הפגנת תושבים נגד תמ"א 38 (צילום: שושן מנולה)
הפגנת תושבים נגד תמ"א 38 (צילום: שושן מנולה)

בקרוב: מבול של פרויקטי תמ"א 38

מינהל ההנדסה של העירייה קיים בחינה מעמיקה של יוזמות הבנייה החדשות מכוח התמ"א בשכונות הכרמל, ובסיום הבדיקה הוכנה תחזית המלמדת כי צפויה תוספת של כ-4,000 דירות בשכונות אלה מכוח התוכנית הארצית

פורסם בתאריך: 18.8.19 10:57

השאלה אם יוארך תוקפה של תמ"א 38 תוכרע בקרוב, אך בינתיים מתברר שבשכונות הכרמל בחיפה צפוי מבול של פרויקטים חדשים מכוח התוכנית.

במסגרת דיון שקיימה בשבוע שעבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה ביוזמת בנייה חדשה בכרמל נחשף כי מינהל ההנדסה של העירייה קיים בחינה מעמיקה של יוזמות הבנייה החדשות מכוח התמ"א בשכונות הכרמל, ובסיום הבדיקה הוכנה תחזית המלמדת כי צפויה תוספת של כ-4,000 דירות בשכונות אלה מכוח התוכנית הארצית.

מסקנת הבדיקה היא שצפוי קושי רב במתן מענה לצורך במבני ציבור אם תמומש התחזית לתוספת הדירות, ועל כך כתב מינהל ההנדסה בסדר היום של ישיבת הוועדה המקומית: "בימים אלה סיים המינהל בחינה מקיפה בשכונות הכרמל שסקרה את מצב הבקשות לתמ"א 38 בהליכי הרישוי השונים, כולל הערכות וצפי להמשך מימוש התמ"א בהתאמה למסמך המדיניות התקף, וזאת מול מצאי התשתיות הקיימות ואתרי מבני ציבור הקיימים והאפשרות להגדלתם בעתיד. התוצאות העולות מבחינה זאת מצביעות על צפי לתוספת משמעותית של כ-4,000 יחידות דיור לאזור מול חוסר היכולת למתן מענה לתוספת כזו של יחידות דיור באתרים חדשים ו/או באתרים הקיימים גם לאחר הגדלתם".

בהמשך ציין מינהל ההנדסה כי במשך השנים נבנו חלק מהאתרים שיועדו למבני ציבור, אך חלק אחר לא ניתן היה לממש "עקב בעיות בטופוגרפיה ובנגישות לאתרים".

 

 

בשנים האחרונות יזמה העירייה כמה מהלכים לריסון היקף הבנייה מכוח התמ"א, אך השפעתה בנושא היא מוגבלת מכיוון שמדובר בתוכנית מתאר ארצית מאושרת.

כזכור, לפני כחודש וחצי הודיע מינהל התכנון של משרד האוצר כי הוא תומך בביטול תמ"א 38, שתוקפה עומד לפוג בעוד כתשעה חודשים – ב-18 במאי 2020. לעמדתו של מינהל התכנון משקל רב, אך בסופו של דבר ההכרעה על ביטול התמ"א או על הארכת תוקפה נתונה למועצה הארצית לתכנון ובנייה המורכבת מ-35 חברים, וזו תידרש לסוגיה בקרוב.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא ברורה ההתנגדות של מתנגדי התמא. הרי האנשים שקונים את הדירות בתמא צריכים לגור וצריכים תשתיות ומבני ציבור בכל מצב.
    הסיבה האמיתית להתנגדות היא הירידה בתשלום לעיריה או מדינה מכיסם של האנשים, וזאת על חשבון האנשים שיאלצו לגור בדירות פגיעות לרעידות אדמה. אין תחליף לתמא ולכן אין סיכוי שהיא תבוטל.

  2. שטויות במיץ עגבניות. אין צורך בתמ״א 38.

    יש בעיות של פקקים בכל המקומות שעשו תמ״א 38. קובץ אנשים מעט פתרו בעיות, ואחרים התעשרו על חשבונם, כשרבים אחרים סובלים יום יום מבעיות של פקקים וקושי להתנייד ממקום למקום. ברוב המקומות בכרמל ובחורה חונים על המדרכות, חלק מזה נובע מעודף בניה של תמ״א 38, כשלכל דייר חדש יש פתאום 2 מכוניות, האחת חונה בחנייה סדורה, והרכב השני חונה על המדרכה ומקשה על הולכי רגל להמחיש בביטחה. מי שחושש מרעידות אדמה שישן על הדשא שלו (לא של השכן!)

  3. אסון התמא 38 הזאת

    תמא 38 אסון צפיפות סלאמס, הרחובות מתפקעים מרכבים, גינות ועצים מחסלים במגרש עבור חניון, מגעיל עכשיו ללכת בוודג'ווד איפה שהיה צל ועצים וירוק יש בנייני ענק עם חניוני רכב. מזעזע איך הורסים את הכרמל מי תכנן פה עוד אלפי דירות איפה ילדים ישחקו? איפה יחחליפו צנרת לעמוד בתוספת הלחץ? אין רווח חלון לתוך חלון בנייה מפלצתית צמודה ותכנון מלא כשלים

  4. החורב פקוק, איינשטיין פקוק, גבעת דאונס פקוק, אילון פקוק, קורצ'אק פקוק...

    תמ"א 38 היא ביזיון לעיר כמו חיפה. לא רק שתחנות האוטובוס מהווים מגורים לחתולי רחוב חמודים, בני אדם גם לא יכולים להלך על המדרכות, שבכל הרחובות האלה, חונים מכוניות על המדרכות. זה מה עשו ב-14 השנים האחרונות. זה ביזיון !

  5. תמא 38-צרות של עשירים

    לרוב התושבים בחיפה בשכונות הגדולות כמו הדר,חטיבת כרמלי,נווה יוסף,חליסה,תל עמל אין שום סיכוי לצאת מהבניינים הרעועים בני ה100 שנה ולהתחדש בבניינים מחוזקים חדשים.
    לדיירים במערב בקרית אליעזר,שפרינצק,נווה דוד,עין הים יש במקרה הטוב הבטחות לפינוי בינוי במכפלות עצומות של 1 ל5 וגם זה הבירוקרטיה החיפאית יקח 40-30 שנה.
    והתושבים העשירים של הכרמל שכל היזמים עפים לכיוונם במכפלות סבירות של 1 ל2 ולפעמים גם פחות מזה בגלל שווי קרקע יקר רק מתלוננים ומתלוננים..

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחר כך יבכו שחיפה לא מתפתחת ונישראת תקועה ..אז הנה במקום לברך על זה שחיפה מתפתחת אז הם בוכים????

  7. בוב הבנאי

    אלה שמתנגדים לתמא בכרמל פשוט חיים בסרט.
    1. טיעון הפקקים איננו רלוונטי – פקקים תמיד היו, ישנם ויהיו עוד יותר ללא קשר לתמא אלא בגלל גידול אוכלוסין.
    2. בעיית תשתיות – צריך לתכנן, לשפר ולבנות בהתאם
    3. הרבו המוחלט של הבניינים בכרמל פשוט מתפוררים והופכים לחורבות ששום שיפוץ יסודי לא יעזור למשך זמן
    4. שאלה למתנגדים: מה עם המיגון? מה עם מבנים חזקים, מה עם ממדים? איפה ראיתם ממדים בבניינים שנבנו בשנות 60-70?
    הבריונות של המתנגדים פשוט מקוממת! מה כואב לכם תגידו? מה? שאנשים ישפרו דיור?
    פשוט פתיחת עיניים בסגנון הכי הזוי

  8. עמוס הבנאי

    להתנגד לתמא זה כמו להתנגד לבעלות על כלבים. הכלבים עושים קקי ברחוב!!! הולכים בכרמל ודורכים על חרא כל דקה! צריך לאסור בעלות על כלבים ))))

  9. משה - חיפה

    אי אפשר יותר לזוז בציר אבא חושי מרכז הכרמל,
    מתי פותחים את כביש גולדה – לנאות פרס ומת"מ ?
    שנים ארוכות מאוד של עומסי תנועה וסבל.

  10. אבי - חיפאי וותיק וגאה

    תמא 38 זאת תוכנית אינפנטילית וסופה למות. תמא 38/2 זאת ותמא התחדשות ביניינית ( אגואיסטית ותמא 38/1 זה פח אשפה. רק פינוי בינוי זאת הדרך הנכונה.

  11. בוב אוהב את עמוס. הבנאים. חחח.

    הפקקים הם לא בגלל גידול האוכלוסייה, אלא בגלל גידול בכמות המכוניות במקומות שבנו בוב ועמוס את תמ"א 38. למה הסבתא והסבא לא יכולים ללכת בבטחה על המדרכות? בגלל הכלבים או בגלל המכוניות שחונות עליהן? מינ שחסר לו מיגון, שיקח הלווה משותפת ועם כל השכנים ויחזק את הבניין, מבלי להוסיף עליו דירות נוספות ! זה הפתרון המומלץ והרצוי!

  12. תמא 38\2 פינוי בינוי - זנ הפתרון לבניינים המתפוררים

    חיזוק מבנים (תמא38\1) לא יעזור. רק אישור לפינוי בינוי לבניינים ישנים בכרמל עם תכנון מסודר ישפר את המצב, כמו כן, 2 חניות לכל דירה (מכפילי חניות), ממדים, מרפסות וכו' כולם מרוצים 🙂

  13. רק בלי תמ"א 2/38. הלוואות נוחות לחיזוק בניין, וזה הכל.

    זה הפתרון לכל תחלואי הפקקים והחניות על המדרכות בכרמל ובחורב. חיזוק בניינים ישנים, באמצעות הלוואות לדיירים, בלי בנייה לגובה ותוספת של דירות למכירה וחניות . לא לאפשר לקבלנים ומחפשי רווחים קלים להתעשר על חשבון התושבים שרוצים לנוע בלי פקקים ו על ידי כך לשמור על מדרכות פנויות ונקיות ממכוניות. לא להרוס גינות יפות, למען חניות למכוניות. מושה, מושה, על תבלבל לנו את המוח עם באר שבע. בכפר סבא שמו קץ לתמ"א 38. הם חושבים בגדול. תלמדו מהם.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכונות הכרמל? מה עם פינוי בינוי של השיכונים הסוביטים בנוה שאנן והסביבה בקרית אליעזר ?

  15. תוכנית שמטרתה להרוס את החיים של תושבי הכרמל

    אין יותר שכונות בכרמל, זה מיתוס.
    פעם היו שכונות בכרמל. היום זה פקק אחד גדול בין שני טורים של רכבים לאורך כל מוריה וכל כניסה לכל רחוב, ושכונות כבר אין רק מגרש חניה אחד גדול שלאורכו מפוזרים בתים.
    לכרמליה נכנסים אחרי שעומדים מכיוון שמשון בערך 20 דקות בימי שישי בבוקר.
    לצאת מכרמליה לפעמים זה 25 דקות בפקק עד קצה רחוב לאה.
    ההליכה לגנים ולבתי הספר כבר מסוכנת כל הרחובות עם רכבים על המדרכות והילדים בכבישים
    בבתים בתחילת רחוב רות עם תמא 38 פותחים חלון ושומעים רעש מ-15 דירות של התמא ליד. המרחק ביניהם 5 מטר. הזייה.

  16. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמשיכו להתנגד לשכונות חדשות עם כבישים חדשים שמפנים את העומס ממרכז הכרמל
    שכונות דרומיות
    ותמשיכו לבנות במרכז הכרמל איכות החיים תרד גם שם

  17. ידען

    הסבר לכל הבורים המתנגדים לחיזוק המבנים בחיפה: חיפה נמצאת באזור עם סיכון גבוהה לפגיעה מרעידות אדמה , ובה צפויות תאוצות חזקות יותר מברובשטח המדינה, עם הגבר עוד יותר גבוהה באזור המפרץ שם התעשיות הפטרוכימיות. מאז 1980 ובמיוחד מאז 1990 שונו הדרישות לעמידות הבנינים ברעידת אדמה חזקה, עקב מקדמי ההגברה הגבוהים יותר. הבנייה מלפני כן. גם אם בוצעה לפי הדרישות דאז, לא תעמוד בכוחות המתפתחים בעת רעידות אדמה, בעיקר כוחות גזירה אופקית. צריך להבין כי הבטון של המבנים יודע לעמוד מצוין בכוחות לחיצה, אך בכלל לא בכוחות מתיחה. כגי שהמבנה יעמוד בכוחות מתיחה מכניסים את מוטות הברזל. אבל בבניה הישנה לא הוכנס מספיק ברזל ולכן הם צפויים לא לעמוד בעוצמות המעודכנות של אירוע רעידת אדמה. צריך לקוות כי בבניה החדשה שלאחר 1990 הכניסו את כמות הברזל הדושה וכך יש סיכוי רב שהבניה החדשה תעמוד ברעידת אדמה חזקה. אבל גם כאן לא סוף פסוק. בארץ מתכננים בניה למגורים לאירוע רעידת אדמה המתרחשת בממוצע פעם בכחמש מאות שנה. בחול התקינה המתקדמת דורשת עמידה בכוחות המתרחשים על ידי רעידת אדמה עם תקופת חזרה של פעם ב2500 שנה ,ממוצע. כלומר כדי לעמוד בכוחות הגדולעם יותר, צריך להיות עוד יותר ברזל בבטונים של המבנים. אלמנט נוסף הוא היעדר ממדים בבתים ישנים כדי להקטין משמעותית שבנינים יהרסו בפגיעת טילים. מכל ההסברים הנ"ל ברור כי חיוני ביותר לבצע חיזוק מבנים ישנים, כאשר הליך הפינוי בינוי מחדש הוא הטוב והעדיף, אך אם לא ניתן, אזי חיזוק בנינים, בעיקר על ידי הקשחת קומות העמודים לעמידה בכוחות גזירה אופקיים על ידי בנייה סודרת ומחברת ביו עמודים, קורות פלדה אופקיות או פתרונות מורכבים יותר היוצרים מעין מסבך מחזק ונועל את המבנה הם דברים חיוניים כדי שבשעת אמת, הצפויה להתרחש על פי הגיאולוגים בכל רגע ב50 השנים הקרובות, ללא התרעה או עקב יתכנות מתקפת טילים חיזבלאית בננחיית האירנים, הבתים יעמדו ולא יהרסו על תושביהן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר