עבודות השדרוג בטיילת שמעון פרס בקרית ביאליק (צילום: דוברות העירייה)
עבודות השדרוג בטיילת שמעון פרס בקרית ביאליק (צילום: דוברות העירייה)

הסוף לסדקים: החלו העבודות שדרוג טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה) בקרית ביאליק

העירייה מחליפה את מצע האספלט בטיילת במצע בטון כדי לפתור את בעיית הסדקים החוזרת ונשנית. הטיילת משמשת כיום הולכי רגל ורוכבי אופניים רבים

פורסם בתאריך: 25.1.22 13:03

עיריית קרית ביאליק החלה בפרויקט עבודות שדרוג וסלילת טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה). העבודות כוללות החלפת אספלט במצע בטון למניעת הסדקים.

לפני מספר שנים, כאשר הוקמו שלבי א' וב' של הטיילת, הונח מצע אספלט. עם הזמן הופיעו הסדקים לאורך הטיילת, אותם תיקנה העירייה על בסיס קבוע. אך תיקוני אספלט נקודתיים שבוצעו לא פתרו את הבעיה והסדקים הופיעו שוב. העירייה פנתה ליועץ קרקע שביצע קידוחים לאורך הטיילת ומיפה את המקומות בהם ישנה קרקע חרסית, אשר סופגת מים בימי החורף הגשומים ומתנפחת כתוצאה מכך, והדבר גורם להיווצרות סדקים.

בעקבות התייעצות עם המומחים הוחלט בעירייה להחליף את מצע הטיילת במקומות שסומנו מאספלט לבטון, כאשר הבטון יונח במקטעים המאפשרים דרגות חופש להתפשטות בימי הקיץ החמים למניעת היווצרות הסדקים.

 

 

כדי שבמהלך העבודות תהיה פגיעה מינימלית באלפי הולכי רגל ורוכבי אופניים, המשתמשים בטיילת לפעילות ספורטיבית מידי יום, העבודות מתקיימות במקטעים קטנים של 200 מטר. העבודות על כל מקטע יימשכו כשבועיים, כאשר כל הפרויקט יימשך כארבעה חודשים.

העבודות מתבצעות במקטע שבין רחוב האשל לבין כיכר רבין.

ראש העירייה אלי דוקורסקי: "מיד עם הקמתה, טיילת שמעון פרס הפכה למוקד משיכה לאלפי תושבי העיר, לכן החלטנו להשקיע בשדרוג משמעותי ולא קוסמטי ולהחליף את מצע האספלט למצע בטון, ופעם אחת ולתמיד לסיים אם תופעת הסדקים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עקוצה

    בעיית היתושים קצת יותר קריטית, כשאי אפשר לסבול זאת אפילו בחורף, במיוחד לתושבים הגרים ליד ה"טיילת".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר