אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

לרגל יום האקלים: האוניברסיטה פותחת את שעריה לקהל הרחב

במקביל לפתיחת ועידת האקלים של האו"ם בשארם א-שייח תציין היום אוניברסיטת חיפה את יום האקלים הבינלאומי תחת הכותרת "מתחמם ומאיים - משבר האקלים, סיכונים, אתגרים והזדמנויות" עם מגוון אירועים והרצאות לסגל, לסטודנטים ולקהל הרחב

פורסם בתאריך: 7.11.22 08:48

אוניברסיטת חיפה תציין היום (שני) את יום האקלים הבינלאומי תחת הכותרת "מתחמם ומאיים – משבר האקלים, סיכונים, אתגרים והזדמנויות" במגוון אירועים והרצאות לסגל, לסטודנטים ולקהל הרחב. האירוע יתקיים במקביל לפתיחת ועידת האקלים של האו"ם בשארם א-שייח, שמטרתה היא ריכוז המאמצים הגלובליים למניעת משבר האקלים.

במסגרת זו מוזמן הציבור להגיע להרצאתו של הסופר מאיר שלו בנושא "יחס התנ"ך לטבע ולסביבה והקשר למשבר הסביבתי בן זמננו", שתתקיים במרכז התרבות בספריית האוניברסיטה בשעה 17:00. בשעה 18:30 תחל הרצאתה של ד"ר רויטל בוקמן מבית הספר למדעי הים בנושא "האם גם אנחנו נעלם בגלל שינויי האקלים". ההרצאה תהיה תהיה זמינה גם באינטרנט באמצעות סמינר וובינר, כך שניתן יהיה לצפות בה מכל מקום.

חברי סגל האוניברסיטה יעבירו הרצאות לסטודנטים בסגנון TED שעוסקות בסיכונים ובאתגרים השונים בקמפוס הכרמל. פרופ' שלומית פז, ראש מוקד אקלים וקיימות סביבתית באוניברסיטה, תרצה על "משבר האקלים – מבט גלובלי, אזורי וישראלי", ובקמפוס בעיר התחתית יעביר פרופ' עפר ארזי הרצאה בנושא "יזמות למען כדור הארץ". כמו כן, במהלך היום יישתלו צמחים בקמפוס ובגינות הקהילתיות.

 

 

באוניברסיטה מציינים כי יום האקלים הוא חלק מהחזון אשר רואה חשיבות עליונה בהעמקת המחויבות לקיימות הסביבתית והחברתית במחקר, בהוראה, בהתנהלות אחראית ומקיימת ובהרחבת מעגלי ההשפעה על החברה הישראלית.

רקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי: "שינויי האקלים הנובעים מפליטת כמויות אדירות של גזי חממה לאטמוספרה על ידי האנושות מהווים את המשבר הגדול והמאתגר בן זמננו. למשבר זה יש השפעות על כל תחומי חיינו, והוא מציב את העולם במצב חירום בינלאומי. ביום האקלים נעמיק את הידע על הגורמים למשבר האקלים, על הסיכונים הנובעים ממנו ועל האפשרויות העומדות בפני האנושות לתיקון לפני שיהיה מאוחר מדי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לודמילה

    לא נגיע לשם עד ש"יורידו את דגל פלסטין ויניפו את דגל ישראל".
    בושה למדינת ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר