חזית הים העירונית (הדמיה: מן שנער אדריכלים)
חזית הים העירונית (הדמיה: מן שנער אדריכלים)

חזית הים תיפתח לקהל כמוקד תיירות ופנאי

בתיקון בכתב ההסמכה של חברת נמל חיפה, שנחתם על ידי שרת התחבורה מירי רגב, נקבע כי לאחר סיום הליך ההפרטה יורשה הנמל לתפעל את חזית הים העירונית בשטחו המערבי - שטח של כ-300 דונם על קו המים אשר גובל בעיר התחתית

פורסם בתאריך: 14.2.21 15:07

שרת התחבורה מירי רגב חתמה על תיקון בכתב ההסמכה של חברת נמל חיפה. בתיקון נקבע כי לאחר סיום הליך ההפרטה יורשה הנמל לתפעל את חזית הים העירונית בשטחו המערבי – שטח של כ-300 דונם על קו המים אשר גובל לכל אורכו בעיר התחתית.

מנמל חיפה נמסר: "זהו תיקון היסטורי שבמסגרתו תיפתח לציבור חזית הנמל, לאחר שזה נסגר בתקופת בנייתו על ידי הבריטים בשנות ה-30 של המאה שעברה. כעת, בהמשך לתוכנית מתאר ממשלתית שאושרה בממשלה, יחדל בשלבים מערב הנמל לשמש לפריקה ולטעינה של מטענים, וחברת הנמל תוכל לבצע בשטח חזית הים פעילות להקמת מתקנים ומבנים, לתחזוקתם ולהפעלתם לצורך מתן שירותים ולרווחת באי הנמל, המשתמשים והמבקרים במתחם, למטרות מסחר, תיירות, תעסוקה, מגורים, תרבות ופנאי ומעגנה".

 

 

רגב: "במוקד החזון שלי 'מחברים את ישראל' יש קישוריות, נגישות ועירוב שימושים בתשתיות של מרכזי התחבורה, והדבר יבוא לידי ביטוי גם בנמל חיפה. אין לי ספק שהנמל יהפוך לאבן שואבת ולמרכז פנאי ותיירות שיתרום לכלכלה וליצירת מקומות עבודה והזדמנויות כלכליות ליזמים החיפאים".

יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה אשל ארמוני: "מדובר בתיקון היסטורי שאנחנו מחכים לו שנים רבות. חזית הים בנמל מהווה פוטנציאל עצום לנמל ולעיר, ואני משוכנע שהיא תהפוך לשם דבר בעולם כולו".

מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: "נמל חיפה הוא מהנמלים הבודדים בעולם שמשלבים פעילות ענפה של כל סוגי המטענים לצד פעילות קרוזים משגשגת ופסטיבלים לקהל הרחב. כתב ההסמכה החדש יאפשר להעצים מאוד את הפעילות במערב הנמל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דוד

    מדברים על זה יותר מ 15 שנים ולא קורה כלום, העיקר פגישות ועוד פגישות מלא בורקסים משכורות מנופחות ולא קורה כלום ושום דבר, עבודה בעניים, חושבים אנשים מפגרים

  2. שלמה כהן

    כל הכבוד לקליש שגרמה להם להבין שכדאי להם לעזור לה לקדם את העיר.
    בחרנו בקליש לראשות העיר. אין בחירות למשרד התחבורה ואין בחירות לנמל. מירי רגב היא פקידה של קליש ולא נבחרה ע"י הציבור למשרד אלא רק לכנסת. לכן בתור ליכודניקית היא צריכה לתת לקליש למשול וכך גם ישראל כץ שלמד ממרידור ובג"ץ איך להפריע למשילות.

  3. שי

    שלמה ומרעיך, תרגעו קליש לא עזרה לכך במאום. להיפך היא רק מחבלת ביוזמות טובות של הממשלה.
    וסוף סוף הנמל יהיה פתוח לתושבים ולא רק לתכניות ריאליטי שמצלמים שם .

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלמה כהן, "מירי רגב היא פקידה של קליש"? "ישראל כץ..להפריע למשילות"? נו, באמת!

  5. אל תאמינו להדמיות של משרד התחבו-רע

    לא קורה כלום ולא יקרה כלום
    נמל חיפה רק רוצה את זה בתור נדל"ן והממשלה נותנת את זה לנמל כדי לפתות במכרז למכירת הנמל את הרוכשים
    בפועל ישמש הלאה לייבוא רכבים ומחסנים לוגיסטיים תשכחו מחזית הים
    גם האדון מנדי זלצמן יודח ברגע שיימכר הנמל והקונים יעשו בו מה שהם רוצים

  6. מירי רקב

    למה לעזאזל לתת לנמל אחריות על חזית הים?? עוד נתח לאוכלי החינם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר