סגן ראש עיר. אביהו האן (צילום: מירב שדה)
סגן ראש עיר. אביהו האן (צילום: מירב שדה)

פרשת ועדי השכונות: האן דורש ישיבה שלא מן המניין

בעקבות אמירותיה של ראש העיר באשר לוועדי השכונות ("זו פיקציה") הגיש אביהו האן בשם האופוזיציה בקשה לכינוס ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין. האופוזיציה מציעה לקיים בחירות לוועדים תוך ששה חודשים, ובינתיים להכיר בוועדים הקיימים

פורסם בתאריך: 17.11.19 13:52

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן הגיש היום (ראשון) בצהריים למזכירות העיר בקשה לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין בעקבות סערת ועדי השכונות.

וכך כתב האן בבקשה: "אנו, חברי האופוזיציה במועצת העיר, רואים חשיבות רבה לפעילותם של ועדי השכונות בעיר. מדובר במתנדבים שנותנים מזמנם וממרצם למען תושבי העיר, כל ועד בשכונתו הוא. אין ספק שנדרש למסד את הנושא. אנו חושבים ששיתוף תושבים בניהול העיר והשכונה הוא חשוב ביותר ויכול לסייע להנהגת העיר בשיפור איכות חייהם של ובפעילויות בתחומי תרבות, רווחה, חינוך, איכות הסביבה, ביטחון ושעת חירום, אבטחה וכד'. ברור לנו שתהליך כזה דורש התארגנות, מיסוד ותקנון מוסכם וכי יש לבצע את ההיערכות המתאימה לנושא".

כזכור, בישיבת מועצת העיר שנערכה ב-5 בנובמבר אמרה ראש העיר עינת קליש רותם: "בחודשים האחרונים פונים אלי עשרות ועדים – ועדי שכונות וועדי פעולה – ומבקשים להיפגש עמי כדי להציג את דרישותיהם. הגיע הזמן לשים לזה סוף. אין דבר כזה 'ועדי שכונות', זו פיקציה. אף אחד לא בחר אותם, אף אחד לא מינה אותם. רוב התושבים אפילו לא יודעים על קיומם. הרובעים היחידים שבהם קיימים ועדים רשמיים באופן מסורתי הם נוה שאנן וקרית חיים".

דברי של קליש רותם התפרשו כצעד לביטול הוועדים הקיימים, ולנוכח הדברים קיימו חלק מהיו"רים של ועדי השכונות פגישה שבסיומה הם הודיעו: "הוחלט להמשיך את הפעילות הרגילה".

 

 

מכתב הבקשה של האן לכינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין עולה כי האן, בתמיכתם של 11 מחברי האופוזיציה, מבקש להביא לפתחה של המועצה שתי הצעות החלטה: הראשונה – התארגנות ויציאה לבחירות דמוקרטיות לוועדי השכונות בחיפה תוך ששה חודשים מהיום, והשנייה – המשך הכרה בוועדים הקיימים עד לסיום מערכת הבחירות לוועדי השכונות.

האן אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "הבקשה הוגשה בתיאום עם כל הסיעות האופוזיציה הגדולות – הירוקים של חיפה, הליכוד ויונה יהב וצעירי חיפה. אנו רואים חשיבות רבה מאוד בוועדי השכונות ובפעילותם. אנחנו חושבים שצריכים לחבק אותם ולא לסיים את עבודתם. לכן אנחנו מבקשים דיון מיוחד כדי לקדם הליך מסודר – גם של בחירה דמוקרטית וגם של שימור המצב הקיים – כדי שהוועדים יוכלו להמשיך לפעול ולעשות את עבודתם החשובה למען תושבי חיפה. אנו מצרים על האמירות החמורות של קליש רותם ומקווים שהיא תחזור בה מהן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אבי הראל

    כדאי שוועדי השכונות יעלו על הכתב ויפרסמו תמצית של התרומה שלהם לשכונות, כך שנוכל להתרשם במישרין.

  2. כולם פה צודקים.

    לועדים האלה אין שום כח חלקם אישים שכבר עשרים שנה מכריזים על עצמם כיו"ר ועד שאיש לא בחר כמו הברמן בהדר.. אדוני אתה דיקטטור בממלכה דמיונית.
    צודקת קליש אם אנשים לא עמדו לבחירה הקימו קבוצת ועד שכונה איקס ברשת חברתית והחליטו שהם מייצגים זה לא ועד שכונה זה מקסימום ועד פעולה נקודתי של כמה תושבים. צריך באמת להסדיר את זה בזה אביהו צודק 100%

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר