אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה והטכניון (צילומים: Magiorestock/depositphotos.com)

בשני ובשלישי: שביתת אזהרה בטכניון ובאוניברסיטת חיפה

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיעה על החרפת הצעדים הארגוניים נגד ועד ראשי האוניברסיטאות ומשרד האוצר. ביום שני תתקיים שביתת אזהרה באוניברסיטאות, ובהן אוניברסיטת חיפה והטכניון, וגם למחרת לא יתקיימו לימודים בשני המוסדות

פורסם בתאריך: 27.4.23 09:14

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיעה היום (חמישי) על החרפת הצעדים הארגוניים שהיא נוקטת, וביום שני, 1 במאי, תתקיים שביתת אזהרה באוניברסיטאות העברית, תל אביב, בן גוריון, חיפה ובר אילן, בטכניון ובמכון ויצמן.

בהודעה של המועצה המתאמת נכתב כי "חברי המועצה החליטו לפתוח בשורה של צעדים ארגוניים לאחר שבמשך חודשים ארוכים ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), משרד האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב (הוות"ת) אינם נותנים מענה ענייני לדרישתם לתיקון השכר בגין השחיקה שחלה בו מאז שהסתיים ההסכם הקודם".

עוד נמסר כי הפסקת כל ההוראה של הסגל האקדמי הבכיר ב-1 במאי, בכל האוניברסיטאות, בכל תוכניות הלימודים ובכל התארים, היא הצעד המתוכנן הראשון. למחרת (שלישי) לא יקיים הסגל האקדמי הבכיר לימודים באוניברסיטת חיפה ובטכניון; ביום רביעי לא יתקיימו לימודים באוניברסיטאות תל אביב ובר אילן ובמכון ויצמן, וביום חמישי לא יתקיימו לימודים באוניברסיטאות העברית ובן גוריון.

 

 

יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות פרופ' ענת זעירא: "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז נראה שהאוניברסיטאות והאוצר לא רוצים לחתום על הסכם חדש. שכר המרצים בסגל האקדמי הבכיר נשחק בשיעור של 8.75 אחוזים בתקופה שחלפה מתום ההסכם, ובתקופה הקרובה צפויה שחיקה נוספת. אבל נדמה שאת ור"ה, המעסיקים שלנו, ואת האוצר זה לא ממש מטריד. מדהים להיווכח שעד היום, למרות חודשים של דיונים ובקשות חוזרות ונשנות מצדנו, עדיין לא קיבלנו מסגרת תקציבית ברורה, שהיא התנאי והפתיח לכל משא ומתן כלכלי. מאז התפרסמו עקרונות ההסכם של ההסתדרות הכללית נאמר לנו שנקבל הסכם דומה, אך ההצעות שהגיעו בשלוש פגישות שהתקיימו בחודש האחרון, ולאחר חודשים ארוכים של המתנה וגרירת רגליים, הן נמוכות משמעותית ממה שקיבלו הארגונים האחרים. מדובר בניהול משא ומתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת באופן שהביא את המשא והמתן למבוי סתום".

לדבריה, "במשך זמן רב נמנענו מנקיטת צעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות. גם כשהכרזנו על סכסוך עבודה ובהמשך אף נקטנו בעיצומים, הם היו מדודים וזהירים מאוד כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בסטודנטים ובשגרת הלימודים. קיווינו לא להגיע לשלב הזה, אבל ההתנהלות המתמשכת של הנהלות האוניברסיטאות בעידוד גורמי המדינה פשוט לא מותירה לנו ברירה אחרת פרט לצעדים ארגוניים, שעתידים להחריף ככל שלא נגיע להסכם בקרוב. חשוב לציין כי אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר אלא רק לעדכן את שכרנו בהתאם לשחיקה שספג השכר, אשר הפכה משמעותית עוד יותר לנוכח האינפלציה המתגברת במשק וחוסר הוודאות הכלכלית שמאפיינים את התקופה הנוכחית. אנחנו דורשים מסגרת תקציבית ברורה והוגנת כדי שאפשר יהיה להתקדם במשא ומתן. במקביל לזלזול מופגן במשא ומתן על הסכם השכר שלנו, אנו עומדים בפני סיכון בגזרות שמערכת ההשכלה הגבוהה בישראל טרם ראתה כמותן. ור"ה, שנגרר אחרי האוצר והוות"ת, מקדם מדיניות שניתן לכנותה רק 'הפרטת ההשכלה הגבוהה'. אנו יוצאים למאבק נחוש על הסכם שכר הוגן, על תנאי העבודה של חברי הסגל, על זכותנו להיות מאורגנים, על עצמאותנו כחוקרים ועל עצמאות מערכת ההשכלה הגבוהה כולה".

מוועד ראשי האוניברסיטאות נמסר בתגובה: "הופתענו מאוד לקבל את הודעת נציגי הסגל הבכיר על השביתה בשבוע הבא, זאת בעיצומו של משא ומתן אינטנסיבי עם המועצה בהשתתפות ור"ה, ות"ת והאוצר, ולאחר שבשבועות האחרונים הועלו הצעות קונקרטיות שהולמות את הסכמי השכר במשק ואשר מתייחסות להסכם המסגרת שנחתם בין הממשלה להסתדרות לאחרונה ולמסגרת התקציבית. יצוין כי נציגי ור"ה במשא ומתן הביעו התנגדות למעבר למתווה של חוזים אישיים, על אף שהנושא נכלל בהסכמים אחרים שנחתמו לאחרונה. לאור זאת אנו סבורים שמדובר בשביתה מיותרת שתפגע בסטודנטים, וקוראים לסגל להגיע לישיבות המשא ומתן שכבר נקבעו ולהימנע ממהלכי סרק חד צדדים אשר בוודאי לא תורמים לרצון להגיע להסכם משותף לטובת כל המערכת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. א. טיבי

    נהדר. זה ייתן למחבלים שלומדים באוניברסיטה עוד יומיים לתכנן פיגועים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כן תיקוני שכר בעקבות שחיקה – הם מרויחים בצמרת המגזר הציבורי ועם היד על השאלטר משביתים כל הזמן לעוד ועוד
    מזכיר את ארגוני טרור המורים

  3. חיפאי

    תחזקנה ידי חברי הסגל השובתים. אך – עליהם להעלות גם את נושא תנאי העסקת הסגל הזוטר והארעי במוסדותיהם, נושא התקינה, תקצוב המחקר (להבדיל מהשכר) ועניינים נוספים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר