רחוב דוד פינסקי
רחוב דוד פינסקי

נפסלה בקשה לתמ"א 38 שאושרה על ידי הוועדה המקומית

ועדת הערר של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה פסלה בקשה לבניית בניין חדש בהתאם לתמ"א 38 ברחוב פינסקי בכרמל לאחר שזו כבר אושרה בוועדה המקומית של עיריית חיפה, וזאת בשל פגם בפרסום. בהכרעתה של ועדת הערר נכתב: "בנסיבות העניין אנו קובעים כי החלטת הוועדה המקומית מבוטלת"

פורסם בתאריך: 10.12.20 14:17

ועדת הערר של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ביטלה אתמול (רביעי) החלטה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה, שאישרה בנייה של בניין מגורים חדש ברחוב דוד פינסקי בכרמל הוותיק בהתאם להוראת תמ"א 38, וזאת בגלל פגם שנפל בפרסום הבקשה. הוועדה הורתה לקיים דיון מחודש בבקשה ובהתנגדויות שכבר נדחו ובהתנגדויות החדשות שיוגשו.

לדבריו של עו"ד ג'ובראן ג'ובראן שייצג את המערערים, מדובר בהחלטה תקדימית אשר מעבירה מסר לוועדה המקומית של העירייה לא לעבוד על אוטומט אלא לבדוק לעומק אם בכל בקשה מולאו כל הסעיפים הנדרשים על פי החוק. בהחלטתה כתבה ועדת הערר: "הלכה היא כי לא כל פגם בפרסום יגרור אחריו ביטול של החלטת הוועדה המקומית. עם זאת השתכנענו כי בנסיבות העניין מנע הפגם בפרסום מהמבקשים למצות את זכויותיהם ולהביא את טענותיהם ואת עמדתם לפני הוועדה המקומית, וכי החלטת הוועדה המקומית שניתנה מבלי שנבחנו כל הטענות הרלבנטיות אינה יכולה לעמוד".

הבקשה להקמת בניין מגורים חדש של שש וחצי קומות ובו 18 יחידות דיור ברחוב פינסקי הוגשה בנובמבר 2019 לוועדה המקומית. לפי התכנון, הבניין אמור לקום במקום בניין של שלוש קומות שייהרס. באוגוסט 2019 פורסמה הבקשה לקבלת היתר בחזית רחוב פינסקי, נוסף על פרסומים בעיתונות, והוגשו התנגדויות לוועדה המקומית, אך בסופו של דבר הבקשה אושרה על ידי הוועדה, ובגינה הוגש ערר לוועדה המחוזית.

עוד לפני שהערר נידון גילה אחד מתושבי רחוב הלילך באקראי שבמגרש הגובל בין הרחובות פינסקי והלילך אמור להיבנות הבניין מבלי שדיירי רחוב הלילך היו מודעים לכך. עוד התברר לו כי כניסת כלי רכב למגרש ברחוב פינסקי הוא מרחוב הלילך – רחוב קטן צר וללא מוצא. כשנודע לדיירי רחוב הלילך על הבניין שמתוכנן לקום במגרש הגובל ברחובם, הם ביקשו להצטרף לערר שכבר נמצא על שולחנה של הוועדה המחוזית, למרות שלא הגישו התנגדויות במועד שנקבע.

 

 

בהחלטתה של ועדת הערר נכתב: "המבקשים טענו כי היה על הוועדה המקומית לדרוש ממבקשי ההיתר לתלות שלט בכל חזית של המגרש (ברחוב הלילך וברחוב פינסקי; ש"מ) במסגרת שיקול הדעת הנתון לה. המבקשים טוענים כי לא הובהר מדוע הוחלט למקם את השלט דווקא ברחוב פינסקי ולא ברחוב הלילך, כאשר השפעתו של הפרויקט על רחוב הלילך צפויה להיות משמעותית. המבקשים טענו כי הוספת כלי רכב לרחוב עבור הבניין החדש תגרום לעומסי תחבורה על הרחוב הצר שאינו מתאים לקליטת היקפי תנועה שיתווספו".

עוד ציינו חברי ועדת הערר בהחלטתם כי "מן הראוי שהוועדה המקומית תורה שתליית השלט תבוצע באופן שיבטיח כי ההודעה אכן תיחשף לציבור הרלוונטי על מנת לאפשר הגשת התנגדויות. בענייננו מקבל היעדר החשיפה משקל יתר בהתחשב בעובדה שהחזית שבה לא בוצע הפרסום הופכת להיות חזית משמעותית ביותר של המגרש, ועל כן אנחנו קובעים כי נפל פגם בפרסום שבגינו לא ניתן למבקשים או לבעלי דירות נוספים ברחוב הלילך יומם בהליך לפני הוועדה המקומית".

בסיום הכרעת הוועדה נכתב: "בנסיבות העניין אנו קובעים כי החלטת הוועדה המקומית מבוטלת. התיק יושב לוועדה המקומית אשר תורה על השלמת הפרסום של הבקשה להיתר באמצעות תליית מודעה על גבי חזית המקרקעין המופנית לרחוב הלילך למשך תקופה של 15 יום. בזמן זה יוכלו המבקשים וכל מתנגד אחר להגיש התנגדות לבקשה להיתר".

ועדת הערר ציינה כי מי שהגיש כבר התנגדות והיא נדחתה לא נדרש להגיש אותה שוב, והתנגדותו תידון מחדש בוועדה המקומית ביחד עם ההתנגדויות החדשות שיוגשו.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. החאפרים

    בראש הוועדה המחוזית עומד הספן המשופם, סגנה של העבריינית המורשעת. צוק הוא חאפר, וזהו פרצופה של עיריית חרפה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהנדס העיר ממשיך בהרס הכרמל עם תמא 38, כל התחבולות והאמצעים כשרים להכניס לעירייה המנופחת כספי היטלים תוך הרס חיי התושבים.
    בדניה ובגולדה, אין שום תמא, הבנתם?

  3. אל דאגה בקרוב התוכנית תוגש מחדש

    חשבתם שניצחתם את הועדה המקומית? טעיתם בגדול. בשבוע הבא הבקשה תוגש מחדש וכך עד שתתיאשו. הגיע הזמן שתושבי העיר חיפה יבינו שהרס העיר הוא בלתי נמנע לאור מימדיה המפלצתיים של הבירוקרטיה של עיריית חיפה. בהעדר מקורות הכנסה ובכדי לדאוג למשפחות ברוכות הילדים של שותפיה הקואלציוניים של קליש יש להנפיק הרבה היתרי בניה- המכונה להדפסת מזומנים של עיריית חיפה.

  4. הסקלה ביחנו האם אתם בשכונה חזקה או חלשה בחיפה

    בשכונות החזקים אין תמא38 ואין פינוי בינוי..
    בשכונות פחות חזקות עושים תמא38 אבל מצליחים להגביל כמות דירות.
    בשכונות עוד יותר חלשות (רנות רמז) עושים עיבוי/תמא פרוע עם 10 קומות וסלאמס צפוף
    בשכונות הכי חלשות עושים פינוי בינוי פרוע של מאות דירות צפיפות הזויה אחד בתוך השני

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצחיקים.
    גם ועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה.
    שמעתי על מקרה אחר,
    לא להאמין.
    ועדה מקומית לתכנון ובנייה קיימה דיון תכנוני שאסור היה לקיים.
    בעקבות הדיון התכנוני האסור, קיבלה ועדה מקומית לתכנון ובנייה החלטות.
    קיום ההחלטות איפשרו הגשת ערר לועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה וגם איפשרו את המעורבות של המפקחת על הבתים המשותפים.
    ערר יזם בועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה ,התנהל על החלטה ,שאסור היה לקיים, בדיון תכנוני שאסור היה שיתקיים.
    ערר יזם בועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה חיפה התקיים בלי שיזם הגיש ערר כחוק.
    ערר יזם בועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה חיפה התקיים באופן רשמי על החלטה שאינה בתוקף של ןעדה מרומית לתכנון ובנייה.
    בא כח עירית חיפה בערר בועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה, הסכים בפועל, לכך שערר יזום יתנהל, באופן רשמי, על החלטה שאינה בתוקף דל ועה מקומית לתכנון ובנייה.
    יור ועדת ערר מחוזית לתכנון ובנייה יבלה החלטה מינהלית שאומרת, שבפועל , ערר יזם ידון על החלטה שאינה בתוקף דל ןעדה מרומית לתכנון ובנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר