נמל המפרץ (צילום: רענן כהן)
נמל המפרץ (צילום: רענן כהן)

הונפק היתר בנייה למבנה המשרדים בנמל המפרץ

רשות הרישוי המחוזית הנפיקה את ההיתר להקמת יסודות מבנה המשרדים הראשי של נמל המפרץ, חמישה ימים אחרי חתימת ההסכם בין עיריית חיפה לבין משרד התחבורה וחנ"י להארכת מסלול שדה התעופה בעיר. ההסכם בין הצדדים סלל את הדרך להנפקת ההיתר

פורסם בתאריך: 21.8.19 15:33

חמישה ימים לאחר שנחתם ההסכם לתכנון פיתוח שדה התעופה בחיפה ולהבטחת השלמת בנייתו של נמל המפרץ, רשות הרישוי המחוזית ניפקה אתמול (שלישי) היתר בנייה להקמת יסודות מבנה המשרדים הראשי של נמל המפרץ. ההיתר ניתן לחברת SIPG מסין, שבאפריל 2015 זכתה במכרז להפעלת נמל המפרץ.

ההסכם שנחתם בין עיריית חיפה, משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל (חנ"י) ורשות שדות התעופה (רש"ת), ואשר נחשף ב"כלבו – חיפה והצפון", סלל את הדרך למתן ההיתר.

 

 

כזכור, לפני כחודשיים הגישה העירייה לבית המשפט המחוזי בחיפה עתירה מינהלית נגד אישור התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל לנמל המפרץ, וביום שבו הוגשה העתירה הוציא בית המשפט צו ארעי האוסר על ניפוק היתרי בנייה מכוח התוכנית, אך אינו מונע את אישורם. למחרת אושרה הבקשה להיתר ברשות הרישוי המחוזית בכפוף למילוי תנאים, אך הצו נותר על כנו ומנע את מתן ההיתר.

לפני כשבועיים דחתה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית ערר שהגישה העירייה נגד אישור ההיתר, אך עדיין לא ניתן היה לנפקו לנוכח קיומו של הצו. את התפנית חוללה החתימה על ההסכם, שבו נכתב בין השאר כי העירייה תסיר את העתירה ותימנע מנקיטת הליכים בקשר להיתרי בנייה בנמל המפרץ.

בעקבות בקשתה של העירייה למשוך את עתירתה הורה ביום חמישי בית המשפט על מחיקת העתירה תוך ביטול הצו, ובכך התאפשר מתן ההיתר.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הרסני

    מדינת הנמלים ניצחה את חיפה.
    העירייה מאפשרת להם הכל, אין יותר אפילו זכות ערעור ופיקוח.
    ההשתלטות הסינית-ירדנית תהיה מלאה ומוחלטת. אקס-טריטוריה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר