מסעדת שטרודל בימים אחרים (צילום מתוך דף הפייסבוק של שטרודל)
מסעדת שטרודל בימים אחרים (צילום מתוך דף הפייסבוק של שטרודל)

ניצני המרד: מסעדת שטרודל תיפתח מחר

לאלאא אסעד, הבעלים של מסעדת שטרודל במושבה הגרמנית, נמאס לשבת בבית בזמן שעסקי אוכל אחרים כמו הפודטראקס למשל עובדים במלוא המרץ. אז הוא פרסם שמחר תחזור המסעדה לפעילות חלקית במתכונת של פודטראק: "אני כבר חנוק. כולם עובדים בעיר הזאת חוץ ממני"

פורסם בתאריך: 30.11.20 14:07

לאחר כמעט שלושה חודשים שבהם מסעדת שטרודל במושבה הגרמנית היתה סגורה, מחר (שלישי) היא תפתח את שעריה. לאלאא אסעד, הבעלים של המסעדה, נמאס, והיום הוא פרסם כי לאחר מחשבות והתלבטויות תחזור המסעדה לפעילות חלקית במתכונת של הפודטראקס עם שמירה על הכללים.

"אני רוצה להיות כמו כולם ולא שונה", זהו המסר שאותו הוא רוצה להעביר, "אם כולם אוכלים ברחוב, גם אצלי יאכלו ברחוב. אם כולם יושבים בסגר בבית, גם אני אשב בבית ולא אבכה כי זה מצב נתון שהמדינה בסגר. אבל העיר תוססת ורק אני יושב בבית, ולכן החלטתי שדי, הגיעו מים עד נפש. אני רוצה להתפרנס בכבוד".

אתה כועס על הפודטראקס שעובדים?

"בכלל לא, להיפך. הפודטראקס שינו את חיפה, זו הברקה טובה מאוד, ואין לי כעס עליהם. אני רוצה לעבוד בדיוק באותה המתכונת. אשים כיסאות ושולחנות בחצר, ואנשים יישבו בחוץ".

אבל אסור.

"בחוץ ברחוב אסור? יש כאלה שמותר להם ויש כאלו שלא?".

על ספסלים ועל שולחנות קק"ל שעיריית חיפה פיזרה בעיר מותר.

"אז אני צריך לבקש מהעירייה שתציב ספסלים ושולחנות מחוץ לעסק ואז אני אעבוד? זה מצחיק. איפה ההיגיון? הכל במדינה עובד כרגיל מלבד מסעדות ובתי קפה, כולם הפכו לחיוניים, וגם בחיפה כל העסקים פתוחים. מה הפשע שעשיתי שאני לא יכול לעבוד? אם אני עובד לפי התו הסגול ושומר על כל הכללים, למה אני לא יכול לעבוד? למה כולם עובדים ואני לא? למה אני הכבשה השחורה? אני צריך להביא כסף הביתה, יש לי משפחה וילדים, ואני רוצה לעבוד ולהתפרנס בכבוד. אני שומר חוק, משלם מסים ועושה הכל כשורה, אבל די, אני רוצה לעבוד. אני לא רוצה כסף מהמדינה, אני רוצה להרוויח כסף בעצמי. משהו לא הגיוני קורה כאן אם אני צריך להילחם על זכותי לקום בבוקר וללכת לעבודה. כולם עובדים, ומה אני כבר מבקש? תנו לי לעבוד לפי הכללים וההנחיות. אם על ספסל של העירייה מותר לשבת ועל ספסל שלי אסור לשבת, זה הגיוני? מישהו צריך לדפוק על השולחן ולומר 'יא אללה חבר'ה, מה יש לכם? תתעוררו'. כמה אני יכול להיות טיפש ולסתום את הפה?".

 

 

יש אמת בדבריך אבל אלו הן ההנחיות.

"הכל פתוח והכל עובד, אין הנחיות. אם אני עובר על החוק אז כולם עוברים על החוק. כולם עובדים בעיר הזאת חוץ ממני. אני יוצא בכל בוקר מהבית ורואה עיר תוססת ואנשים עובדים. אין לי שום דבר נגד הפודטראקס, זו הברקה של ראש העיר עינת קליש רותם ושל הצוות שלה שאני מעריך מאוד. אני לא חושב שהעירייה עושה איפה ואיפה ושלא צריך להיות מקורב לאף אחד כדי לעבוד. מחר אעלה פוסט שגם אצלי אפשר לשבת בחוץ".

אני לא בטוחה שזה רעיון טוב. עדיף לדבר עם העירייה קודם.

"את חושבת שזה יעזור?".

תמיד אפשר לנסות. הם אומרים שהם רוצים לעזור לעסקים.

"אדבר איתם, אבל חייב להתוודות – אני כבר חנוק. מחר אפתח בכל מחיר כמו כל העסקים האחרים, לא אהיה שונה מכולם. הלקוחות לא יוכלו להיכנס למסעדה, אז אארוז את המנות בכלים חד פעמיים ואמשיך לשמור על כל הכללים וההנחיות. אני אזרח שומר חוק ולא אעשה משהו לא חוקי. אני לא רוצה להיות שונה, אני רוצה להיות כמו כולם. אני מבקש להתפרנס בכבוד. כולם אוכלים בחוץ, וגם אצלי יאכלו בחוץ. אני כבר שנה לא מכניס כסף. המסעדה שלי לא בנויה למשלוחים, אבל אנחנו כן עושים קצת וגם טייק אוויי פה ושם. יש לי ים של התחייבויות, אני לא דוכן פלאפל. אם המדינה סגרה את המשק אז שהיא תסגור גם את הבנקים. אני מרגיש מסכן כשבאים אלי ספקים ורוצים את מה שמגיע להם וכשאני מקבל טלפונים מהבנקים. בחיים לא הרגשתי ככה. למה אני צריך להגיע למצב כזה? למה אני צריך לבכות לאנשים? אני לא רגיל לבכות, אני רגיל להתעורר בבוקר וללכת לעבוד בכיף. אם יפתחו את המשק את יודעת כמה כסף זה יעלה לי? אצטרך להביא 150,000 שקל מהבית כדי למלא מקררים ומחסנים. זה לא On Off בלחיצת כפתור".

בתוך כך יצוין כי המדיניות של העירייה היא להגיש עזרה לכל עסקי האוכל שרוצים לפתוח לטייק אוויי, וכל פנייה מעסקים אלה להצבת שולחנות או ספסלים בשטח הציבורי סמוך לעסק נענית בחיוב. ליד עסקים שעשו סגירת חורף על המדרכה שהיא שטח הציבורי, כמו במקרה של שטרודל, לא ניתן להציב ספסלים או שולחנות, אלא אם כן העסק יפנה את השטח לטובת ספסלים ושולחנות של העירייה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילנה

    שלא ישבו ליד השולחנות שלו. שיעמדו בחוץ, אחד אחד יכנס, יזמין מה שרוצה ויחכה בחוץ. עם המנה ילכו לשבת במקום אחר. כך עושים כולם.

  2. צודק לגבי מה שקורה ליד הפודטראקס

    הפודטראקס הפכו למוקדי הדבקה ואין שום פיקוח עירוני. כמובן שזה לא מצדיק פתיחה פיראטית של המסעדה.

  3. סקרן

    נו, ומה קרה עם זה בסופו של דבר? פתחו? לא פתחו? המשטרה הסתערה? יש קנס?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר