בנק הפועלים - הפרסום לא פוגם במעשה הטוב (צילום: דודו בכר)
בנק הפועלים - הפרסום לא פוגם במעשה הטוב (צילום: דודו בכר)

היח”צ לא מפריע למעשים טובים

פורסם בתאריך: 20.5.17 22:33

לפני כמה שבועות התקיים בישראל "יום המעשים הטובים" שיזמה שרי אריסון. מדובר ביום שבו מרוכזים פרויקטים למען הקהילה, מגויסים מתנדבים רבים, ורשויות רבות בישראל משתתפות באירוע. זהו יום שכל כולו מכוון לעשייה ברוכה וחשובה, ולמרות זאת תושבים רבים מביעים ביקורת על המעשה עצמו בגלל שאריסון נותנת לו חסות. אחד מהטיעונים בפי המבקרים נוגע לחגיגת הפרסום סביב האירוע ולכך שהוא מאדיר את שמה של אריסון, הבעלים של בנק הפועלים. האם הם צודקים או שמדובר בצרות עין? הרי אם התוצאה היא שאנשים עושים מעשה טוב שקודם לכן לא חשבו לעשות, מה זה משנה מה הוביל לכך? אם כתוצאה מכך מישהו מקבל קצת יחסי ציבור, האם זה מפחית מערך העשייה? לדעתי לא, כי המטרה היא הדבר החשוב.

הדבר הקל ביותר הוא למתוח ביקורת. טיעון אחר בפי המבקרים הוא שפעולות כאלה שמבצעים בנקים או חברות עתירות ממון הן מוכרות לצורכי מס, אבל משמיעי הטיעונים האלה מוצאים את עצמם בצד המקטר ולא בצד העוזר. גם רכישה של ציוד משרדי או השקעות שונות הן פעולות מוכרות לצורכי מס, אבל למה לא להעביר ביקורת אם אפשר?

אי אפשר להתעלם מכך שבשנים האחרונות הפכו תרומות לקהילה לחלק בלתי נפרד מכל ארגון מסחרי כמעט, והקשר בין העסקים לקהילה נעשה חשוב מאוד לבעלי עסקים. אכן, לעניין זה יש גם קשר למיתוג. בעידן שבו יחסי הציבור חשובים יותר מפרסום, תרומה לקהילה מהווה תרומה חשובה לאופן שבו עסק נתפש בעיני הציבור. מעבר לעניין היחצני אני סבור שהמגמה הזאת גרמה לכך שנעשינו לחברה טובה יותר. בעלי עסקים שעובדים ומנהלים עובדים רבים במהלך היום נהנים מהידיעה שפרי עמלם מצליח לעזור לאנשים שזקוקים לכך.

יתרה מזאת, אני נוכח שאפילו כאשר חברות ועצמאים נקלעים למשברים כלכליים, כפי שקורה לא פעם, רבים מהם לא מוותרים על האפשרות לתרום לנזקקים. גם אם יכולתם לעשות זאת נפגעת, תחושת המחויבות נשארת והם עושים זאת באהבה, כל אחד לפי יכולתו.

בחיפה יש מפעלי תרומה ועזרה רבים, וכבעל עסק מגיעות אלי בקשות לתרומה מדי יום. יש בהן כאלה שמעוררות חשד, אבל גם זה אינו מעיב על הרצון לסייע. העזרה והסיוע מקרבים אותנו למציאות שאנשים חיים בה וגורמים לנו להרגיש שעשינו משהו טוב.
הצלחה של כל ארגון נמדדת גם בערכים, לא רק ברווחיות, ואם בעל עסק הרוויח בסופו של דבר קצת יחסי ציבור ומעט פרסום כתוצאה ממעשים טובים, אין בכך רע. שהרי מי שמציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו.

 

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומחבר הספר “איך להרוויח בנדל”ן”

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר