הטקס בבית הנשיא (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הטקס בבית הנשיא (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ארבעה דוקטורנטים מהאוניברסיטה זכו במלגת נשיא המדינה

מלגות נשיא המדינה למצוינות ולחדשנות מדעית ניתנו ל-12 תלמידי מחקר מכל אוניברסיטאות המחקר בארץ, ובהם ארבעה דוקטורנטים ודוקטורנטיות מאוניברסיטת חיפה. המלגות, בסך של 150,000 שקל כל אחת, הוענקו להם על עבודות מחקר שעוסקות בגורמים, בתהליכים ובמנגנונים המשפיעים על חייהם של זקנים

פורסם בתאריך: 26.6.23 09:54

גאווה גדולה לאוניברסיטת חיפה: ארבעה דוקטורנטים ודוקטורנטיות מהאוניברסיטה זכו במלגת נשיא המדינה למצוינות ולחדשנות מדעית לשנת 2023, ובאוניברסיטה מציינים כי זהו המספר הגבוה ביותר של זוכים מתוך כל אוניברסיטאות המחקר בארץ.

בטקס שנערך בבית הנשיא זכו 12 תלמידי מחקר במלגה בסך של 150,000 שקל כל אחד על עבודות המחקר שלהם אשר עוסקות בגורמים, בתהליכים ובמנגנונים המשפיעים על חייהם של זקנים, לרבות ניצולי שואה. הזוכים מאוניברסיטת חיפה הם רים נאשף-חמודה – עובדת סוציאלית מהחוג לגרונטולוגיה, שמחקרה עוסק במאפייני זוגיות אחרי פרישה כהסבר להרווחה האישית ולשביעות הרצון מהזוגיות בחברה הערבית; אסמאא מסארווה – עובדת סוציאלית מהחוג לגרונטולוגיה, שמחקרה עוסק בטיפול המוענק להורים זקנים בחברה הערבית על ידי בנות רווקות בפרספקטיבה רב דורית; עמוס רוגוזינסקי – אח מוסמך מהחוג לסיעוד, שמחקרו בוחן את התאמתם של ארגוני הבריאות לטיפול מיטבי בגיל הזקנה, תוך פיתוח מדד להערכת מידת הידידותיות של מרפאות ראשוניות למטופלים זקנים; וגל ניצן – קלינאית תקשורת מהחוג להפרעות בתקשורת, שמחקרה עוסק בהבנת תפישת הדיבור בזיקנה על רקע הירידה בשמיעה הנלווית לגיל ותנאי סביבה מאתגרים.

 

 

מלגות הנשיא למצוינות ולחדשנות מדעית ניתנות לדוקטורנטים מצטיינים במטרה לעודד הכשרה ומחקר אקדמי איכותיים, להעלות את המודעות הציבורית לתחומי ידע מגוונים, לתמרץ מחקר ועשייה מדעית, ולהביא לקידום המצוינות והחדשנות המדעית בישראל.

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג אמרה בטקס: "המחקרים המרתקים שלכם שעוסקים במגוון מרשים ביותר של נקודות מבט רפואיות, טיפוליות, חברתיות, משפטיות, רוחניות-פילוסופיות ורווחתיות משקפים החלטה אמיצה, חשובה ובעיקר מוערכת ומשפיעה לראות את העולם במשקפיים של בני דור גיל הזהב, הגיל השלישי, ולהעמיד אותם ואת חוויית החיים שלהם במוקד המחקר והעניין".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מזעזע

    הערבים עושים מחקר ועוסקים רק בחברה הערבית. זו הגזענות המוחלטת. עוד לע ראיתי מחקר של ערבי על החברה היהודית אם זה לא למטרות שימוש פוליטי..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר