המדעטק (צילום: מושון תמיר)
המדעטק (צילום: מושון תמיר)

המדעטק מגייס תרומות למנויים עבור מעוטי יכולת

אגודת ידידי מוזיאון המדע והטכנולוגיה מעוניינת לאפשר לילדים ממשפחות דלות אמצעים להגיע למוזיאון, אבל אומרת שאינה יכולה לממן זאת בעצמה ולכן היא פונה אל הציבור

פורסם בתאריך: 10.1.18 13:42

אגודת ידידי המדעטק פתחה בקמפיין לגיוס תרומות מהציבור למימון רכישת מנויים למוזיאון עבור משפחות שמתקשות לממן את דמי הכניסה. מחיר המנוי לשנה לילד בליווי מבוגר הוא 330 שקל, ובתוספת השתתפות בסדנת הדפסה בתלת מימד המחיר הוא 530 שקל. רשימת המשפחות תועבר למדעטק על ידי מערכת השירותים החברתיים והקהילה (לשעבר אגף הרווחה) בעירייה.

במכתב למנויי המדעטק כתב יו"ר אגדות הידידים ויזם ההייטק דן וילנסקי: "אנא תרום כפי יכולתך. תכלית ההשקעה בחינוך מדעי-טכנולוגי היא להבטיח את העתיד ולשמר את יתרונה היחסי של מדינת ישראל בתחומים חיוניים אלו".

לדבריו של וילנסקי הוא מבקש לגרום לכך שתלמידים שלא היו מגיעים למוזיאון ללא התרומה אכן יגיעו אליו, "ואם אחר כך הם יבחרו בכיוון המדעי-טכנולוגי, המאמץ השיג את מטרתו".

 

 

וילנסקי: "פעילות הילדים והנוער שמגיעים למדעטק גורמת לכך שמספר המהנדסים, הטכנאים, ההנדסאים והמדענים בישראל גדל כי זה מרגיע אצלם את הפחד ממדע וטכנולוגיה. עם זאת, יש אוכלוסייה שלמה שקשה לה להגיע למוזיאון בגלל העלויות הכרוכות ברכישת כרטיס כניסה או מנוי".

למה המוזיאון לא מממן מתקציבו את המנויים למעוטי היכולת?

"תקציב המוזיאון מורכב מדמי כניסה ומתרומות של אנשים פרטיים וגורמים ממשלתיים. דמי הכניסה שנגבים ביחד עם התרומות לא מאפשרים למוזיאון שום גידול. לכן המוזיאון פונה לתורמים ולציבור בנושאים האלו".

למרות שדמי הכניסה למדעטק ביחס למוזיאוניים אחרים בארץ הם גבוהים?

"אני לא חושב שהם הרבה יותר גבוהים. יש גם הבדל בין מוזיאון רגיל לבין מוזיאון מדע שדורש הרבה הדרכות, והחזקת אגף החינוך עולה לנו המון כסף. אנחנו נמצאים במצב שבו אם אנחנו רוצים לפתח את המוזיאון אנחנו צריכים עזרה מהציבור".

מדובר בקבוצה מאוד מצומצמת של ילדים. האם המוזיאון לא יוכל לספוג את העלות?

"אם תכפיל את מספר התלמידים מעוטי היכולת במספר המנויים תראה שזה ייאלץ אותנו לצמצם במקומות אחרים. פניתי לכל חברי הדירקטוריון שיתרמו סכומים גדולים יותר עבור המנויים – יותר מאשר ביקשתי מהציבור – וההיענות היא יפה מאוד".

את התרומות ניתן להעביר לחשבון של אגודת ידידי המדעטק בבנק דיסקונט בסניף בית הקרנות או בכרטיס אשראי לטלפון 8614425.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר