סגן ראש עיר. אביהו האן (צילום: מירב שדה)
סגן ראש עיר. אביהו האן (צילום: מירב שדה)

ברביעי: ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא ועדי השכונות

על סדר היום של הישיבה יעמדו שתי הצעות של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן. הראשונה עוסקת בהתארגנות וביציאה לבחירות דמוקרטיות לוועדי השכונות תוך שישה חודשים, והשנייה היא המשך הכרה בוועדים הקיימים עד לסיום מערכת הבחירות שלהם

פורסם בתאריך: 8.12.19 12:54

ביום רביעי תתקיים ישיבת מועצת עיר שלא מן המניין בנושא ועדי השכונות בחיפה, וזאת בעקבות בקשה שהגישה האופוזיציה העירונית. על סדר היום של הישיבה יעמדו שתי הצעות לסדר של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן, שאליו הצטרפו עשרה מחברי האופוזיציה. ההצעה הראשונה עוסקת בהתארגנות וביציאה לבחירות דמוקרטיות לוועדי השכונות תוך שישה חודשים מיום הגשת ההצעה, והשנייה היא המשך הכרה בוועדים הקיימים עד לסיום מערכת הבחירות לוועדי השכונות.

האן הגיש את הבקשה לישיבה שלא מן המניין בנושא זה כבר בחודש שעבר, אך בשל ישיבה שלא מן המניין בנושא התאגידים, לא ניתן היה לערוך אותה שכן החוק אינו מאפשר שתי ישיבות שלא מן המניין בחודש אחד.  לא ניתן לקיים שתיים באותו החודש. בשבוע שעבר הגיש האן שוב את הבקשה, והיום (ראשון) נקבע כי תתקיים ביום רביעי.

כזכור, בישיבת מועצת העיר שנערכה ב-5 בנובמבר הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם על סיום עבודתו של יו"ר ועד נוה שאנן אשר שלמון ועל מינויו של אלי פיסו במקומו, וכינתה את ועדי השכונות "פיקציה". "בחודשים האחרונים פונים אלי עשרות ועדים – ועדי שכונות וועדי פעולה – ומבקשים להיפגש עמי כדי להציג את דרישותיהם", אמרה קליש רותם, "הגיע הזמן לשים לזה סוף. אין דבר כזה 'ועדי שכונות', זו פיקציה. אף אחד לא בחר אותם, אף אחד לא מינה אותם. רוב התושבים אפילו לא יודעים על קיומם. הרובעים היחידים שבהם קיימים ועדים רשמיים באופן מסורתי הם נוה שאנן וקרית חיים".

 

 

בעקבות הדברים התכנסו כמה ראשי ועדים ונציגים שונים, ובסיום הפגישה הם הוציאו הצהרה כוונות משותפת: "בפגישה הביעו הנציגים תרעומת על יחסה המבטל של ראש העיר לנציגויות ולהתארגנויות המקומיות. הוחלט להמשיך את הפעילות הרגילה במסגרת השכונות ולהעמיק את הקשר בין ועדי השכונות לבין עצמם ובין הוועדים לתושבים. במקביל אנו בודקים את תקנון ועדי השכונות הארצי בערים השונות. בישיבה הוחלט על כמה צעדים אופרטיביים שיפורסמו בהמשך".

האן אמר ל"כלבו – חיפה והצפון" בתגובה לכינוס הישיבה שלא מן המניין: "אני מודאג מאוד מההחלטות הפזיזות של ראש העיר. להדיר ולפטר יושבי ראש של ועדי השכונות שהם אנשים טובים שמקדישים מזמנם החופשי למען תושבי העיר ובמטרה לקדם היבטים שקשורים כל אחד לשכונתם זו טעות גדולה, ואת הטעות הזו אנחנו מתכוונים לתקן. יש לארגן מחדש את הוועדים באמצעות בחירות דמוקרטיות, ולכן הגשנו בקשה לדיון מיוחד מתוך דאגה שייגרם נזק בלתי הפיך לנושא חשוב זה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תולדות הקשר עם השכונות

    לפני מצנע היה 1.8 מליון שקל שנתי לקשר עם ועדי השכונות, ארועים כמו במות עצמאות בשכונות וטיפול במפגעים נקודתיים
    בא יהב חיסל את התקציב הזה לחלוטין והעביר אותו לשיווק עצמי להעסיק את הג'ינג'י עם המצלמה
    באה קליש שמרה על הג'ינגי וכנראה חומדת בעצמה את התקציב הזה למנהלת שלה והחליטה כמו יהב לשתק את הועדים

  2. רמי

    הפעילים האמיתיים הם אותם וועדים ופעילים שונים שמתרוצצים יום ולילה למען העיר והסביבה ללא שום תמורה או הכרה. אלו שאיכפת להם ממראה של כל בית, רחוב ושכונה, והעיר בכללותה. שמחפשים איך לשמר כל פיסת יופי והיסטוריה. שדואגים שאיכות החיים שלנו תשתפר, שיהיו לנו גנים ונוי, כבישים נורמליים מדרכות וחניות. שאכפת להם מכל עץ, חורש וואדי.
    האנשים הללו ימשיכו להוביל את הדאגה והחתירה לעיר טובה ויפה יותר גם לאחר שתחלוף מחיינו ראש העיר הקיימת שלא מכירה בהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר