חוף קרית חיים צפון (צילום: יעל שי)
חוף קרית חיים צפון (צילום: יעל שי)

חיפה קיבלה את הדירוג "בינוני" במדד ניקיון החופים של המשרד להגנת הסביבה

במדד של החודש שעבר קיבלה חיפה את הדירוג "נקי", ואילו החודש היא רשמה ירידה בדירוג. גם קרית ים ירדה בדירוג במדד החודש – מ"נקי מאוד" ל"נקי". האחריות על ניקיון החופים מוטלת על הרשויות המקומיות

פורסם בתאריך: 7.6.21 15:33

"הפסולת בחופי ישראל נערמת ורמת הניקיון בחופים נמצאת בירידה". כך עולה מנתוני מדד חוף נקי שפרסם היום (שני) המשרד להגנת הסביבה. עוד עולה מהנתונים כי 75.4 אחוז מהחופים הפתוחים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 78 אחוז במדד הקודם. הרשויות החופיות הנקיות ביותר, בעלות ציון "נקי מאוד" הן: חוף אשקלון, אשדוד, תל אביב יפו, ג'יסר א-זרקא, גן רווה, הרצליה, טירת כרמל, בת ים, עכו ומטה אשר. הרשות החופית היחידה בעלת ציון "מלוכלך" במדד זה היא חדרה.

חיפה, שהייתה מדורגת במדד כ"נקי" באופן כללי בחודש שעבר, ירדה לציון "בינוני" החודש. קרית ים ירדה גם היא במדד החודש – מ"נקי מאוד" ל"נקי". יש להדגיש, כי האחריות לניקיון החופים הנבדקים היא בידי הרשויות המקומיות החופיות.

הנתונים במדד הנוכחי לא הכי מחמיאים לחופי חיפה. על פי המדד (נכון ל-31 למאי), חוף קרית חיים דרום (מרחוב חלוצי התעשייה עד חוף תלמה) דורג כ"מלוכלך" (כאשר גם ב-30 לאפריל דורג כך); חוף קרית חיים צפון (מקרית חיים עד רחוב חלוצי התעשייה) – "בינוני" (לעומת "נקי מאוד" ב-31 באפריל); חוף טיילת שקמונה – "בינוני" (לעומת נקי ב-30 לאפריל); חוף דדו דרום (מחוף דדו עד טירת כרמל) – "נקי" (סיווג דומה היה גם ב-30 באפריל).

 

 

באשר לקריות. חוף קרית ים צפון (מגבול רפאל ועד החוף המוכרז) דורג כ"נקי" לעומת "נקי מאוד" בחודש שעבר, ואילו חוף קרית ים דרום (מהחוף המוכרז עד הגבול הדרומי של קרים ים) דורג כ"בינוני – לעומת "נקי" בחודש שעבר.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "המשרד להגנת הסביבה משקיע מאמצים ומשאבים רבים לשמירה על ניקיון החופים. במיוחד בימי הקיץ, שבהם כולנו נהנים מהחופים, נדרשת אחריות אישית של כל אחת ואחד מאיתנו, לשמור על ניקיון החופים ולהימנע מלהגיע לחופים עם פלסטיק חד פעמי. אני קוראת לכם להצטרף לצלילות ולפעילויות השונות לרגל יום האוקיינוסים הבינלאומי, שהוא הזדמנות להכיר טוב יותר את הים ואת תפקידו המרכזי בחיינו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר