נמל המפרץ
נמל המפרץ

אושר היתר בנייה ליסודות מבנה בנמל המפרץ

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה היתר לביצוע עבודות ביסוס למבנה המשרדים הראשי של נמל המפרץ, וזאת למרות שבית המשפט הורה כי לא יונפקו היתרי בנייה מכוח התוכנית. ההסבר: החלטת בית המשפט מונעת הנפקת היתרי בנייה אבל לא את אישורם

פורסם בתאריך: 21.6.19 08:15

רשות הרישוי של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה אישרה ביום שני בקשה להיתר בנייה לביצוע עבודות ביסוס למבנה המשרדים הראשי של נמל המפרץ. את הבקשה להיתר הגישה חברת SIPG מסין, שבאפריל 2015 זכתה במכרז להפעלת נמל המפרץ. הבקשה הוגשה על פי התוכנית המפורטת לנמל המפרץ, שלביטול ההחלטה לאשרה הגישה עיריית חיפה ביום ראשון עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בעיר.

החלטתה של רשות הרישוי מכניסה לפרופורציה הנכונה את סוגיית היתרי הבנייה מכוחה של התוכנית המפורטת, שבשלב זה נאסר לנפקם אך הותר לאשרם. כפי שדווח ב"כלבו – חיפה והצפון", לעתירתה של העירייה צורפה בקשה דחופה לצו ביניים המורה שהתוכנית לא תיכנס לתוקף עד למתן פסק דין בעתירה. בבקשה התבקש בית המשפט להורות למועצה הארצית ולוועדה המחוזית להימנע מלפעול מכוחה של התוכנית עד להכרעה בעתירה.

בעקבות הגשת הבקשה, הורה ביום ראשון בית המשפט כי לא יונפקו היתרי בנייה מכוח התוכנית עד לדיון בבקשה ב-11 ביולי. עם זאת, ההחלטה אינה מונעת דיון בבקשות להיתר ואישור בקשות כאלה, כפי שאירע כבר למחרת כאשר רשות הרישוי אישרה את היתר הבנייה לעבודות הביסוס, בכפוף למילוי שבעה תנאים.

בהחלטה צוין כי "מדובר בבקשה מקדימה לבקשת היתר להקמת מבנה משרדים, ובשל דחיפות תחילת העבודות מדובר בבקשה להיתר ליסודות בלבד למבנה זה". החלטת בית המשפט הוזכרה בהחלטת רשות הרישוי שבה צוין: "בית המשפט הורה כי לא יונפקו היתרי בנייה מכוח התוכנית נשוא העתירה, וזאת עד לדיון בבקשה לצו הביניים במעמד הצדדים. לפיכך מתקיים הדיון כאן אך ורק על בחינת מתן האישור להיתר הבנייה. מובהר בזאת, כדי להסיר ספק, כי כל החלטה שתתקבל על ידי בית המשפט, הן בעתירה והן בבקשה לצו הביניים, תיושם".

 

 

נמל המפרץ נמצא אמנם בשלבי בנייה מתקדמים, בהסתמך על תוכנית לייבוש שטחי ים שאושרה בפברואר 2014, אך לא ניתן יהיה להפעילו ללא אישור התוכנית המפורטת שקובעת את השימושים המדויקים בנמל מעל ל-840 דונם של שטחי ים שיובשו.

בעתירתה טענה העירייה כי התוכנית המפורטת גודעת כל אופציה תכנונית להארכת מסלול ההמראה והנחיתה בשדה התעופה חיפה ל-2,400 מטר. הארכה של המסלול ל-1,900 מטר מסתיימת בקו המים לשעבר ומעבר לו כבר נמצא שטח הים המיובש המיועד לנמל המפרץ, כך שלמעשה נתיב ההארכה של השדה ל-2,400 מטר נחסם.

חשוב להדגיש כי ראש העיר חיפה עינת קליש רותם אינה מתנגדת להפעלת נמל המפרץ, ובערר שהגישה העירייה בראשותה נגד אישור התוכנית המפורטת נטען כי תוך יישום "שינויים קלים בלבד" ניתן לאפשר את שני השימושים – שדה תעופה מוארך מסלול ונמל ימי. השינוי שמציעה העירייה הוא גריעת שטח של כ-50 דונם בהמשך המסלול בתחום נמל המפרץ, על אף ששטח זה כבר נמסר למפעיל הנמל, ומתן שטח חלופי באותו היקף לפעילות נמלית באזור שיועד לנמל דלק בתחום הנמל, אך בשלב זה לא ניתן להפעיל בו נמל דלק-פעילות שהותנתה באישור תוכנית מפורטת אחרת.

נמל הדלק בנמל המפרץ אמור להחליף את נמל הדלק הישן בעיר התחתית. מכיוון שהצעתה היא להמיר לנמל מכולות שטחים בנמל המפרץ המיועדים לנמל דלק, טענה העירייה בערר כי "את שטחי האחסון של נמל הדלק שייגרעו בהצעה זו ניתן למקם בשטחי מסוף הכימיקלים הסמוך". רעיון תמוה זה לתגבור מסוף הכימיקלים במיכלי דלק יחייב כמובן בחינה סביבתית של השלכותיו.

על ההחלטה לדחות את הערר הוגשה עתירתה של העירייה, שבה צוין כי היא עדיין סבורה ש "ניתן לאפשר את שני השימושים – הארכת מסלול שדה התעופה ונמל ימי – גם בשלב מתקדם זה שבו נמצאות התוכנית המפורטת והעבודות בפועל, תוך אישור התוכנית בשינויים קלים בלבד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מייק

    חורבן העיר חיפה. ממשלת ביבי עושה הכל להרוס את חיפה אולי ארה"ב והנשיא שלה יעצרו את הסינים מלהשתלט על חיפה. ומעניין מי אותם אנשים שמקבלים מהסינים כסף מי.

  2. יש הרבה שותפים לחגיגה... כל מיני יועצים מומחים ישראלים ששררו אותם רק כדי לקדם ולדחוף את הפרויקט כנגד הבירוקרטיה הישראלית.

    וגם על הדרך למצוא את כל הפרצות האפשריות בחוק ולעקוף את המכשולים הרבים בפרוייקט ענק ומטורף כזה !!
    ויש המון בעיות בפרוייקט בהיקף כזה.
    ומסתבר שהיועצים והקבלנים של נמל המפרץ פועלים טוב יותר משל נמל הדרום, מכוון והפרוייקט מקדים מאוד את הלו"ז המקורי
    ובמקום שנית המפרץ ייפתח אחרי נמל הדרום, הוא ייפתח ראשון ובהקדמה משמעותית !

  3. פתיחת נמל המפרץ הוקדמה... ותהיה כבר בתחילת 2020 !!!

    ישראל כץ וחנ"י דיברו בראיונות קודמים על מעל שנה של הקדמה בלוחות הזמנים של הבניה של נמל המפרץ !
    לכן כולם לחוצים שלא להכניס עיכובים.

  4. עוד שנים רבות נבכה את ה"פרוייקטים" של יהב...

    ולתקן טעויות עבר לא תמיד ניתן

  5. הסינים כבר כאן. ופתיחת הנמל כבר בשנה הבאה ! כן - 2020 כבר כאן !

    נמל המפרץ הוא נמל רובוטי עם מעט מאוד עובדים, שיעבוד כמו שעון שווייצרי, ללא הפסקות וללא מנוחות 24/7 365 ימים בשנה !

    לאף נמל אין סיכוי מולו, עומד לטרוף ולבלוע את כל המטענים מנמל חיפה הוותיק…
    בנמל חיפה הוותיק ישנים בעמידה… בקרוב יחלקו חכות לכל העובדים שם…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר