ישיבת מועצת העיר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ישיבת מועצת העיר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

"יש להפסיק מיד את בזבוז הכספים במינהלת 2030"

חברי האופוזיציה במועצת העיר הגישו בקשה לכינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין. הצעות ההחלטה שגובשו הן הפסקת עבודתם של יועצים במינהלת 2030 שאותם הם מגדירים "מיותרים" ומינויו של שמשון עידו ליו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף במקומו של יואב רמתי שהשעה את עצמו

פורסם בתאריך: 18.8.20 10:50

חברי האופוזיציה במועצת העיר חיפה הגישו בקשה לכינוס ישיבת מועצה שלא מן המניין והעלו שתי הצעות לסדר היום – האחת עוסקת במינהלת 2030 והשנייה בתאגיד העירוני יפה נוף.

באשר למינהלת 2030 דורשים חברי האופוזיציה לקצץ במשרות שאותן הם מגדירים "מיותרות": "יש להפסיק מיד את בזבוז הכספים בהיקפים של מיליוני שקלים מיותרים לחלוטין של מינהלת 2030 בתקופה קשה מאוד לתושבי חיפה, כאשר עסקים קורסים, הארנונה היא מהגבוהות במדינה וראש העיר עינת קליש רותם פועלת כתמול שלשום ומעסיקה יועצים רבים שרובם אינם מחיפה בחוזי ייעוץ פרטיים בסך של מיליוני שקלים, כאשר התפוקה והתרומה שלהם לעיר היא שולית ואף מיותרת. בחודשים האחרונים גויס מספר רב של יועצים בתחומי האסטרטגיה, השיט והתיירות, ובימים אלה מקודמים חוזים נוספים במאות אלפי שקלים של יועץ לענייני תחבורה ויועץ לחדשנות טכנולוגיה עירונית. פשוט בזבזנות שאין כדוגמתה. בתקופה זו יש לפעול לצמצום הוצאות כספים מיותרת ולקדם פתרונות לעסקים של תושבי העיר ולא למקורבים כאלה ואחרים".

חברי האופוזיציה מבקשים ליישם הצעת החלטה שלפיה "יש להפסיק מיד את העסקתם המיותרת של אורנה אנג'ל – יועצת תל אביבית שמוגדרת כיועצת אסטרטגית למינהלת 2030 ואשר מועסקת בשכר של כ-290 שקל לשעת עבודה וכ-40,000 שקל בחודש; איתן קרבצ'יק – יועץ מאזור המרכז שמוגדר כיועץ שיט ואשר מועסק בשכר של כ-290 שקל לשעת עבודה וכ-40,000 שקל בחודש; ואמיר נפתלי – יועץ מקרית טבעון שמוגדר כיועץ תיירות ואשר מועסק בשכר של יותר מ-30,000 שקל בחודש; ולעצור מיד את המכרז ליועץ תחבורה ציבורית שמתנהל בימים אלה".

כמו כן כוללת הצעת ההחלטה בקשה שלפיה "המועצה מנחה את מבקר העירייה לבחון את פעילות מינהלת 2030 מיום הקמתה ולהכין תוך שלושה חודשים דוח ביקורת שיוצג במועצת העיר בתחילת נובמבר".

 

 

באשר ליפה נוף כתבו חברי האופוזיציה: "בשנה וחצי האחרונות אנו חווים הידרדרות עסקית ומקצועית חמורה בתאגיד. המצב הנוכחי הגיע לסף משבר ומהווה איום על עצם קיומה של החברה. לאחרונה קרו כמה אירועים שדורשים את התייחסותה של מועצת העיר, ובהן המלצת הוועדה למניעת ניגודי עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות של משרד המשפטים, ולפיה חבר המועצה יואב רמתי אינו יכול לכהן כדירקטור ביפה נוף וכמובן כיו"ר הדירקטוריון. לצערנו, ראש העיר עיכבה במשך שבועות רבים את ההחלטה המתבקשת להפסיק מיד את כהונתו של רמתי. בתקופה זו חלה הידרדרות נוספת בתאגיד, ושרת התחבורה מירי רגב החליטה לא לחדש את ההסכם הרב שנתי בין המשרד ליפה נוף – החלטה שמביאה מכת מוות לחברה".

בעניין זה מבקשים חברי האופוזיציה לאמץ שלוש החלטות – "למנות את חבר המועצה שמשון עידו ליו"ר דירקטוריון יפה נוף במקום רמתי שהשעה את עצמו; להחזיר לדירקטוריון יפה נוף את חבר המועצה אריה בליטנטל במקום סגן ראש העיר נחשון צוק; למנות את ליאור אפט לנציג ציבור בדירקטוריון".

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן שהגיש את הבקשה לישיבה שלא מן המניין אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "חברי לאופוזיציה ואני מודאגים מאוד מהמצב התשתיתי, הכלכלי והתפעולי של העיר. לצערנו, ראש העיר מנותקת לחלוטין מההוויה החיפאית וממצבה של העיר. אנו רואים איך אבני בניין מרכזיות קורסות האחת אחרי השנייה. תאגיד יפה נוף שהביא לעיר מיליארדים רבים נמצא על סף סגירה, קיומו של פסטיבל הסרטים נמצא בסכנה, מוזיאון המדעטק משווע לעזרה, הכבישים והמדרכות הם במצב קשה מאוד, מינהל ההנדסה אינו מתפקד ועוד ועוד. חיפה נמצאת במצב כלכלי קשה, ובזבוזי הכספים בעירייה למקורבים כאלה ואחרים עוברים כל גבול. אנו מקווה שחברי הקואליציה שאינם מסיעת חיים בחיפה של קליש רותם יבינו את המציאות ויצביעו איתנו, חברי האופוזיציה, כדי לעצור את הסחף ואת הקריסה של העיר שאנו כל כך אוהבים".

 

אביהו האן (צילום: מירב שדה)

אביהו האן (צילום: מירב שדה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. השקוף

    מספרים איומים!!!!!!לא ברור לי לאן העיר הזאת הולכת!!!!!!ואחר כך מתפלאים למה הצעירים עוזבים?????

  2. גילי

    העבריינית המורשעת והמפעיל שלה שודדים את הקופה הציבורית כדי לצ'פר את אנשי שלומם. אינשאללה הם יסיימו כמו צורי.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבר האופוזיציה תמך במנכל יפה נוף לשעבר. כדאי שאותו חבר יבדוק מי גרם לנפילה ולקריסה של חברת יפה נוף. רק אתמול התפרסמה כתבה בעניינו של המנכ"ל

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבי הן גם אתה יש לך חלק בזה שנים של התנגדויות לפיתוח העיר

  5. לסגור את מינהלת 2030!!!

    רק אתמול התבשרנו על שני מינויים חדשים, כמו קודמיהם מיותרים, במינהלת 2030: סבסטיאן אג׳ימן, יועץ כלכלי, ויניב מסאש, יועץ לחדשנות וטכנולוגיה. העסקתו של כל יועץ כזה עולה לתושבי חיפה מאות אלפי שקלים בשנה! יש להוסיף את שני היועצים החדשים לרשימה הארוכה של יועצים מיותרים ולהפסיק את עבודתם אף בטרם החלה! תרומת היועצים החיצוניים שצוק וקליש מביאים לחיפה שולית עד אפסית ורובם כלל אינם גרים בעיר! בזבוז כספים אדיר! יועצת אסטרטגית (מה הקשקוש הזה בכלל?) שגרה בתל אביב? יועץ שיט (כן, מה ששמעתם, יועץ שיט!!!) שגר במרכז? יועץ תיירות (נפסל על ידי משרד הפנים לכהן כמנכ״ל!!) שגר בטבעון? טירוף מערכות גמור!!! עינת קליש ונחשון צוק, אטומים, מנותקים ומנוכרים לציבור, מתנהלים כמו בתוך בועה, ממשיכים להקים לעצמם בלישכה אורווה נוצצת ויקרה, עירייה בתוך עירייה, יוצרים כפל תפקידים (לדוגמא: החברה הכלכלית ועפת״ח – עמותה לפיתוח תיירות בחיפה), תוך שהם מדירים מנהלי מחלקות ואגפים, ומייתרים מאות עובדי עירייה חרוצים ומוכשרים, שממשיכים לקבל משכורות, אבל באים לעבודה כשידיהם כבולות, וכשהם מודרים מקבלת החלטות ומעשייה משמעותית עבור התושבים. יש לסגור את מנהלת 2030 ולהדיח את שני ראשי העיר הכושלים שלה לאלתר!!! כי חיפה חשובה לנו וכואב לנו לראות אותה קורסת.

  6. משה

    שמשון עידו יחזור להיות יו"ר הדירקטוריון של יפה נוף??!!הצחקתם אותנו!!! בזמנו כיו"ר יפה נוף ובליצבלאוו לא הבינו או לא רצו להבין איך חגגו ביפה נוף בראשות המנכ"ל הקודם. הגיע יו"ר חדש שפוי ועשה סדר..מה רע בזה? כנראה שסוף לחגיגה פגעה אנושות באוכלי בחינם שנהנו מאוכל חינם.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מינויי המנהלת אלה חברים ופעילים של קליש וצוק
    בכפילות לאגפים קיימים
    אין בזה שום דבר מקצועי

  8. בזבזנית ומיותרת

    הדיון הצפוי להתקיים במועצה בנושא מינהלת 2030 חשוב ובעל ערך. מינהלת 2030 היא גוף בזבזני ומיותר, שפועל בחוסר שקיפות, ולפחות עד עכשיו, גם לא פתוח לביקורת. פרט לסיפוק השאיפה לניהול ריכוזי של העיר על ידי ראש העיר וממלא מקומה שעומד בראש המינהלת, תרומת המינהלת לעיר זניחה ומוטלת בספק, בעוד שהעלויות למימון היועצים הלא נגמרים, שנהנים מתנאי שכר של בכירים, באות מכספי התושבים ונוסקות לשמיים. מצד אחד קליש וצוק זועקים שאין כסף בקופה הציבורית ומצד שני הם מבזבזים מיליונים על שום דבר פרט אולי גמול תודה לחברים ותומכים. מינהלת 2030 היא מינהלת מיותרת וצריך לפעול לביטולה.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זאת לא מנהלת צריך לקרוא לזה בשם הנכון
    עיריית קליש
    והקוד 2030 זה לתגמל 20 חברים ופעילים במשכורת 30 אלף בחודש

  10. העגלה של דר׳ קליש ומיסטר צוק.

    האורוות נקיות לאכלס סוסים מקורבים ורעבים למשכורת יפות.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש בחיפה 5000 עסקים במצוקה כלכלית על סף סגירה שמעסיקים 20,000 איש.
    לא שמעתי שעירית חיפה מקצצת בשכר הבכירים המנופח שלה כולם ממשיכים לקבל פנסיות עתק ומשכןרות עתק השחיתות והפערים האלה רק גודלים

  12. לימור

    אביהו האן, שמשון עידו היה כבר ביפה נוף. הוא חלק מכל הנפילה הזאת שיואב רמתי קיבל בירושה.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    30-40 אלף שקל לחודש ליועצים שלא מחיפה ולא ברור מה תפקידם בכלל ואין להם אחריות על שום אגף = זה פשוט בזיון
    גם יועצים בשכר ממוצע במשק זה בזיון כשיש תפקידים זהים באותו אגף.
    למשל רוצים לפטר 15 עובדים ביפה נוף האם אחד מהם לא יכול להיות יועץ לתחבורה ציבורית לחסוך העסקת יועץ נוסף??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר