פרופ' רון רובין ועו"ד דב ויסגלס (צילום: יניב קופל)
פרופ' רון רובין ועו"ד דב ויסגלס (צילום: יניב קופל)

האוניברסיטה עצרה את ניסיון המחטף להארכת כהונת הנשיא

בעקבות חשיפת "כלבו - חיפה והקריות" עצר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה את ניסיון המחטף להארכת כהונתו של הנשיא פרופ׳ רובין בשנתיים נוספות ללא דיון בסנאט. "הארכת כהונתו של הנשיא ירדה מהפרק", אומר חבר סנאט, "אבל אנחנו לא יודעים בוודאות אם זה סופי כי הם לא הודיעו פומבית על עצירת המהלך"

פורסם בתאריך: 17.7.23 07:55

בעקבות חשיפת "כלבו – חיפה והקריות" עצרה אוניברסיטת חיפה את ניסיון המחטף להארכת כהונתו של נשיא האוניברסיטה פרופ׳ רובין בשנתיים נוספות ללא דיון בסנאט. למרות זאת, בסנאט עדיין חוששים מתרגיל שתעשה שוב הנהלת המוסד האקדמי.

כזכור, לפני כשלושה שבועות טענו גורמים באוניברסיטה לניסיון מחטף שהוביל יו"ר הוועד המנהל עו"ד דב ויסגלס להארכת כהונתו של רובין ללא בחירות ותוך עקיפת הסנאט. לטענתם, הצעת ההחלטה שיזם ויסגלס, ולפיו תוארך הכהונה של רובין בשנתיים, היא חקיקה פרסונלית אשר מנוגדת לתקנון האוניברסיטה. עוד נטען כי הרקטור פרופ' גור אלרואי היה גם הוא בסוד העניינים.

סמוך מאוד למועד ישיבת הוועד, התוכנית דלפה והגיעה לידיעת חברי הסנאט. לאחר שהנושא נחשף ברבים כתבו 14 חברים בסגל האקדמי של האוניברסיטה מכתב לוויסגלס ובו התלוננו על הפקעת סמכות הסנט המוקנת לו בתקנון הכללי "להצביע בעד או נגד מועמד למשרת נשיא המוסד האקדמי, כאשר תוצאת ההצבעה משפיעה על הרוב הדרוש לבחירת המועמד בוועד המנהל".

בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" החליט ויסגלס לא לדון בנושא בישיבת הוועד הבאה, וכעת אומרים חברים בסנאט אומרים שהמהלך כלל לא יעלה לדיון.

 

 

"בשלב זה הנושא נעצר ולא נדון בגלל החשיפה שהוא קיבל", מסביר חבר בסנאט, "זה היה מהלך משולב של רובין וויסגלס. כעת הם התחייבו לא להמשיך לקדם את הצעד הזה אלא להמשיך כרגיל לפי החוקה".

מה זה אומר?

"זה אומר שהארכת כהונתו של הנשיא המכהן ירדה מהפרק, אבל אנחנו לא יודעים בוודאות אם זה סופי. זה יכול לעלות שוב כמו שזה עלה קודם, ולכן אנחנו צריכים לשים לב. הם לא הודיעו פומבית על עצירת המהלך אלא רק בשיחות אישיות פנימיות, ולכן זה עדיין לא סופי".

למה לא פורסמה הודעה פומבית על עצירה?

"יכול להיות שהם משאירים לעצמם פתח להמשיך עם הצעד הזה בחשאי. הפרסום אצלכם עזר מאוד כי הוא השפיע על הרבה אנשים, ובמיוחד על ויסגלס שהוא איש ציבור. הפרסום והמכתב ששלחנו כחברי סנאט הוריד את האוניברסיטה מרעיון ההפיכה".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "מוסדות האוניברסיטה ידונו בנושא בקרוב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר