-->
בית הספר שלהבות חב"ד
בית הספר שלהבות חב"ד

חב"ד פתחה בית ספר לחילונים במרכז הכרמל

תנועת חב"ד פתחה בית ספר יסודי המיועד לחילונים במבנה של גלריית גולדמן לשעבר בשדרות הנשיא. בבית הספר לומדים כ-20 תלמידים - בנים ובנות - בכיתה א' אחת, והמטרה היא שמדי שנה יצמח בית הספר בשכבת גיל נוספת

פורסם בתאריך: 5.9.19 07:54

תנועת חב"ד פתחה בית ספר יסודי המיועד לחילונים במרכז הכרמל. בית הספר, שנקרא שלהבות חב"ד, שוכן במבנה של גלריית גולדמן לשעבר בשדרות הנשיא, ובעתיד יש כוונה להרחיבו למבנה נוסף סמוך, שבו שכן בעבר מרכז עמך לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה.

בבית הספר לומדים כ-20 תלמידים – בנים ובנות – בכיתה א' אחת, והמטרה היא שמדי שנה יצמח בית הספר בשכבת גיל נוספת. במסגרת התהליכים להפיכתו של בית הספר למוסד רשמי הגישה חב"ד בקשה למשרד החינוך במחוז על מנת שזה יכיר בו כחלק מלימודי בית (Home Schooling), ובמקביל פתחה התנועה בהליך הכרה מול עיריית חיפה. היעד הסופי הוא הפיכתו של בית הספר למוכר ורשמי בבעלות המדינה.

הרב יהודה גינזבורג, שיזם את הקמתו של בית הספר, אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "מההיכרות שלנו עם תושבים רבים שיש להם קשר עם בתי חב"ד בשכונות, איתרנו בשנים האחרונות צורך ממשי בפתיחת בית ספר באווירה של חב"ד. היום נושא הדת במערכת החינוך הולך לאחור, ויש הורים במשפחות לא דתיות שרוצים שילדיהם יקבלו יותר ערכים ומסורת, כמו שהיה פעם. לפני שנים רבות פעל בבתי הספר בארץ פרויקט שנקרא 'תגבור לימודי יהדות (תל"י)', שלצערי אינו קיים יותר. נוצר מצב שלהורים שמחפשים בית ספר שבו מלמדים גם את כל מקצועות הליבה וגם מסורת ושהוא לא מקוטלג כבית ספר דתי, אין מענה. לכן הרמנו את הכפפה ופתחנו בית ספר כזה. התגובות של הציבור הן חיוביות מאוד".

האם מתקיימת הפרדה בין בנים לבנות בבית הספר?

"הפרדה אינה דבר פסול אלא דבר טוב, אבל צריך ליצור אותה לאט כדי שאנשים יבינו את הרעיון שעומד מאחוריה. לכן בחלק מהשיעורים הבנים והבנות לומדים בנפרד, כמו למשל בשיעורי ספורט, ויש שיעורים שבהם הם לומדים ביחד".

 

 

לדבריו של גינזבורג, חב"ד מבקשת להגיע להבנות עם העירייה ומשרד החינוך כדי שהם ייקחו על עצמם את ניהול בית הספר: "אנחנו יודעים שהעירייה מסכימה עקרונית שיש צורך בבית ספר כזה אבל יש לה בעיה של מחסור במבנים. לכן פתחנו את המקום באופן פרטי. אם העירייה תבחר לשתף איתנו פעולה ותסכים שבית הספר ייכלל במסגרת הממלכתית, נלך לכיוון הזה. נציגים של משרד החינוך כבר היו פה, ראו את בית הספר והתרשמו לטובה".

למה החלטתם לפנות דווקא לאוכלוסייה החילונית?

"אנחנו מקבלים לבית הספר את כולם ומלמדים בעיקר לימודי ליבה, אפילו אנגלית בכיתה א'. לא פנינו לקהל הדתי כי לו יש כבר את בתי הספר שלו בעיר. אנחנו פונים לקהל חילוני שמחפש את הערכים ואת המסורת, ואין לנו כל רצון לשנות אותו. שכרנו באופן פרטי את שירותיה של מפקחת ממשרד החינוך, כך שהתכנים שאנחנו מעבירים הם אותם התכנים של משרד החינוך, שרק מועברים בצורה חווייתיות וערכית יותר. האווירה בבית הספר היא כמו בבתי חב"ד בחו"ל שבהם מקבלים את כולם. יש כאן מנהלת וצוות של מורות עם תעודות הוראה. תשלומי ההורים הם לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ועומדים על 550 שקל בשנה. אנחנו חושבים שלסיים לימודים בכיתה א' בשעה 12:30 זה לא תקין, אז הנהגנו יום לימודים ארוך עד לשעה 15:00 עם אופציה לצהרון עד לשעה 17:00 כולל ארוחת צהריים בתוספת של 350 שקל לחודש".

 


 

 


 

תגובות

14 תגובות
14 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין על החב'דניקים !! יוזמות ברוכות, בשפע !!

  2. חילוני שחרד לעיר בשחור

    אז מה ילמדו שם בעצם?
    ביקורת המקרא, ביקורת חז"ל, מדעים: שהעולם נוצר לפני מיליארדי שנים, ושללב יש ארבע חדרים ולא חדר אחד גדול כמו שכתוב בתורה?
    או שילמדו שהרבי הוא המשיח?
    חילונים – אל תשלחו את ילדיכם ללמוד שם!!!!
    תבדקו טוב מה חומר הלימוד!

  3. מיכל

    תגובה לחילוני שחרד: ההורים ששולחים לשם יודעים בדיוק מה מלמדים שם. יש חילונים שרוצים חינוך מסורתי, ומתאים להם אוירה של חב"ד, יש בחיפה גני ילדים של חב"ד שרוב התלמידים שם ממשפחות דוברות רוסית, והם מרוצים מהחינוך של חב"ד, הגיוני שתהיה מסגרת המשך לילדים האלה.
    החינוך הממלכתי, אמור לתת חינוך חילוני בלי התערבות של עמותות דתיות, ומי שרוצה מסורת, שישלח למסגרת מתאימה.

  4. לא חרדי, כן חרד

    המסיונרים של חב"ד עברו לתחום החינוך?
    אלוהים ישמור… בורות, גזענות וטמטום במסווה של "אהבה" (ליהודים בלבד כמובן).

  5. הורה חרד

    ידידי הלא חרדי, כן חרד.
    המסיונרים מחב"ד, כולל המרואיין הספציפי, כבר שנים חודר במתק שפתיים לכל בית ספר או כיתת גן שמאפשרים זאת, היכן שאין הורים מתנגדים.
    אנחנו החילונים צריכים ללעמוד על זכותנו ולא לאפשר פעילות בתוך בתי הספר הממלכתיים. מי שמעוניין – יתכבד ויעשה זאת בזמנו הפנוי.

  6. הורה חרד

    עונה למיכל: ההורים "המרוצים", חלקם פשוט מסונוורים מהלימודים בכיתות קטנות עד השעה שלוש + הפריבילגיה של צהרון ב-350 ש"ח לחודש.
    אם המצב בבתי ספר ממלכתיים היה זהה, חלק מהם אפילו לא היו מסובבים את הראש למסגרת חב"ד.

  7. כל העיר הזאת הזייה.

    לא מבין איך העירייה מאפשרת להפוך שימוש של חנויות ומסחר לבית ספר?
    הכל הפקרות בעיר הזאת?
    האם יש שם תנאים מתאימים לבית ספר? הילדים מופקרים והעיר מפסידה גם עסקים שמפעילים את הרחוב
    וגם תלמידים בבתי ספר דמיקולו בתנאים לא מתאימים

  8. הפקרות תכנון

    האם מהנדס העיר איפשר להם לצבוע את הבטון החשוף בלבן בצורה כל כך מכוערת ומתנכרת לבניין??
    האם חיפה הפקרות כל אחד עושה מה בא לו בחזית הבניין?
    כמה הם משלמים על השלט הענק שתקעו?

  9. כרמליתא

    כך נראית עיר בתהליך התפוררות מתקדם.
    לא תצמח פה ברלין החדשה, מקסימום ביירות.

  10. חחח

    מקליש נמסר: אמרתי שחיפה יכולה להיות ברלין נפלה טעות סופר התכוונתי כמובן חיפה יכולה להיות בני ברק.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר