מצעד הגאווה בחיפה (צילום: רמי שלוש)
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: רמי שלוש)

שבוע עליז

פורסם בתאריך: 27.5.17 09:20

ראשית, וידוי קטן וחשוב. עבר כבר יותר משבוע מאז שגיליתי את העניין הזה. אני קצת מתבייש לספר, לשתף ולהיחשף. בכל זאת כתוב למטה “ממובילי הקהילה הגאה” וזה תואר מחייב ואני צריך לשמש דוגמה. קשה לי מאוד לספר את זה בגלוי, בייחוד לחברים/ות הקרובים/ות שמכירים/ות אותי שנים, ללקוחות הנאמנים/ות ולשותפים/ות לדרך הקהילתית הארוכה. אני יודע, כולכם סבלתם בגללי, לרוב בשקט מופתי ובלית ברירה, בעיקר את בעיות התקשורת שלנו, ואולי זו הסיבה לריחוק בינינו במשך כל השנים. זה לא שלא חשדתי שאפשר אחרת – תמיד הרהרתי בזה, ולמרות ההכחשה פזלתי לצדדים ובדקתי כיוונים אחרים, אולי טכנולוגיות חדשות שיסייעו להתמודד עם זה, ואף פניתי לקבלת חוות דעת שנייה, שלישית ורביעית, אך ללא הועיל. לא נמצא הטיפול הרפואי למצבי. אך גם אני, כמו כולם, שרוי באי ודאות מהסוג שלא ידוע מה יוליד יום ומתי תיגמר הסוללה. לא ויתרתי. התייעצתי עם ד”ר גוגל ועם פרופ’ פייסבוק לפני שעשיתי את הצעד המשמעותי הזה בחיי, והתלבטתי רבות אם גם לצאת מארון התקשורת ולהודות בזה בפה מלא או להמשיך לסבול את המבטים המזלזלים ואת ההשפלות היומיומיות שלכם/ן.

אז לפני הפקות חודש הגאווה העמוס ביותר שיהיה אי פעם בחיפה, שמתחיל כבר בסוף השבוע הבא, אני מודה, מתוודה ומתנצל אם זלזלתי בכם/ן ולא האמנתי לכם/ן. צדקתם. צדקתן. באמת ובתמים לא ברור לי איך חייתי בלי הסמארטפון לפני זה, ובעיקר איך צלחתי את כל השנים האלה בעסקים בלי המכשיר הקסום, החכם, הנוצץ והיפהפה הזה, שמחובר דרך קבע לעורקי הרשת בכל השיטות והדורות, קולט בכל הדרכים והחורים עלי אדמות, והוא עושה לי מנגינות של לייקים ושל הודעות ושל 1,000 התראות קטנות. והוא עושה לי זמזומים והוא צובע תמונות והוא פותח לתוכנות כמעט את כל האתרים. יש לי ביד מכשיר קטן עם שתי מצלמות וייצוב תמונה, ועד כאן ההתלהבות מהצעצוע החדש.

שנית, וזה כבר הצד הרציני של העלילה הסלולרית הגאה שלי, חודש אירועי הגאווה השנה נעשה צפוף ביותר, וכבר לא תהיה ברירה וצריך להתחבר ומהר לטכנולוגיות של המאה הקרובה. כי השנה, נוסף על תפעול בית הקפה וניהול צוותו, ביחד עם כל התוכניות הרגילות של מסיבות גאות – מצעד גאווה בכרמל, הרצאות ופעילויות בבית הקהילות ושלל אירועים ברחוב מסדה וברחבי חיפה – גם נפיק בפעם הראשונה משאית גאווה חיפאית במצעד הגאווה של תל אביב. וזו, רבותי וגבירותי, כבר משימה לא פשוטה, גם בשביל צוות מהולל כמו שלנו שהצעיד בעבר בבטחה 5,000 איש ואשה מהקהילה הגאה במצעד הכי ארוך שהיה אי פעם בחיפה – מהדר לעיר התחתית – ועל הדרך גם סגר עיר שלמה לא בכוונה.

בשביל מה צריך משאית גאווה חיפאית מחוץ לחיפה? בשביל מי ומה זה טוב? ולמה אנחנו משלמים ארנונה כדי שוב לבזבז אותה על משהו ועל מישהו מחוץ לחיפה בזמן שרחובות הדר נראים כמו אחרי הפצצה? אז אפשר להירגע: זו משאית גאווה פרטית של קפה פאזל וגאווה צפונית – עם די.ג’יי צ’ארמי בעמדה הקדמית, עם רקדנים ורקדניות ותפאורה מקומית – שתטייל בעוד שבועיים לתל אביב כדי לעשות שמח לחיפאים בניכר ולגרוף כמה תיירים, ואם עיריית חיפה תמשיך להיות נחמדה לקהילה אולי היא תקבל טרמפ הלוך ושוב על חשבון ההפקה. בחזור אפילו נעלה להדר כמו פעם, דרך רחוב חסן שוקרי, במיוחד בשבילה, אבל מסדה יהיה תמיד התחנה הראשונה ולא האחרונה של הגאווה שלנו בחיפה.

יומן גאווה חיפאי:

שישי, 26.5, משעה 10:00: אירוע סלסה במסדה שבו מארח קפה פאזל את קהילת מדיה-נוצ’ה חיפה לחגיגת סלסה סוערת ובירה צוננת, וזאת במסגרת אירוע מסדה מרקט מספר 6. נתחיל עם מוזיקה לטינית רגועה, נמשיך עם שיעורים למתחילים ולמתקדמים ולאחר מכן מסיבת סלסה חופשית. יהיו שם דוכני יד שנייה, כנאפה טבעונית, בירה מהחבית ומבצעי הפי האוור בעסקים ברחוב מסדה המשתתפים באירוע. הכניסה חופשית
.
ראשון, 28.5, 21:00-19:00: חיפאים/ות נבדקים/ות בבית הקהילות – מוקד בדיקות HIV ומחלות מין, חינם ואנונימי לחברי הקהילה הגאה ולידידיה. רחוב מסדה 6.

שלישי, 30.05, 23:00: ליין Overkitsch במסיבת שבועות עם בוגרת עקב הזהב Christina Fox על הבמה ועם די.ג’יי ליאב שניידר על העמדה. במהלך הערב מדריכות שוות מאיגי – ארגון נוער גאה – יבואו להרים איתנו מלאאא כדי למצוא אצלנו את צוות המדריכות הבא. סינקופה בר, רחוב כיאט 5.

חמישי, 1.6, 19:00: מסיבת פתיחת בית – חוגגים את פתיחת בית הקהילות ואת תחילת חודש הגאווה. נתחיל בכיבוד קל, נתרגש בברכות ונמשיך למסיבת גן אל תוך הלילה. מסדה 6. לפרטים נוספים: 04-6657667.

שישי 2.6, 19:00: כמעט שבת שלום, ואתם/ן מוזמנים/ות לחגוג איתנו את פתיחת חודש הגאווה בארוחת שישי קהילתית חגיגית כמיטב המסורת של בית הקהילות. מסדה 6. הרשמה ופרטים נוספים בדף הפייסבוק של בית הקהילות לגאווה וסובלנות ובטלפון 04-6657667.

הכותב הוא ממובילי הקהילה הגאה והבעלים של קפה פאזל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר