ארז הרוש (צילום: יניר סלע)
ארז הרוש (צילום: יניר סלע)

"כשפרויקט מצליח, זה הסיפוק הכי גדול"

"אני אחד שהתחיל מלמטה, אני בניתי את החברה הזו בעשר אצבעות. מתחילת דרכי הבנתי שהדרך יותר חשובה מהכל. הדרך והעשייה הן מה שעושות אותנו" • ארז הרוש, הבעלים של משרד הפרסום "אול מרקט" מעניק הצצה אל מאחורי הקלעים של קמפיינים נדל"ניים גדולים

פורסם בתאריך: 10.2.22 15:32

רזומה: הקמתי את המשרד בשנת 2003. לפני זה עבדתי ב"יורוקום נוקיה".

כמה עובדים במשרד? 10 עובדים.

אפשר לומר שאתם מתרכזים בנדל"ן? 95 אחוזים מהפעילות שלי זה נדל"ן, יותר מ-40 חברות נדל"ן.

כקרייתי, האם יש הבדל בין עולם הנדל"ן החיפאי לקרייתי? אין כל כך הרבה הבדל, מלבד העובדה שבחיפה אין כל כך הרבה צעירים, חיפה היא עיר שהזדקנה. העיר תקועה בעשור הקודם, היא לא זזה ולא התקדמה. רוב הצעירים של חיפה עברו לערים הסמוכות, הם לא נשארו במרכז הכרמל. בקריות יש שינוי. היום בנדל"ן מדברים על שכונות עם עירוב שימושים, מה שחסר בחיפה, חסרות בה תשתיות, שיש בשפע בקריות. לדוגמה, שכונת אפקה בקרית ביאליק שהיא הצלחה גדולה".

צעירים חיפאים מהגרים לקריות? חד משמעית כן, ואני יודע את זה מנתונים. אבל לא רק צעירים, גם אוכלוסייה יותר מבוגרת.

מה תהליך העבודה של המשרד שלך כשאתה מקבל פרויקט חדש? כמשרד פרסום אנחנו חברה שמתמחה במיתוג פוסטים של נדל"ן והבאתם לקהלי היעד. אנחנו בעצם בונים את הסיפור מאחורי כל פרויקט ופרויקט. אנחנו מגשימים את החלומות של היזמים שלנו בפן השיווקי. יש לנו פרויקטים בחיפה, בקריות, בנהריה, באר שבע. אנחנו הולכים אחרי היזמים שלנו.

איזה פרויקט יש לך בחיפה? בחיפה יש לנו פרויקט יוקרתי של חברת "שובל" במצפה אלמוגי. 50 אחוז מהדירות בפרויקט נמכרו בתוך ארבעה חודשים. קהל היעד שם הוא של משפרי דיור.

מה זה עושה לך כשפרויקט כזה מצליח מעבר למצופה? זה הסיפוק הכי גדול שיכול להיות. על כל פוסט נדל"ן אנחנו עובדים כשנה, לפעמים שנה וחצי, לפני שרואים אותו באוויר מבחינה פרסומית. מהרגע שהיזם שלנו קונה קרקע, עד ליציאה לשיווק, כשכולם כבר רואים את המותג באוויר, אנחנו עובדים מאחורי הקלעים, מתכננים, יוזמים ובונים סיפור. בסופו של יום, כשפרויקט מצליח, זה הסיפוק הכי גדול. בדיוק כמו שזמר מוציא שיר. עד שהוא לא מוציא אותו, הוא לא באמת יודע אם השיר יהיה להיט או לא.

מה תקופת הקורונה עשתה לך כעצמאי? הקורונה כמעט שלא השפיעה עלינו, מאחר שענף הנדל"ן לא עצר לרגע. אנחנו עובדים בתהליכים ארוכי טווח עם הלקוחות שלנו, ושוק הנדל"ן, כפי שרואים בשנתיים האחרונות, נמצא בעלייה. המשימות בענף הנדל"ן דווקא עלו וצמחו בקורונה. אני לא סגרתי את המשרד ולא הוצאתי את העובדים לחל"ת, שזה בעצם הסיפוק הכי גדול שלי כמעסיק. המוטו שלי בתקופה הזו היה שהעסק חייב להמשיך קדימה ולא לעצור אף פעם, גם כשהכל נעצר. היה לנו קמפיין מאוד גדול של חברת "גיא ודורון לוי", שיצא בתקופת הסגר הראשון, שזו הייתה תקופה מאוד דרמטית. נמכרו 160 דירות בחודש.

לא היה ללקוחות מה לעשות עם הכסף? פשוט יש ביקוש, כי אנשים צריכים לגור איפשהו, אז הם רוכשים דירות.

 

 

הקורונה עשתה לרוכשים מהפך בדרישות לגבי הדירות? את המגמה הזו כבר ראינו לאחר הסגר הראשון. הדירות שהתייקרו ביותר אלו הן דירות קרקע, גם בקטגוריות של וילות פרטיות, צמודי קרקע וקוטג'ים. כל הקטגוריה הזו עלתה ביותר מ-10 אחוזים, גם בשוק היד השנייה ולא רק בשוק היד הראשונה. אלו הן דירות שקשה להשיג, וגם אצל היזמים יש ביקושים לדירות יותר גדולות, ובטח לבית עם מרפסת. בית בלי מרפסת הפך למוצר פחות נדרש.

מתחרים? אני אף פעם לא הסתכלתי ימינה או שמאלה לגבי המתחרים. אני עושה את העבודה שלי למען היזמים שלי בצורה הטובה ביותר. אני רואה את המשרד שלנו כמו סוס מרוצים. אם תסתכלי על מרוץ כזה, תראי שלסוסים שמים רטיות בעיניים כדי שיסתכלו רק קדימה, ולא יפזלו לצדדים. ככה אנחנו עובדים כבר שנים. אנחנו לא מתייחסים לסביבה התחרותית, אנחנו עושים את מה שאנחנו הכי טובים בו.

כסף? כסף הוא עוד מוצר נצרך, ובסופו של דבר זה לא הכל בחיים. זו לא המטרה העיקרית, וזו אחת הבעיות שיש לדור הצעיר, שנחשף לעולם וירטואלי, לעולם האינסטגרם וההשחתה שלו. הם שוכחים משהו מאוד חשוב בחיים, וזו הדרך. אני אחד שהתחיל מלמטה, אני בניתי את החברה הזו בעשר אצבעות. מתחילת דרכי הבנתי שהדרך יותר חשובה מהכל. הדרך והעשייה הן מה שעושות אותנו. הכסף מגיע עם ההצלחות, והוא אף פעם לא יוכל להיות המטרה.

בועה? הנדל"ן הוא לא בועה. מי שמכתיב בסופו של דבר את הענף במדינת ישראל היא רשות מקרקעי ישראל. הם מכתיבים את קצב השוק, הם מכתיבים את עליית המחירים, ולא היזמים. בסופו של דבר, כשהביקוש עולה על ההיצע, השוק מגלם את מה שקורה. לכן אני לא חושב שהענף בבועה, אני כן חושב שנגיע להתייצבות מסוימת.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר