הבית הקהילתי טבריה 15 (צילום: טל מנסור)
הבית הקהילתי טבריה 15 (צילום: טל מנסור)

מחאה על העברת קהילת הדר למתנ"ס רמות

בעקבות החלטתה של עיריית חיפה להעביר את פעילותו של התאגיד העירוני קהילת הדר לאחריותו של מתנ"ס רמות קוראת מועצת הדר לתושבי השכונה להציב שלטים ברחבת העירייה ולהדביק מכתבים של תושבי השכונה וילדיהם על דלת הכניסה לבניין. בסיומו של האירוע יהפכו השלטים והמכתבים למיצב מחאה

פורסם בתאריך: 5.10.20 07:53

אירוע מחאה שיהפוך למיצב יתקיים מחר (שלישי) ברחבה של בניין עיריית חיפה. המחאה היא יוזמה של מועצת הדר הכרמל בעקבות החלטתה של העירייה להעביר את פעילותו של התאגיד העירוני קהילת הדר לאחריותו של מתנ"ס רמות, כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות". מהשעה 16:00 יגיעו המוחים לרחבת העירייה, יציבו שלטים וידביקו מכתבים שכתבו תושבי השכונה וילדיהם על דלת הכניסה לבניין. האירוע יתקיים לא התקהלויות בשל ההנחיות להתמודדות עם מגיפת הקורונה, ובסיומו יהפכו השלטים והמכתבים למיצב מחאתי.

בדף הפייסבוק של מועצת הדר נכתב: "אנו מזמינים אתכם להביא שלטי מחאה שמביעים את כעסכם על הידרדרות מצבה של השכונה בכל התחומים – ביטחון אישי, תברואה, תשתיות וחינוך – ובמיוחד על ההחלטה על חיסולה של קהילת הדר והעברת הניהול של הקהילה לגורם חיצוני – מתנ"ס רמות – החלטה שהיא הרסנית לשכונה. כמו כן, אתם וילדיכם מוזמנים לכתוב מכתבים המתארים את המצוקה היומיומית שאותה אתם חווים בשכונה ואת חשיבותה של קהילת הדר ושלוחותיה על חייכם (למשל כפר הסטודנטים ובית הצעירים). את המכתבים נתלה על דלת הכניסה. קצנו בהבטחות".

 

 

כזכור, ההחלטה על העברת פעילותה של קהילת הדר, שהוקמה לפני 15 שנה במטרה לשקם ולהחיות את השכונה, למתנ"ס רמות התקבלה בישיבה בראשותו של מנכ"ל העירייה אוהד שגב. ההחלטה עוררה זעם בקרב פעילים בשכונה וגורמים בפוליטיקה המקומית. ביום רביעי שעבר ארגנה מועצת הדר מפגש ברחבת התיאטרון העירוני, שבו עדכנו הפעילים את התושבים בהחלטה ובהשלכותיה על השכונה, וגייסו אותם למאבק.

עופר פיקס ממועצת הדר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אנחנו רוצים למלא את רחבת העירייה בשלטים, כך שראש העיר עינת קליש רותם תראה רחבה מלאה בשלטים ודלת שמודבקים עליה מכתבים של ילדים והוריהם, שבהם הם כותבים מהם הקשיים שהם חווים בשכונה ומהם הדברים שקהילת הדר עשתה כדי לשפר את החיים בשכונה. נצלם את השלטים ואת המכתבים, נפיץ אותם ברשתות החברתיות ובתקשורת כדי שהמחאה תהפוך למפגן הזדהות עם הרעיון שלנו, ונתחיל להפעיל לחץ ציבורי במטרה שראש העיר תשנה את דעתה. זהו צעד הרסני לשכונה. הצעד ההרסני החל כבר לפני שנתיים, וקליש רותם כבר חיסלה למעשה את קהילת הדר. היא החזירה את הקהילה להיות מתנ"ס, ואנחנו לא רוצים מתנ"ס. אנחנו רוצים מינהלת שכונתית שתתכלל את כל מה שקורה בשכונה, שתהיה זרוע של העירייה, שתהיה בקיאה במה שקורה פה ושתיקח אחריות על מה שקורה פה. הדר היא כמו עיר קטנה, וקהילת הדר היתה סוג של מינהלת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. גם אפ יפלו טילים בעיר.

    ראש העיר לא תצא מאזור הנוחות שלה לשטח.
    זה לא יונה. …

  2. סיפור אבוד

    הדר = טוטאל לוס
    תעבור התחרדות מוחלטת כמו רוממה במרכז ירושלים ואז הרס מוסדות והעברתם לידיהם כמו שרואים עם סגירת מתנ"ס הדר ברחוב בית"ר ובניינים ברחוב הרצל, כל הסביבה תהייה חרדית.

  3. בלי החרדים

    בלי החרדים הדר היתה נהפכת לנרקומניים ולמאורות בתי בושת , הלוואי יבואו עוד משפחות דתיות שמרחיקים את משפחות הפשע הערביות מהעיר

  4. ניר

    מעניין שבתקופת יהב שתקתם. 15 שנה שהוא דירדר את הדר מכל הבחינות ולא פציתם פה. עכשיו התעוררתם? צבועים.

  5. ירון הדר

    הדר הכרמל פוסט טראומתית ללא טיפול מקצועי
    אין חזון
    אין תוכנית עבודה
    אין שיתוף ציבור
    אין שימוש בידע מקומי
    הדר היא לב הזהות החיפאית לאורך השנים
    כשהעיר על מנהיגיה ותושביה זנחו
    הדר הינה המעבדה החשובה בישראל בניהול ערכי עבר הווה ועתיד לאור ההסטוריה ולאור המורכבות האתנית/זהותית הגדולה בארץ,
    הדר מכילה בתוכה את כל האתגרים והקונפליקטים בישראל
    עבודת קהילת הדר הייתה באווירה לא תומכת מהנהלת העיר לדורותיה שלא ידעה להיות קשובה לצרכי השכונה.
    הדר על תושביה הלא רשומים, הינה בפועל השכונה הגדולה בחיפה וללא מענים ראויים מספיק בכל התחומים.
    הנהלת העיר הנוכחית יודעת לפטר ולפרק בשם ׳ההתייעלות׳ אולם על הדרך שופכת את התינוק עם המים..

  6. שוקי

    חיפה זאת העיר המובילה בארץ ביחס הפוך בין גובה הארנונה לבין מיעוט ההשקעה ברווחת התושבים. הפכה להיות עיר מוזנחת, כבחשים ומדרכות מתפרקים, פארקים מוזנחים מלאי צואת כלבים ומכוניות שחונות איפה שבא להן בתנאי שזה לא על ציר מרכזי כי רק שם אוכפים. פשוט עצוב מה נהיה מהעיר שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר