האזור שבו חלה תוכנית התעסוקה (צילום: רמי שלוש)
השטח שבו יוקם פארק התעסוקה המשותף (צילום: רמי שלוש)

מפנה בהליכי אישור אזור התעסוקה הענק במפרץ

הוועדה המחוזית תקיים דיון מכריע בתוכנית שיוזמים עיריית חיפה, עיריית נשר וקיבוץ יגור להקמת אזור תעסוקה ומסחר ענק באזור הצ'ק פוסט, אשר חיוני למעבר מתעשייה מזהמת לתעשייה נקייה

פורסם בתאריך: 16.11.17 09:36

תוכנית הבנייה הגדולה ביותר בתחומי המסחר והתעסוקה שמקדמת עיריית חיפה בשנים האחרונות תובא לדיון מכריע בעוד כחודש. ביום שלישי הופץ סדר היום של ישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד האוצר ב-18 בדצמבר, ולפיו במועד זה היא תקיים את הדיון המכריע בתוכנית שיוזמים במשותף עיריית חיפה, עיריית נשר וקיבוץ יגור.

התוכנית חלה על שטח של 2,934 דונם, ועל 710 דונם מהם באזור הצ'ק פוסט, מדרום למתחם בתי הזיקוק, מוצעת הקמת אזור תעסוקה ומסחר משותף שיכלול שטח בנוי של כחצי מיליון מ"ר. לפי התוכנית, שימושי התעסוקה המותרים בהיקף של 420,476 מ"ר הם משרדים, תעשייה עתירת ידע שאינה גורמת לזיהום, שירותים עירוניים, מרכז ירידים, אולמות אירועים ומרכזים לוגיסטיים. שימושי המסחר המוצעים בהיקף של 132,588 מ"ר הם מסעדות, בתי קפה ומסחר כללי.

השטחים שבהם מתוכנן אזור התעסוקה והמסחר הם שטחים בבעלות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) המוחכרים לקיבוץ יגור ושטחים פרטיים.

 

התוכנית לאזור התעסוקה והמסחר היא ברמה מפורטת, כך שמבחינה תכנונית ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה מכוחה לאחר אישורה. לעומת זאת, התוכנית כוללת גם שטחים עצומים המיועדים לפארק המטרופוליני הקישון העוטף את אזור התעסוקה, אך רובם של שטחי הפארק, הסמוכים לנחל הקישון, מתוכננים ברמה המתארית בלבד, ותידרש בעתיד תוכנית נוספת, מפורטת, כדי לממש את שימושי הפארק המוצעים.

בישיבתה בחודש הבא תדון הוועדה המחוזית בארבע התנגדויות שהוגשו לתוכנית אזור התעסוקה והמסחר. בכל ההתנגדויות מוצגות בקשות להטמעת תיקונים בהוראות התוכנית ללא דרישה לבטלה. הדיון המכריע שזימנה הוועדה המחוזית משקף מפנה בהליכי האישור של התוכנית, שנדונה בוועדה החל ממאי 2010 אך עד היום היא לא אושרה, ובכך עוכב מהלך אסטרטגי שאמור לתרום לשינוי הכיוון שמפרץ חיפה משווע למימושו ותכליתו היא מעבר מתעשייה מזהמת לתעשייה נקייה.

ההכרעה בתוכנית בוועדה המחוזית מתקיימת במקביל להליך שמקיימת הוועדה הגיאוגרפית האזורית של משרד הפנים לבחינת האפשרות לחלוקת הכנסות המיסוי המוניציפלי מאזור התעסוקה והמסחר המשותף בין שבע רשויות מקומיות – עיריות חיפה ונשר, המועצות המקומיות עוספייה, דלית אל-כרמל, קרית טבעון ורכסים, והמועצה האזורית זבולון.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת חיפה מודאגת.

    הארנונה תהיה כל כך גבוהה שלא יגיעו לשכור שם.
    האם מישהו בעיריה חשב מדוע כל כך הרבה עסקים נדדו למקומות אחרים?
    ייתכן שבמקום תוכניות גרנדיוזיות פשוט עדיף להוזיל את הארנונה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר