שמשון עידו (צילום: יח"צ)
שמשון עידו (צילום: יח"צ)

קרקס יפה נוף נמשך: הפעם הקואליציה החרימה את הישיבה

בתגובה על החרמת ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין על ידי חברי האופוזיציה ביום שני, חברי הקואליציה החרימו את הישיבה שלא מן המניין שהתקיימה אתמול. היועצת המשפטית לעיריית חיפה עו"ד ימית קליין קבעה שההצבעות שנערכו אינן חוקיות

פורסם בתאריך: 26.8.20 07:57

ישיבת מועצת העיר שלא מן המניין התקיימה אתמול (שלישי) ללא רוב חברי הקואליציה, שנעדרו ממנה בתגובה להחרמת הישיבה שלא מן המניין על ידי חברי האופוזיציה ביום שני.

כזכור, חברי האופוזיציה כפו ישיבה שלא מן המניין כדי לדון בתאגיד העירוני יפה נוף ובמינהלת 2030, כשאת תשומת הלב משך נושא יפה נוף מכיוון שראש העיר עינת קליש רותם הזדרזה לכנס גם היא ישיבה שלא מן המניין כדי לדון באותו הנושא. האופוזיציה העלתה שלוש הצעות החלטה – למנות את יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר שמשון עידו ליו"ר הדירקטוריון של התאגיד, להחזיר לדירקטוריון את חבר המועצה אריה בליטנטל לאחר שזה הוחלף על ידי מ"מ ראש העיר נחשון צוק לפני כשנה, ולמנות את ליאור אפט לנציג ציבור בדירקטוריון. אלא שבישיבה שהתקיימה ביום שני אושרה הצעת החלטה על "הקפאת המצב הקיים בכל הנוגע להרכב נציגי העירייה בחברה", וזאת במטרה לטרפד את כוונתה של האופוזיציה למנות את עידו ליו"ר הדירקטוריון.

היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין הבהירה לנוכחים שלא עמדה בפני חברי המועצה בקשה לביטול ההחלטה שהתקבלה יממה לפני כן על הקפאת המצב הקיים, ואמרה לחברי האופוזיציה: "ככל שרציתם לבטל את ההחלטה שהתקבלה בדיון שנערך אתמול (הישיבה שכינסה ראש העיר; ב"כ), הייתם צריכים לפנות באמצעים שעמדו לרשותכם". קליין גם קבעה כי ההצעה למינויו של עידו היא בלתי חוקית וסותרת את התקנון של יפה נוף שלפיו ראש העיר יכהן כיו"ר הדירקטוריון והוא זה שרשאי להביא לאישור המועצה יו"ר אחר במקומו, ולכן אין לקיים הצבעה בעניין.

 

 

על ההצעה למנות את אפט לנציג ציבור בדירקטוריון ציינה קליין שוב את ההחלטה שהתקבלה יממה לפני כן, ועידו העיר כי מותר לשנות החלטות שכבר התקבלו אם קיימת דרישה לכך מצדם של שליש מחברי המועצה או עבר פרק זמן של שלושה חודשים. לטענתה של סופי נקש קוים התנאי של שליש מחברי המועצה, וקליין התירה לקיים את ההצבעה אך הבהירה כי העניין ייבחן במועד מאוחר יותר אם האופוזיציה תציג חוות דעת משפטית שלפיה ההצבעה היא חוקית.

בשלב זה דרשו חברי האופוזיציה להצביע גם על הצעתם הראשונה למינויו של עידו ליו"ר הדירקטוריון, ואם אכן יוכח שהצבעה אינה חוקית, היא תיפסל. לפיכך נערכו הצבעות על שתי ההצעות, ובהן תמכו שמונה חברי האופוזיציה שנכחו בישיבה. צוק, שניהל את הישיבה, לא השתתף בהוראתה של קליין.

באשר להצעה בנוגע לבליטנטל, עוד לפני הישיבה התברר כי בליטנטל ביקש להסירה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שלומי

    הלוואי ושמשון עידו ידאג וילחם בעד נהגי המוניות כפי שנלחם להיות יו"ר יפה נוף, שם כשל במינויו הקודם ..ראו מה עשה המנכ"ל הקודם בתקופתו!!

  2. מה שורה ביפה נוף לא שונה ממה שקורה בכל העירייה

    המצב בעיריה כולה = המצב ביפה נוף. אים הרבה הבדל. הבזבוזים על יועצים מקורבי קליש וצוק ב2030 מוכיחים שאפשר לפזר מליוני שקלים בלי פיקוח ובלי ביקורת. בקלות תוך הכשרת השרץ עם יועץ משפטי מטעם והצבעה על אישור סעיפים כחותמת גומי.
    המנהלת ממשיכה להתנפח במקורביזם, כשלכל תפקיד יועץ בשכר עתק ניתן למצוא מקבילה באגפי העירייה ולהעסיק בשכר נמוך בהרבה.

  3. נועה

    יש ראש עיר לא ראויה בחיפה. רק מזיקה לעיר . התנהלותה היא חרפה לעיר.

  4. רועי

    על איזה חוקים בדיוק מסתמכת עו"ד ימית קליין.
    חוקים של הדיקטטורה הבולשביקית מבית צוקליש !!!

  5. אחד

    אנשי קואלציה השפויים תתעןררו, אל תתנו יד לפארסה קליש להמשיך להזות , לבזות ולמוטט את חיפה.
    התוצאה כרגע מחפירה. אל תהיו חלק מזה, כי בשתיקתכם אתם מסכימים לכל מה שמתרחש בעיר.

  6. יש כאן דברים הזויים מצד אחד מפטרים 15 עובדים מחיפה מצד שני מעסיקים 15 יועצים רובם מחוץ לחיפה

    30-40 אלף שקל לחודש ליועצים שלא מחיפה ולא ברור מה תפקידם בכלל ואין להם אחריות על שום אגף = זה פשוט בזיון
    גם יועצים בשכר ממוצע במשק זה בזיון כשיש תפקידים זהים באותו אגף.
    למשל רוצים לפטר 15 עובדים ביפה נוף האם אחד מהם לא יכול להיות יועץ לתחבורה ציבורית לחסוך העסקת יועץ נוסף??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר