אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

צעד אחורה? המרצים: "כולנו פעלנו באופן לא מיטבי"

25 המרצים באוניברסיטת חיפה שכינו את השעייתם של סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס וברצח ישראלים "בלתי חוקית", שלחו לרקטור פרופ' גור אלרואי מכתב הבהרה: "המומים ממחול השדים שהתפתח סביב המכתב הקודם. הסערה נבעה ממאמץ להשחירו ולציירו ככתב הגנה על הזכות לתמוך בטרור"

פורסם בתאריך: 15.10.23 07:29

בעקבות המחאה הציבורית שקמה עם פרסום המכתב של 25 מרצים באוניברסיטת חיפה שכינו את השעייתם של סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס וברצח ישראלים "בלתי חוקית", שלחו המרצים לרקטור פרופ' גור אלרואי מכתב הבהרה.

לטענתם של המרצים, הם אולי טעו בשיקול הדעת בכך שלא פנו ישירות לרקטור לפני פרסום המכתב: "כמו כל אדם הגון ומוסרי, אנו מזועזעים עד היסוד מהפעולה הברברית והמפלצתית שביצע החמאס. אלו פשעים נגד האנושות שהדעת אינה סובלת ושהלב אינו יכול להכיל. במכתבנו הראשון לא הבענו חס וחלילה תמיכה בחמאס ואפילו לא עמדה המבקשת 'להכיל' הבעת תמיכה בחמאס בשם ערך חופש הביטוי. הטיעון היחיד שהעלינו, ושאנו עומדים מאחוריו גם עתה, הוא כי ראוי, גם בעתות חירום ובמיוחד בעתות חירום, להתעקש על פרוצדורות של בירור האשמות ועל שמירת ההכרעה בידי שופטים ודיינים".

 

 

המרצים הוסיפו כי הם "המומים ממחול השדים שהתפתח סביב המכתב הקודם ששלחנו לך בדרישה לבטל את השעיית הסטודנטים שהביעו לכאורה הזדהות עם החמאס. הסערה נגד המכתב נבעה ממאמץ, לא שלך אך של אחרים, להשחירו ולציירו ככתב הגנה על הזכות לתמוך בטרור בשם הזכות לחופש ביטוי. בכך נמחק הטיעון היחיד במכתב – הגנה על הליך הוגן. מכתבנו אליך לא נגע בשאלות של חופש ביטוי או מרחב הדעה כלל. כל שסברנו הוא שבטרם נוקטים צעדים קשים כמו השעיה והרחקה מהמעונות, יש לקיים הליך שקוף והוגן, בהתאם לתקנון האוניברסיטה. אדרבה, חשבנו כי דווקא במציאות קשה וטרגית כל כך, שבה הסכנה להידרדרות להסתה, לרדיפה ולאלימות גדולה, יש חשיבות מיוחדת לדבוק בהליך תקין, שקוף והוגן".

את מכתבם מסיימים המרצים בכך ש"בסופו של דבר, או ליתר דיוק – בתחילתו של דבר, אנחנו בני אדם. חותמי המכתב, הרקטור, הנשיא וכל קהילת האוניברסיטה, כולנו היינו שרויים באבל ובתדהמה, וכולנו פעלנו באופן לא מיטבי. ייתכן שהיה ראוי לפנות ישירות אליך קודם לשליחת המכתב, להשמיע ולשמוע את עמדתך. על כך אנו מצרים. אנחנו מקווים שנמצא ביחד את הדרך להחזיר שיח שקול ראוי לקהילת האוניברסיטה שלנו".

מהאוניברסיטה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. יעקב

    הם לא טעו בכלום.
    על הממשלה להפסיק מימון של האוניברסיטה, מייד ולצמיתות.
    המקרה קרה באמצע מלחמה.

  2. אופיר

    פוחדים על מקום העבודה שלהם, לאחר חשיפת פרצופם האמיתי.
    נראה כי קיבלו ייעוץ משפטי במטרה לרדת מהעץ וכדי לשמור על המקום שבו הם מפיצים את משנתם.
    אן ספק כי שליחת המכתב המקורי, בחתימת 25 מרצים, נועד לשמש כאמצעי לחץ ואף אמצעי לחץ על הרקטור, ולכן המכתב המקורי הוא הצהרת הכוונות האמיתית והזכה אליו התכוונו המרצים.
    טוב תעשה האוניברסיטה אם תפטר אותם לאלתר.
    כי מה שלא תעשה האוניברסיטה, יעשו הסטודנטים שלה !

  3. לודמילה

    מימון גוף כזה הוא חלמאות.
    כמה נרשה לשמאל הקיצוני להלקות אותנו גם עם המשאבים שלנו?
    כבר שנים רבות ממליצים תושבי המדינה למחליטי ההחלטות להחליף את שמה של אונ' חיפה ל"ביר זית המטה הצפוני" ואולם כעת, במהלך המלחמה, עברו כל גבול אפשרי.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנו מצפים מאקדמאיים שיקול דעת ובדיקה לעומק של כל נושא. אין מקום להתנצלות . בעיה שלהם. לא ראויים להיות מרצים באוניברסיטה עברית. שיחפשו משרות בביר זית אובכל אוניברסיטה אחרת של המגזר.

  5. אהרון

    כל תומך טרור כל מניף דגל פלסטין הישלח הביתה היפוטר ש היחפש עבודה אצל סה ש הוא תומך בו ו הילקחו כל זכויות ה אזרח לתמוך ב רוצחי ילדים ו אנסים זאת לא בהמיות כי מביישים ה בהמות אין בהם לא דם ו לא אנושיות

  6. סטודנט

    כיסויי תחת פוחדים על מקום עבודתם ומאימת הצונמי שקם עליהם . הדבר הכי חשוב במכתב איננו, זה הוקעת הסטודנטים שפרסמו דברי תמיכה בחמס והתנצלות. כל שאר המכתב לא חשוב. לפטרם לאלתר.

  7. בוגר טכניון

    בסדר, מקבלים.
    עכשיו מה למדנו עליכם – אתם גם טיפשים, גם חסרי עמוד שדרה, גם לא חושבים על דברים עד הסוף, מנותקים מהמציאות וגם קצת קצת קצת בוגדניים.
    שוקל לחזור לתואר שני רק כדי ללמוד מכם…

  8. ענת

    אני סטודנט יהודי באוניברסיטת חיפה. להתעורר ומאוניברביטת בירזאת, השיח הקולני שלהם במסגרונות ובספריה עולה על העברית.
    להקה ערבית כל יום עם הופעות בכניסה למבנה הראשי. ויש גם הימאם או איש דת מוסלמי מנסה לגייס מאמינים.

  9. אזרחית איכפתית

    לשלוח את כל המרצים האלה ואת הסטודנטים הביתה.גם ככה אוניברסיטת חיפה מכילה יותר את הסטודנטים הערבים ופחות מתחשבת ברגשותיהם של הסטודנטים היהודים ואוי ואבוי אם הם במקרה ימניים.

  10. לפרסם את שמם

    למה לא מפרסמים את שמות 25 האנשים שהתגייסו במהירות לתמוך בסטודנטים שהביעו שמחה על טבח?!
    מחול שדים – כי הם שדים

  11. א.ק.

    לכל חיפאי ידוע שזאת אוניברסיטת ביר זית….ככה מכנים אותה כבר שנים!!! חובה על האקדמיה לפטר את כל ראשי האוניברסיטה הזאת ואת המרצים האולטרא קיצונים שלה!!!!!
    עד אז חייבים בחרם על האוניברסיטה הזאת!!!!
    אפשר ללמוד לימודים גבוהים במקומות אחרים!!!

  12. הכי ישראלי

    אסור להקל בזה ראש, הצעד של אנשים שנחשבים לכאורה נאורים וליברלים, הם לא, תבוניים, כנראה שלא ממש, צריך להיות הדחה לצמיתות ממערכת ההשכלה במדינת ישראל. יותר מידי שנים ירקו בפרצופו והסתתרו מאחורי חופש אקדמי וחופש הביטוי ודמוקרטיה וזה חרטא, להדיח לצמיתות

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שני תארים עשיתי בביר זיית שעל הכרמל, כל הפגנה בגבעת ההפגנות מול קפה דשא תמיד אבל תמיד תובלה בנוכחות מרצים מהדרג הזוטר עד הגבוה שביניהם, כן עד לשפיץ שלמעלה,
    אז אל תחרטטו שלא הובנתם, כי פעלתם בלהט הרגש ובסערת רוחות ,
    הרי לו להט הרגש הפעיל אתכם סביר להניח ומתבקש כי יסער מול הרצח הברוטאלי והנתעב שספג עם ישראל בשבת בבוקר.
    שלא תעיזו לזלזל באינטילגנציה שלנו !!!
    ואדוני הרקטור אל תכסה עיניך במכתב התגובה המזלזל הזה !!!

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שני תארים עשיתי בביר זיית שעל הכרמל, מדי שבוע גבעת ההפגנות מול קפה דשא נצבעה בדגלי אשף וסטוגדנטים מתלהמים, תמיד, אבל תמיד נתלוו אליהם מרצים החל מדרג זוטר ועד לשפיץ של האוניברסיטה

    כל הפגנה נתקבלה בחיוך וסליחה מתחנחנים ואבוי אם תא לביא העיז להפגין, לא רוצה לספר כמה דלה היתה נוכחות מרצים בסמוך להם או איתם.
    אל בבקשה חבורת מרצים חסרי לאומיות אל תזלזלו באינטילגנציה שלנו, אין בכם חרטה
    ולא לא פעלתם בסערת רגשות כי אם נכון הוא הדבר הייתם אמורים לכל הפחות לסעור ולכאוב על מתינו שבוזו מעל לכל דמיון פרוע
    ואלים
    אזזזזזזז, בבקשה אל תרקו לנו בפנים
    ואתה הרקטור אל תכסה עיניך במכתב שנכתב מן השפה אל החוץ מפחד לאובדן מקור הכנסתם .

  15. דליה הישראלית הגאה

    שני תארים עשיתי בביר זיית שעל הכרמל, מדי שבוע גבעת ההפגנות מול קפה דשא נצבעה בדגלי אשף וסטוגדנטים מתלהמים, תמיד, אבל תמיד נתלוו אליהם מרצים החל מדרג זוטר ועד לשפיץ של האוניברסיטה

    כל הפגנה נתקבלה בחיוך וסליחה מתחנחנים ואבוי אם תא לביא העיז להפגין, לא רוצה לספר כמה דלה היתה נוכחות מרצים בסמוך להם או איתם.
    אל בבקשה חבורת מרצים חסרי לאומיות אל תזלזלו באינטילגנציה שלנו, אין בכם חרטה
    ולא לא פעלתם בסערת רגשות כי אם נכון הוא הדבר הייתם אמורים לכל הפחות לסעור ולכאוב על מתינו שבוזו מעל לכל דמיון פרוע ואלים
    אזזזזזזז, בבקשה אל תרקו לנו בפנים
    ואתה הרקטור אל תכסה עיניך במכתב שנכתב מן השפה אל החוץ מפחד לאובדן מקור הכנסתם .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר