מעטפת הצבעה. הכל כבר מוכן ליום הבוחר (צילום: גיל כהן מגן)
מעטפת הצבעה. הכל כבר מוכן ליום הבוחר (צילום: גיל כהן מגן)

276,000 חיפאים בעלי זכות הצבעה יצביעו ב-407 קלפיות

ביום שלישי בשעה 7:00 ייפתחו בחיפה 407 קלפיות, והן יינעלו בשעה 22:00. כ-150 קלפיות לבעלי מוגבלויות יוצבו בעיר, וקלפיות יועמדו גם לרשותם של המאושפזים בבתי החולים, הדיירים בבתי האבות והאסירים בכלא כרמל. לראשונה תוצב בחיפה קלפי לעיוורים ולכבדי ראייה

פורסם בתאריך: 4.4.19 08:05

הבחירות לכנסת ה-21 שייערכו ביום שלישי יחלו בשעה 7:00 עם פתיחתן של 407 קלפיות ברחבי חיפה, שיאפשרו ל- 276,000 חיפאים בעלי זכות בחירה לממש את זכותם הדמוקרטית, ויסתיימו בשעה 22:00.

יותר מ-100 קלפיות מונגשות המיועדות לבוחרים בעלי מוגבלויות באזור הרישום שלהם יוצבו בעיר, ועוד 51 קלפיות מונגשות מיוחדות המיועדות לבעלי מוגבלויות שלא באזור הרישום שלהם. בקלפיות המיוחדות רשאים להצביע בוחרים שמפאת מצבם הגופני הם מוגבלים בניידות, והקלפי שבה הם רשומים אינה נגישה. אם מוגבלותו של הבוחר אינה ניכרת לעין או אם אין ברשותו תעודה המעידה על כך שהוא מוגבל בניידות, הוא יתבקש לחתום בפני מזכיר ועדת הקלפי על הצהרה כי הוא מוגבל בניידות. ההצבעה בקלפי המיוחדת מתבצעת במעטפה כפולה.

חיפה נבחרה להשתתף בפיילוט ארצי ביחד עם 11 יישובים שיפעילו קלפי מונגשת לעיוורים ולכבדי ראייה. הקלפי תוצב במגדל אור – מרכז שיקום תפקודי ותעסוקתי ברחוב אברהם דנינו 4 בקרית חיים. בקלפי הזו ניתן להצביע עם מלווה או להסתייע במתקן מיוחד של חברת אורקום שמורכב על מסגרת משקפיים, מזהה טקסטים ומקריא לבוחר את פתקי ההצבעה.

17 קלפיות יוצבו בבתי האבות ובבתי החולים בעיר, ושתי קלפיות ישרתו את האסירים בבית הכלא כרמל (דמון). קלפיות אלה ייפתחו בשעה 8:00 וייסגרו ב-20:00.

ועדת הבחירות האזורית, שבראשה עומד סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה השופט יצחק כהן, תמוקם בהיכל הספורט ברוממה. לשופט כהן תהיה זו מערכת הבחירות השמינית שבה הוא עומד בראש הוועדה האזורית, וביחד איתו ינהל את הבחירות בחיפה המזכיר הראשי של בתי המשפט בחיפה יהודה כהן שישמש מנהל הוועדה האזורית בפעם העשירית. בוועדה יישבו נציגיהן של כל המפלגות המשתתפות בבחירות.

הוועדה מזמינה את הציבור להתקשר אליה ביום הבחירות בכל עניין הדורש את התערבותה בטלפון 04-6668255. "12 מוקדניות יעמדו לרשות הציבור לקבלת שיחות", מציין כהן, "אם ראיתם משהו שאתם חושבים שהוא לא תקין – תתקשרו".

 

 

לקראת הבחירות תדפיס המדינה כ-260,000,000 פתקי הצבעה שיחולקו בכל הארץ. אחת מהתופעות הבולטות במערכות הבחירות היא חלוקת פתקי הצבעה של המפלגות השונות לבוחרים לפני שהם נכנסים לקלפיות. לדבריו של כהן, מי משעושה זאת חייב לעמוד במרחק של לא פחות מ-25 מטר מהקלפי.

לאורך יום הבחירות יעדכנו מזכירי הקלפיות את הוועדה האזורית מדי שעתיים על שיעור ההצבעה בקלפי שבאחריותם. לאחר סגירת הקלפיות ייספרו פתקי ההצבעה שבהם נעשה שימוש בכל קלפי, והם יושוו למספר הבוחרים שהצביעו בה. התוצאות והפתקים יועברו לוועדה האזורית שתבדוק אם לא נעשו שגיאות בספירת הקולות בקלפיות ואם מספר הפתקים תואם למספר הבוחרים. לאחר שהנתונים יאושרו בוועדה האזורית הם יועברו בהקלדה לוועדה המרכזית בירושלים. במהלך יום הבחירות יציבו ערוצי הטלוויזיה קלפיות מדגם ברחבי העיר, ותוצאות המדגמים יפורסמו בשעה 22:00 במהדורות החדשות.

כהן: "יום הבחירות הוא יום חג לדמוקרטיה. אני קורא לציבור החיפאי לבוא ולהצביע. ככל שיגיעו יותר מצביעים כך הדמוקרטיה תנצח".

יצוין כי שיעור ההצבעה בחיפה לבחירות לכנסת ה-20 שנערכו במרץ 2015 היה 62.20 אחוז בלבד – הרבה מתחת לממוצע הארצי שעמד על 72.33 אחוז.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חייבים להחליף את השלטון

    הבחירות הפעם הן בין ביבי וגנץ. מי שרוצה להחליף את השלטון – אין לו אופציה אלא גנץ.

    להצביע לגבאי = להשאיר את ביבי בשלטון, וממילא כך גבאי ישב באופוזיציה. 15 מנדטים לגבאי!!!! תוכלו לבוא בטענות רק לעצמכם.

    אם גנץ יקבל 37 מנדטים – כל ה"גוש" (דרעי? ליברמן? …) יכנסו לממשלה של גנץ. כמו "טאטאלך".
    ה"גושים" הם פיקציה!!!

    אין ברירה – כדי להחליף את השלטון צריך להצביע לגנץ. מי שיבחר בגבאי או במפלגות קטנות בשני הצדדים – שיבוא בטענות *רק* לעצמו.

  2. למי שקונה את הסיסמאות הנבובות של ימין חזק/שמאל חלש

    ממש ימין – תראו מה קורה בעזה. ממש ימין – ביבי איפשר מכירת צוללות ומידר את הצמרת הביטחונית.

    וגנץ ? מפלגת מרכז מזהים לפי מגוון הדעות. גנץ זה מרכז. ביבי זה דיקטטורה ושחיתות שילטונית.

    חייבים להחליף את השלטון לפני שיהיה מאוחר מידי. כל קול שאיננו לגנץ מחזק את ביבי.

  3. חיפה היתה ותשאר אדומה

    לכן התושבים היו וישארו בה הזויים ומוזרים ביחס לתוצאות הארציות.
    גם צריך לזכור שחיפה זו עיר עם הגירה שלילית של צעירים יהודים ומהצד השני הגירה חיובית של אוכלוסיה ערבית בעיקר מישובי וכפרי הצפון שמגיעים תחילה ללמוד ואחר כך בהרבה מקרים נשארים בה.
    כך שלעולם התוצאות בעיר לא יישקפו את התוצאות הארציות.

  4. להצביע למי שמייצג את חיפה

    מפלגת העבודה מקבלת בחיפה 2-3 מנדטים שנזרקים לפח. הם לא דאגו לשים נציג מחיפה אפילו ב-20 הראשונים.
    אנשים פה מצביעים למפלגת האבודה שמצפצפת על חיפה. כולם שם עיתונאים מתל אביב ותושבי גוש דן.
    מפלגת כחול לבן היא מפלגת פיקציה כמו קדימה. גנץ הוא פלופ חסר כישורים וחסר כריזמה, עוד פחות מבוז'י ועם אותה
    רוטציה הזויה עם לפיד שהוא בכלל לא ראוי להיות חבר כנסת.. אז ראש ממשלה עוד שנתיים?! NEVER
    הליכוד בור של כלום ושום דבר, ראינו את מי הצמיחו? את יעלון חדלון בבטחון, שעבר להיות חדלון כחול-לבן.
    הכל רקוב. תצביעו רק לנציגים תושבי חיפה כמו כחלון, לפחות ייצגו אותנו. כי מדינית וכלכלית כולם יהיו אותו דבר במילא – שיתוק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר