מופע אור-קולי (הדמיה: חברת OG אדריכלים)
מופע אור-קולי (הדמיה: חברת OG אדריכלים)

תחרות להקמת מיצגים אור-קוליים

משרד התיירות ועיריית חיפה יזמו תחרות עיצוב בין לאומית להקמת המיצגים שיופעלו משטח נמל חיפה. עלות הפרויקט נאמדת ב-20 מיליון שקל

פורסם בתאריך: 14.1.18 12:31

משרד התיירות ועיריית חיפה בשיתוף עם נמל חיפה ישיקו מחר (שני) תחרות עיצוב תאורה בין לאומית שבה יוכלו להתמודד משתתפים מכל העולם העוסקים בעיצוב תאורה בלייזר ובמערכות מתקדמות. הפרס לזוכה בתחרות הוא תכנון, עיצוב והקמה של מיצג אור-קולי אמנותי עירוני. עלות הפרויקט, שייקרא "נמל האור" ושנחשף כאן כבר בחודש מרץ 2017, נאמדת ב20 מיליון שקל, והוא ימומן באופן שווה על ידי משרד התיירות ועיריית חיפה. אטרקציות דומות ניתן כיום לראות ביעדים שמושכים אליהם מדי שנה מיליוני תיירים, ובהם ברצלונה, הונג קונג ודובאי.

במשרד התיירות סבורים שלפרויקט זה יש פוטנציאל לחולל שינוי תיירותי בחיפה ולתת מענה לצורך במוצר תיירות לילי שירחיב את מגוון אפשרויות הבילוי הליליות של התיירים באזור. המיצג, שינוהל על ידי החברה הכלכלית לחיפה ויבוקר על ידי החברה לפיתוח עכו העתיקה, יורכב משני מופעי אור – האחד בכל שטח הנמל והעיר התחתית, והשני ברחבת האנגר 15 בנמל.

המיצג הראשון יבוסס על הקרנת קרני לייזר בצבעים שונים לגובה רב. במופע זה ניתן יהיה לצפות מחלקים נרחבים של העיר והוא יאיר את שמי חיפה באורות צבעוניים. את המופע ילווה פסקול שיושמע באמצעות רמקולים אשר יוצבו בכמה מוקדים בעיר ובאמצעות אפליקציה ייעודית. המיצג השני יהיה חלק מתוכנית חזית הים העירונית שנועדה לפתוח את שעריו של הנמל ולהוות מרכז תרבות ופנאי. שני המיצגים עתידים לפעול החל מחודש ספטמבר מדי יום בשעות קבועות והן יימשכו כרבע שעה.

 

 

לצורך קיום התחרות הוקם אתר אינטרנט שבאמצעותו אפשר להגיש מועמדותם ולקבל פרטים באשר לדרישות התחרות. ההרשמה לתחרות תינעל ב-15 בפברואר, והיא תנוהל על ידי חברת OG אדריכלים, בניהולם של מירב איתן וגסטון צהר, אשר אחראים על ניהולם ועל הקמתם של מיצבי תאורה בין לאומיים ברחבי העולם ומשמשים כמנהלים האמנותיים של פסטיבל האור בירושלים.

לאחר סגירת ההרשמה ייבדקו ההצעות שיתקבלו והן יועברו לעיונה של ועדה ציבורית, שבה יהיו חברים נציגי הגופים המעורבים ואנשי מקצוע מתחומי האמנות והטכנולוגיה. הוועדה תבחר את שלוש ההצעות הסופיות, ולאחר מכן יתבקשו המועמדים הסופיים להציג חומרים נוספים בהסתמך על שאלות שיפנו אליהם מנהלי התחרות. בתום שלב זה תכריז הוועדה על הזוכה בתחרות. ההצעות שיתקבלו ייבחנו לפי קריטריונים כמו איכות הרעיון שהוצע ומקוריותו, איתנות כלכלית וניסיון בעבודות דומות קודמות. כמו כן יצטרכו המועמדים לציין מהו סוג הציוד שבו הם ישתמשו לצורך הקמת המיזם.

שר התיירות יריב לוין: "עם שבירת השיאים בתיירות הנכנסת לישראל אני רואה חשיבות עליונה בחיפה ובפיתוח התיירות בה. המיזם החדשני והמקורי 'נמל האור' יהווה אטרקציה מרכזית ויקדם את חיפה כעיר תיירותית מובילה בישראל".

ראש העיר יונה יהב: "מיזם 'נמל האור' מצטרף לשורה של מיזמים שאותם אנו מקדמים ביחד עם משרד התיירות ובעזרתו הרבה של השר לוין, וזאת במטרה למצב את חיפה כמטרופולין התיירות של צפון המדינה, תוך ניצול האטרקציות הרבות הקיימות בעיר ובמרחב הסובב אותה. תודות למאמצים אלה הפכה חיפה למרכז שהייה אזורי לתיירים מכל העולם, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעשרות בתי המלון אשר מתוכננים ונבנים בעיר, ובתפוסת בתי המלון שהיא מהגבוהות בארץ".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חיפאי מודאג

    "במשרד התיירות סבורים שלפרויקט זה יש פוטנציאל לחולל שינוי תיירותי בחיפה…" – אולי כדאי למשרד התיירות לבקר בחיפה ולקרוא את הנתונים. הדבר היחיד שיחולל שינוי תיירותי בחיפה זה אם ראש העירייה הנוכחי ילך הביתה וייתן למישהו אחר לנהל את העיר.
    חבל שעיריית חיפה מבזבזת 10 מיליון ש"ח על (עוד) פרויקט מיותר במקום להשקיע את תקציביה בשרותים לתושב ובפיתוח אמיתי של כלכלת העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר