פרופ' אלי צוקרמן ודגל ישראל בכנס בפריז (צילום: באדיבות אתר "דוקטורס אונלי")
פרופ' אלי צוקרמן ודגל ישראל בכנס בפריז (צילום: באדיבות אתר "דוקטורס אונלי")

מדוע לא הופיע דגל ישראל בכנס של החברה האירופית לחקר הכבד?

דגל ישראל לא הוצג בכנס השנתי הבין לאומי של החברה שנערך בפריז. רק לאחר התערבות של נציגים ישראלים נוסף הדגל אל דגליהן של 70 המדינות שנציגיהן השתתפו בו

פורסם בתאריך: 6.5.18 10:13

דרמה מאחורי הקלעים בכנס השנתי הבין לאומי של החברה האירופית לחקר הכבד (EASL) שנערך בפריז, צרפת. כ-10,000 איש מרחבי העולם, ובהם עשרות רופאים ואחיות מישראל, השתתפו בכנס, וביניהם היה גם פרופ' אלי צוקרמן, מנהל יחידת הכבד במרכז הרפואי כרמל ובמחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית, המשמש יו"ר החברה הישראלית לחקר הכבד.

בכניסה למתחם שבו נערך הכנס הוצב קיר ענק ועליו הוצגו שמות הנציגים המקצועיים מכל מדינות העולם ולצדם שם המדינה והדגל שלה. אתר האינטרנט "doctors only" חושף כי הנציגים הישראלים נדהמו לראות שדגל ישראל אינו מופיע על הקיר ופנו להנהלת הכנס בדרישה להוסיף את הדגל, וכי אחת המשתתפות הישראליות אף ציירה בהפגנתיות את דגל ישראל לצד שם המדינה. בתגובה לפנייה נטען מהנהלת הכנס הנהלת הכנס כי הם "לא מצאו את הדגל הישראלי", אך למחרת באורח פלא נוסף הדגל לצד דגלי המדינות האחרות.

פרופ' צוקרמן מסר כי מחאה רשמית תוגש למארגנים והוסיף: "לא ברור אם היתה זו טעות אם לאו, אבל רק לאחר ההתערבות הישראלית הוסף הדגל, אני שמח שהצלחנו לפתור את הבעיה".

 

 

מהבחינה המקצועית עסק הכנס בשלושה נושאים מרכזיים: מחלות ויראליות של הכבד מסוג הפטיטיס, כבד שומני וקרצינומה של הכבד. לדבריו של פרופ' צוקרמן, "בעוד שעד כה הוצגו מדי שנה תרופות חדשות להפטיטיס C, השנה אופי המחקרים השתנה מכיוון שהגענו ליכולת לרפא את הזיהום בנגיף ב-100-95 אחוז מהחולים, ולכן הופסק פיתוח של תרופות חדשות. השנה התרכזנו בתכניות למיגור המחלה במדינות שונות. לגבי הפטיטיס B שניתן רק לרסנו אבל לא לסלקו, הוצגו תרופות חדשות בשלבים שונים של מחקר שנוטעים תקווה לאפשרות של ריפוי המחלה ולא רק ריסונה. באשר לכבד שומני – מחלת הכבד השכיחה ביותר בעולם המערבי – הוצגו תרופות לטיפול במחלה, וחלקן ישמשו בעתיד הקרוב בתשלובות טיפוליות מבטיחות. כך גם לגבי סרטן הכבד, אם כי ההתקדמות בנושא זה היא איטית יותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר