מתחם מסחרי בציר מוריה (צילום: חגי פריד)
מתחם מסחרי בציר מוריה (צילום: חגי פריד)

אושרה התוכנית להוספת 50 מ"ר למסעדות ולברים בחיפה

התוכנית המהפכנית המאפשרת קירוי קבע של שטח הסמוך לבתי אוכל אושרה בוועדה המקומית. הקירוי יותר בשטחים פרטיים המהווים חצרות פתוחות בלבד ולא על מדרכות

פורסם בתאריך: 20.6.17 18:58

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה – חיפה אישרה אתמול (שני) את התוכנית המהפכנית שיזמה העירייה ואשר תאפשר למאות עסקי בילוי בעיר תוספת בנייה משמעותית קבועה של 50 מ"ר בהליך מזורז על מנת לעודד את פעילותם. בתוכנית, שחלה על רוב שטח העיר, נקבע כי בבתי עסק המוגדרים כבתי אוכל, ובהם מסעדות, בתי קפה וברים, יותר קירוי קבוע בשטח של 50 מ"ר במרווחים שבין בית העסק למדרכה.

מדובר למעשה בתוספת חלל של 50 מ"ר לשטחו של בית העסק, כאשר השטח המקורה יוקם מחומרים קלים כמו אלומיניום וזכוכית. הקמת השטח המקורה לא תותר בשטחי מדרכות והיא תתאפשר רק בשטחים פרטיים המהווים כיום חצר פתוחה. בתוך השטחים המקורים תותר רק הצבת שולחנות וכיסאות לצורכי הסעדה, אך לא תותר הצבת מתקנים להכנת מזון, דוכני מכירה ומתקנים הדורשים התחברות קבועה למערכות מים וביוב. מאות בתי עסק בעיר הם בעלי פוטנציאל התרחבות מכוח התוכנית החדשה, שחשף עיתון "כלבו" כבר במאי 2016.

יו"ר הוועדה ומ"מ ראש העיר חדוה אלמוג: "אין ספק כי תנאי מזג האוויר בקיץ הישראלי הארוך הם קשים לא פחות מאלה הקיימים בחורף הנוח יחסית, ולכן החלטנו לאפשר הקמת קירוי קבע שיקל על בעלי העסקים ויאפשר ישיבה בתנאים נוחים לאורך הרחוב בכל ימות השנה. החלטת הוועדה התקבלה לאחר סקר מקיף שנערך על ידי מינהל ההנדסה, שבמסגרתו אותרו המקומות הראויים לסגירה בתחומי מגרשים פרטיים הנושקים למסעדות ולבתי הקפה".

מהנדס העיר אריאל וטרמן: "התוכנית מאפשרת הקמת שטח מקורה קבוע בתחום השטחים הפרטיים, והיא כוללת הנחיות אדריכליות קפדניות שנודעו להבטיח שמירה על חזות הרחוב. לא תותר עקירת עצים בוגרים לצורך בניית השטח המקורה, ודגש מיוחד יושם על מבנים ומתחמים לשימור שבהם יידרשו בעלי העסקים לבנות את השטחים המקורים לפי הנחיות היחידה העירונית לשימור".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר