנישה מאוד ייחודית שמצריכה ידע ובקיאות בהליכים שונים, שבדרך כלל אין אותם למרבית עורכי הדין.

תחומי העיסוק של עו"ד רוזנטל סודרי נרחבים, אולם לדבריה, יש זיקה ישירה בין כולם. "כל התחומים שלובים זה בזה", היא מסבירה, "דיני משפחה הם תחום מאוד רחב, שכולל בתוכו תת קטגוריות. בסכסוכי גירושים, למשל, בדרך כלל יש לצדדים נכס שצריך להימכר ושיש לגביו מחלוקת, ולא אחת יש גם כל מיני עניינים הקשורים לחובות ולהוצאה לפועל. תחום המקרקעין משיק גם לדיני ירושות, במיוחד במקרים שיש בהם ריבוי יורשים ויש ממון ונכסים, שאין צוואה לגביהם, ויש סכסוך שצריך להיפתר, וכך בתיקים רבים בית המשפט ממנה אותי כמנהלת עיזבון".

 

 

הלכת פיקהולץ

על הקשר הישיר בין כל תחומי עיסוקיה מעיד ההליך המשפטי המורכב, שבו ייצגה עו"ד רוזנטל סודרי את גרושתו של חייב פושט רגל, והסתיים כשידה של לקוחתה על העליונה. פסק הדין שניתן בהליך בבית המשפט העליון זכה לשם "הלכת פיקהולץ".

עו"ד רוזנטל סודרי מספרת: "מדובר בבני זוג, מדינה ונתן פיקהולץ, שהתגרשו לפני כעשור. בשנת 2019 הגיש נושה של הבעל לשעבר תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה, שבה ביקש לחייב את הגרושה בחובותיו של הגרוש, אותם העמיד לצורך התביעה על סכום של כ-2.5 מיליון שקלים. לטענת הנושה, מאחר שהגרושה ביקשה לקבל חצי מהנכסים המשותפים מכוח חוק יחסי ממון, היא צריכה לשאת גם בחובותיו. בית המשפט דחה את התביעה, והנושה הגיש ערעור לבית המשפט העליון.

"בפסק דין, המשתרע על 10 עמודים וזכה, כאמור, לשם 'הלכת פיקהולץ', קבע בית המשפט העליון, כי אם הגרושה עשתה שימוש בכספים שהנושה הלווה לגרוש, יש לחייבה גם בתשלום החובות. לעומת זאת, קבע בית המשפט, אם מדובר בחובות שנוצרו, למשל, עקב הימורים, מימון מאהבת או סתם בגלל פזרנות, הצד השני לא צריך לשלם את חובותיו של הצד האחר. בשורה התחתונה, בית המשפט העליון החזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי, כשהוא מורה לו לבחון את הסוגיה ולברר האם במקרה הזה הגרושה עשתה שימוש בכספי ההלוואות שנטל הבעל מהנושה.

"בבית המשפט המחוזי הצלחנו להוכיח מעל כל צל של ספק, כי לאישה לא היה כל קשר לחובות שיצר בעלה לשעבר, וכי הנכסים המשותפים, שבהם ביקשה את חלקה, הם נכסים שנצברו על ידי שניהם במהלך החיים המשותפים, בטרם הבעל לשעבר שקע בחובות. בסופו של יום, בית המשפט המחוזי דחה את התביעה, קבע, שהאישה לא צריכה לשאת בחובותיו של בעלה לשעבר וחייב את הנושה בהוצאות משפט. אגב, מאז פסיקת העליון, נפתחו עשרות תביעות דומות נגד בנות זוג של חייבים".

דיני נפשות

החיים מזמנים לעיתים מצבים לא פשוטים, שמעורבים בהם תחושות של כאב, כעס או בלבול. מצבים אלה דורשים ייעוץ משפטי שמצד אחד יהיה מאוד מקצועי, ומצד שני יהיה סובלני, סבלני, מתחשב, רגיש ומכיל.

תחום ההוצאה לפועל והחובות, למשל, מביא עימו סיפורים אנושיים קורעי לב. עו"ד

רוזנטל סודרי מספרת על לקוח שלה, בן 80, שנפצע קשה בתאונת טרקטורון. "דרס אותו ילד בן 16 והוא לא תבע אותו, כי לא היה נעים לו, הוא מכיר את ההורים. הוא חי על קנאביס רפואי ובקושי מתהלך, ודמי המחיה היחידים שלו הם הקצבה החודשית שהוא מקבל מהביטוח הלאומי. יש לו חובות רבים, ביניהם גם חוב עבר של מזונות, והוא קיבל בימים אלו הפטר מלא מכל החובות כולל מחוב המזונות, שברוב המקרים לא ניתן לקבל הפטר ממנו".

למי את ממליצה לגשת להליך של חדלות פירעון?

"ההליך מאוד מומלץ לכל אדם שיש לו שנים חובות, הוא לא מצליח לשלם אותם והחוק לא מאפשר לפתוח בלשכת ההוצאה לפועל הליך של מוגבל באמצעים, שבו החייב משלם תשלום נמוך מאוד. ההליך מומלץ גם לאנשים שמשתכרים שכר מינימום. במקרים רבים בחדלות פירעון הגעתי לניכוי של לפחות שני שלישים מהחובות. ההליך מאוד מומלץ לאימהות חד הוריות, מפרנסות יחידות. בחדלות פירעון החייבים מגיעים להסדרים, לפיהם הם משלמים סכום של כ-2000-1000 שקלים בחודש למשך תקופה מסוימת לקופת כינוס הנכסים, למשל, לארבע שנים, כשבסופו של דבר חוב של כחצי מיליון יכול להימחק בתמורה לכמה עשרות אלפי שקלים. נכון, התקופה שבה משלמים את התשלום החודשי לקופת הכינוס היא תקופה לא קלה, אבל במבט קדימה היא שווה את המאמץ. לעומת זאת, חייבים שהם בעלי נכסים או שקיבלו ירושות, להם לא מומלץ להיכנס להליך של חדלות פירעון. אם לחייב יש נכס כלשהו, ואין עליו 90 אחוז משכנתה, או שהוא קיבל רכוש או סכום כסף בירושה, כונס הנכסים יבקש לשים את ידו על הנכסים והכספים. במקרה שכזה אני מנסה לחפש פתרון אחר של הסדר חובות באמצעות הלוואה ומו"מ עם הנושים".

גינונים אירופיים

עו"ד רוזנטל סודרי נולדה בשווייץ. כשעלתה לארץ בגיל 26 היא ידעה עברית בסיסית בלבד, אותה ספגה בבית הוריה. אביה נולד בישראל אך עזב אותה מיד עם שחרורו מהצבא. אמה נולדה באוסטריה אך גדלה בישראל ועזבה אותה ביחד עם אביה. עו"ד רוזנטל סודרי למדה משפטים בשווייץ, סיימה שם תואר שני, ולאחר מכן השלימה את חובותיה הלימודיים בארץ והתקבלה להתמחות במשרד המשפטים בירושלים במחלקת חקיקה וייעוץ ובמחלקה הבינלאומית העוסקת בין היתר בחטיפות ילדים. בזמן הלימודים למבחני לשכת עורכי הדין היא הכירה את מי שלימים הפך לבעלה.

השלמת הלימודים בארץ למי שידעה אז רק עברית בסיסית לא הייתה משימה קשה?

"ממש לא, כי בשווייץ לא למדנו רק משפטים, למדנו גם איך ללמוד, וזה דבר שבארץ לא כל כך יודעים. כאן, מתקבל הרושם כי הסטודנטים למשפטים מתעוררים רק לקראת מבחני הלשכה".

עו"ד רוזנטל סודרי הביאה איתה משווייץ את הגינונים האירופיים, ובראשם יושרה וכנות, ושני ערכים אלה הם נר לרגליה. "אני באתי ממקום של יושרה, ממקום שאין בו 'פוילעשטיקים'. אם אני חושבת שלאדם שיושב מולי אין סיכוי משפטי, אני מיד אומר לו את זה. אני לא לוקחת תיקים שאני לא מאמינה בהם. הדבר הכי נכון לעשות הוא לדבר עם הלקוח בפתיחות, להסביר לו מהם הסיכויים ובאותה הנשימה גם לפרט בפניו את הסיכונים. אני גם לא אקח תיקים שהם לא בתחומי המקצועיות שלי. יושרה, כנות שקיפות ומקצועיות – אלה הם העקרונות שלעולם לא אתפשר עליהם".


אריאלה רוזנטל סודרי, עורכת דין ונוטריון

דרך העצמאות 51, חיפה  טלפון: 04-8668665  פקס: 077-7668665   דוא"ל: [email protected]

לאתר של עו"ד אריאלה רוזנטל סודרי >>>

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר