ניר קלינגר ויואב כץ בחגיגות הזכייה בגביע המדינה. ברוב חילוקי הדעות ידו של המאמן היתה על העליונה (צילומים: צלמוס)
ניר קלינגר ויואב כץ בחגיגות הזכייה בגביע המדינה. ברוב חילוקי הדעות ידו של המאמן היתה על העליונה (צילומים: צלמוס)

"נראה שכץ עושה הכל כדי שקלינגר לא ימשיך"

בהפועל חיפה חוששים שניר קלינגר לא יאמן את הקבוצה בעונה הבאה גם אם לא יקבל את תפקיד מאמן נבחרת ישראל. המאמן, שמשתכר העונה 27,000 שקל נטו בחודש, דורש שכר של 55,000 שקל. הבעלים העביר לו הצעה בסך של 35,000 שקל

פורסם בתאריך: 17.5.18 12:16

דווקא בימים שבהם חוגגת הפועל חיפה את הזכייה בגביע המדינה – הישגה הגדול ביותר בשני העשורים האחרונים – הרוחות במועדון סוערות. גורמים בהפועל חוששים כי ניר קלינגר לא יאמן את הקבוצה בעונה הבאה גם אם לא יקבל את תפקיד מאמן נבחרת ישראל, והסיבה לכך היא מערכת היחסים שלו עם הבעלים יואב כץ.

בעקבות ההצלחה הגדולה בליגה ובגביע דורש קלינגר שיפור ניכר בשכרו, אך כץ מסרב לדון איתו בעניין. מאז הזכייה בגביע דואג כץ לפמפם בכל ריאיון שבתחילת השנה הוא הציב לקלינגר אולטימטום – להתמנות למאמן או לעזוב את המועדון – ובלשונו: “Take it or leave it”. כעת מסתמן כי זו תהיה דרכו גם באשר לעונה הבאה, וגורם המקורב לשניים אמר ל”כלבו – חיפה והצפון”: “נראה שכץ עושה הכל כדי שקלינגר לא ימשיך”.

קלינגר משתכר העונה 27,000 שקל נטו בחודש – מהמשכורות הנמוכות בקרב מאמני הפלייאוף העליון – ולקראת העונה הבאה הוא דורש 55,000 שקל בחודש. כץ מצדו העביר לו הצעה לחוזה בסך של 35,000 שקל בחודש.

גורמים בהפועל יודעים לספר שכץ, שעזב את הארץ ביום שני, הספיק עוד לפני חזרתו לארצות הברית לשוחח עם אלישע לוי, עם גיא לוזון ועם יובל נעים והתעניין אצלם אם הפועל מהווה אופציה עבורם.

יצוין כי לאורך העונה התגלעו חילוקי דעות רבים בין כץ לקלינגר, בעיקר בנושאים מקצועיים, אך ברובם היתה ידו של קלינגר על העליונה, וכי בחגיגות הזכייה בגביע שנערכו בנמל חיפה נמנעו הבעלים והמאמן להתקרב האחד לשני.

גם בגזרת השחקנים לא שקט. השחקנים הבכירים שאינם מחזיקים בחוזה לעונה הבאה הציגו חזית אחידה מול כץ ודרשו שכר גבוה ב-50 אחוז משכרם בעונה הנוכחית. כץ מצדו הסכים להעלות את שכרם ב־20-10 אחוז ומסרב לדון עמם על שדרוג גבוה מזה.

בשלב זה ממתינים השחקנים לסיום המשא ומתן בין כץ לקלינגר, ורובם כבר הבהירו לכץ כי הם יחליטו על עתידם רק לאחר שתיקבע זהותו של מאמן הקבוצה.

 

 

בתוך כך, בימים האחרונים התברר כי הבלם הרומני גבריאל תמאש סירב לשחק מול מכבי נתניה בשבת האחרונה, אך קלינגר כפה עליו לעלות בכל זאת על כר הדשא.

הסיפור החל בכך שברישומים שערכה הקבוצה היו לתמאש תשעה כרטיסים צהובים שגוררים השעיה אוטומטית ממשחק אחד. קלינגר הודיע לבלם כי הוא משוחרר מהמשחק, אך לאחר בדיקה באתר ההתאחדות לכדורגל התברר כי תמאש סוחב שמונה צהובים בלבד. כדי לא להסתבך ביררה הפועל את העניין, וההתאחדות אישרה כי לרומני יש שמונה צהובים וכי הוא רשאי לשחק במשחק. קלינגר הודיע לתמאש כי הוא יהיה בהרכב הפותח, אך הבלם אמר שהוא עייף ממשחק גמר הגביע ומחגיגות הזכייה ושהוא לא רוצה לשחק. קלינגר דחה את הדברים למורת רוחו של תמאש, שבסופו של דבר הציג יכולת דומה לזו שהפגין במשחק הגמר.

בהפועל בודקים מידע על כך שתמאש נצפה מבלה ביום שישי בלילה, ואם הדברים יתבררו כנכונים הוא יוזמן לבירור משמעתי. לנוכח היכולת שהוא מציג במשחקים האחרונים והדברים שאמר ולפיהם הוא אמר לכץ כי יסכים להישאר בקבוצה רק אם קלינגר ושאר השחקנים יוחתמו בה, גורמים בהפועל דורשים חשיבה מחודשת באשר להמשך דרכו.

כעת מסתמן כי לראשונה בעידן כץ תסיים הפועל את העונה באיזון תפעולי. ההוצאות של הקבוצה הבוגרת של הפועל נאמדות השנה ב-12 מיליון שקל, ומתברר שהכנסותיה יסתכמו בסכום דומה.

המועדון צפוי לקבל ממינהלת הליגה מענקי מיקום ומענקי רייטינג בסכום כולל של שבעה מיליון שקל – כספים שלא נכנסו לקופתו בשנים קודמות שבהן סיימה הקבוצה בחלק התחתון של הטבלה. כמו כן הכניס המועדון כחמישה מיליון שקל ממכירת מנויים וכרטיסים למשחקי הליגה ובעיקר למשחקי גביע המדינה שכללו שני דרבים מול מכבי ואת הגמר מול בית”ר ירושלים.

גם הבטחתו של כץ לתת לשחקניו מענקים עד 60 נקודות ליגה במקום על 40 נקודות – אין בה כדי להגדיל בצורה משמעותית את ההוצאות התפעוליות.

לפי הדוחות שפרסמה מינהלת הליגה, בעונות האחרונות הוציא כץ מכיסו כמיליון דולר בכל עונה, ונראה כי בעונה הזאת ההוצאות הפרטיות שלו יהיו קטנות בהרבה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר