עו"ד מירב כהן (צילום: לירן פרידמן, טודומדיה)
עו"ד מירב כהן (צילום: לירן פרידמן, טודומדיה)

מקצועיות, אנושיות, יושרה

על שלושה ערכים אלה עו"ד ומגשרת מירב כהן לעולם לא תתפשר. היא עוסקת בתחום דיני המשפחה, צוואות וירושות, תחומים אשר מטבעם מזמנים למשרדה אנשים המצויים בנקודת משבר בחייהם. "לפיכך, בצד מתן הסבר משפטי ומקצועי," מדגישה עו"ד כהן, "מהותי בעיניי לנהוג עם הלקוח ברגישות מירבית. הלקוח מבין שמולו יש עורכת דין שלא רק מבינה בחוק ומשפט, אלא היא גם אנושית ובעלת יושרה"

פורסם בתאריך: 4.3.23 18:10

כבר מהרגע הראשון שפוגשים את עו"ד מירב כהן מבינים שהגעתם לאשת מקצוע מעולה בתחומה, בטוחה בעצמה ואסרטיבית, ולצד זאת, אנושית ומסבירת פנים. עו"ד מירב כהן היא אחת מעורכי הדין המובילים בתחום דיני המשפחה והירושות, ולאורך השנים יצרה תקדימים משפטיים רבים בתחומי עיסוקה, דבר אשר מעמיד את משרדה כמוביל בזירה המשפטית.

משרדה של עו"ד כהן נותן מענה לכל הסוגיות בדיני המשפחה, בין היתר, בעריכת הסכמי ממון, הסכמי גירושין, ייצוג בהליכי גירושין, תיקי מזונות, זמני שהות, איזון משאבים, תיקי מעבר מגורים, עריכת ייפוי כוח מתמשך ועוד. בתחום דיני הירושות ניתנים במשרדה מענה וייצוג במגוון סכסוכי הירושה וכמובן בכתיבת צוואות. עו"ד כהן מתמנה גם על ידי בתי המשפט למנהלת עיזבונות בתיקי ירושה סבוכים.

מקצועיות לצד אנושיות

"אני מאמינה שהחיבור הראשוני בין עורך הדין ללקוח הוא חשוב ביותר. כשלקוח יושב איתי, חשוב לי להסביר לו כיצד אני רואה את התיק מהבחינה המשפטית. עם זאת, האנשים שמגיעים למשרדי ממילא מצויים בנקודת משבר בחייהם, בין אם הם מצויים בפירוד מבן או בת הזוג ובין אם יקיריהם נפטרו, ועל כן מהותי בעיניי לנהוג עימם ברגישות המרבית. הלקוח מבין שמולו יש עורכת דין שלא רק מבינה בחוק ומשפט, אלא היא גם אנושית וישרה".

עוד מציינת עו"ד כהן: "ככל שהתיק הולך לקראת ייצוג, אני יושבת עם הלקוח ובונה ביחד איתו אסטרטגיה אשר מותאמת לו גם לעניין ניהול התיק עד לסיומו וגם לעניין גדרי הפשרות שניתן יהיה להגיע אליהן. כמובן, שלצד ההובלה המקצועית של ההליך תוך שקיפות מרבית ללקוח, אני מקפידה על יחס אישי, אמפתי ומענה זמין".

האם את מאמינה בגישור ובמשא ומתן?

"בהחלט. פנייה מרצון של שני הצדדים לגישור או פנייה לדרך של משא ומתן, כששני הצדדים מיוצגים, ממזערות את הפגיעה המשפחתית ומונעות היגררות להליך משפטי ארוך וכואב, שפעמים רבות מביא להחלטות משפטיות שהן לא תמיד טובות לצדדים, לילדיהם ולתא המשפחתי בכלל. במסגרת הסכם, ניתן לרדת לפרטי פרטים ולייצר פתרונות ראויים, נכונים ומדויקים יותר עבור אותה משפחה. ככל שסעיפי ההסכם יהיו מנוסחים באופן בהיר ומפורט ויקיפו גם מחלוקות עתידיות, כך הצדדים יוכלו להמשיך בחייהם בצורה טובה יותר".

 

 

עו"ד מירב כהן מאמינה כי בהליך גירושין חשוב מאוד לנסות להגיע למצב שבו שני התאים המשפחתיים החדשים יתפקדו בצורה מיטבית לאחר הגירושין, על מנת לשמור על טובת הילדים שגם כך חווים משבר עם התפרקות התא המשפחתי.

עו"ד כהן מסבירה, כי גם בסכסוכי ירושות, ניתן להגיע לפתרונות יצירתיים בהסכמות, שכן בסכסוכים אלו בדרך כלל, בסופו של יום, מדובר בכסף ונכסים.

"יחד עם זאת" מדגישה עו"ד כהן "כאשר אני רואה שאין פרטנר להסכם על אף כל מאמציי, או כאשר מדובר בסוגיה משפטית או עקרונית, אני אלחם עבור לקוחותיי בבית המשפט עד להצלחה בפסק דין״.

ואכן הצלחותיה הרבות של עו"ד כהן מדברות בעד עצמן. כך למשל בתיק שבו ייצגה אימא לשתי מתבגרות, שנתבעה על ידי הגרוש שלה להפחתת מזונות הקטינות. במהלך ניהול התיק, השופטת שדנה בהליך הציעה להתפשר ולהפחית במזונות באופן ניכר, אלא שעו"ד כהן סברה כי בתיק זה לא היה מקום לפשרה וניהלה את ההליך עד תומו, תוך ביצוע חקירות נוקבות וכתיבת סיכומים משפטיים מקיפים. ואכן, ניתן פסק דין לזכותה של הלקוחה של עו"ד כהן, כאשר בית המשפט קיבל את מלוא טענות ההגנה ואף חייב את התובע בהוצאות משפט.

במקרה נוסף, רגיש במיוחד, ייצגה עו"ד כהן, אב מהצפון, שגילה ביום בהיר אחד שגרושתו לקחה את שני ילדיהם הקטינים (מתחת לגיל 6) ועברה להתגורר בדרום. גם הפעם הצליחה עו"ד כהן להביא לפסק דין, שבו הורה בית המשפט לאישה לחזור עם שני הקטינים לצפון, על מנת שהאב יוכל לקיים איתם זמני שהות כאב מעורב לכל דבר.

ממצטיינת דיקן לעו"ד מובילה

עו"ד מירב כהן היא בוגרת אוניברסיטת חיפה בהצטיינות ומצטיינת דיקן. את טרום ההתמחות עשתה בבית משפט השלום בעכו ואת התמחותה עברה בהצלחה מרובה בפרקליטות חיפה במחלקה הפלילית. היא שירתה כתובעת פלילית וכקצינת אלימות במשפחה במשטרת ישראל. עם פתיחת משרדה בשנת 2004, טיפלה בתיקים רבים ואף מתוקשרים בתחום הפלילים. עם זאת, ברבות הימים ולבקשת לקוחותיה הרבים, החלה לעסוק בתחום דיני המשפחה והירושות, התאהבה בתחום ומאז כבר טיפלה במאות רבות של תיקי גירושין וסכסוכי ירושה ומיתגה עצמה כשם דבר בתחומים אלו.

משרדה של עו"ד כהן נמצא אמנם בקרית ביאליק, אך לקוחותיה מגיעים אליה מכל הארץ – מירושלים, מפתח תקווה, מכפר סבא ואפילו מבאר שבע ומקריית גת בדרום. "בימינו, קל מאוד לייצג את הלקוחות של המשרד בכל רחבי הארץ שכן מערכת בתי המשפט ותוכנות החתימה מסייעות גם בפתיחת תיקים וגם בהחתמה דיגיטלית על תצהירים, וכך הלקוחות יכולים לבחור את עורך הדין שהם באמת מעוניינים בו ללא תלות במיקום משרדו".

תמיד ידעת שאת רוצה להיות עורכת דין?

"האמת, שכבר בילדותי היה ברור לכל הסובבים אותי שאהיה עורכת דין".

בספר המחזור של כיתה י"ב כתבו החברים על עו"ד כהן שהיא תהיה שופטת. עו"ד כהן מחייכת בצניעות ואומרת: "אני לא שוללת זאת. נכון לעכשיו, אני נהנית לשלב בין הענקת שירות מיטבי ללקוחות הרבים שלי, לבין האימהות לשלושה ילדים קטנים בבית הספר היסודי. אני ממשיכה להילחם עבור הצדק ללקוחות שלי, להביא להסכמים מיטביים ולתוצאות הטובות ביותר, על מנת שיוכלו להמשיך קדימה בחיים".

רגע לפני יום האישה, יש, לדעתך, הבדל בין נשים עורכות דין לגברים עורכי דין?

"אני חושבת שכיום אין הבדל בין עורך דין גבר לעורכת דין אישה, בפרט בתחום דיני המשפחה והירושות, שבו נדרשות גם אסרטיביות וגם רגישות. אני סבורה שבמהלך השנים, עורכות הדין הנשים הוכיחו את עצמן וניתן לראות אותן כיום בחוד החנית המשפטית. אני מאמינה שהשופטות והשופטים הרבים בפניהם אני מופיעה, הלקוחות והקולגות שלי, יעידו עליי שאני אחת מעורכי הדין המקצועיים שיש, וכמו כן אנושית וישרה, לכן מבחינתי, הצלחתי!"


עורכת דין מירב כהן

דרך עכו 14 קריית ביאליק  נייד: 054-6808182  טלפון: 04-8732119  פקס: 04-8732199 דוא"ל: [email protected]

לאתר של עו"ד מירב כהן >>>

לפייסבוק של עו"ד מירב כהן >>>

 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר