הטכניון (צילום: ohutu.tk.gmail.com/depositphotos.com)
הטכניון (צילום: ohutu.tk.gmail.com/depositphotos.com)

"מטרת הפרסומים היא להרחיב את השסע בחברה ובקמפוס"

בהודעה ששלחה הנהלת הטכניון לסטודנטים היא הביעה צער על כך שלמרות כל הצעדים שהיא נוקטת, הטכניון עדיין מותקף ברשתות החברתיות. סטודנט בטכניון: "במילים אחרות, הם אומרים שמי שלא שותק לטרור מרחיב את השסע בחברה ובקמפוס"

פורסם בתאריך: 2.11.23 12:49

הנהלת הטכניון פרסמה הודעת הבהרה לסטודנטים בעקבות ריבוי התלונות על גילויי תמיכה בחמאס מצד סטודנטים ערבים. ההנהלה הביעה צער על כך שלמרות כל הצעדים שהיא נוקטת, הטכניון עדיין מותקף ברשתות החברתיות.

"לצערנו, פרסום חוזר ונשנה ברשתות החברתיות של אותה מצגת ממוחזרת (מצגת של שמות סטודנטים ערבים ופרסומים שלהם ברשתות החברתיות שבהם תמיכה בחמאס; ש"מ), שאין בה מידע שלא בדקנו, משרת אינטרסים אחרים. מטרת הפרסומים היא לנצל את כאבנו ואת חרדתנו בימים אלה כדי להרחיב את השסע בחברה ובקמפוס".

בהודעת ההבהרה נכתב: "הנהלת הטכניון כבר הודיעה מעל לכל במה אפשרית שהיא תגלה אפס סובלנות לביטויי תמיכה בטרור. בעקבות השיח הער ברשתות נבקש להבהיר זאת שוב. מיד לאחר אירועי 7 באוקטובר, ובתגובה לפוסטים שהיה חשד כי מובעת בהם תמיכה בטרור, הודיעה הנהלת הטכניון שהיא רואה פרסומים אלה בחומרה ושלא תגלה סובלנות כלפי מפרסמיהם. עם זאת הובהר שהטכניון לא יקיים משפטי שדה ושכל תלונה תיבחן לעומקה. צוות מיוחד שמינה נשיא הטכניון, בראשות סגנית נשיא ובליווי משפטי, בדק לעומקן את התלונות שהתקבלו נגד 46 סטודנטים. מהן כרבע מהתלונות לא נגעו כלל לאנשי הטכניון וכמה מהאחרות כללו האשמות כזב. ארבע תלונות הועברו לטיפול בית הדין המשמעתי לסטודנטים. ביום חמישי, 26 באוקטובר, הורה בית הדין בצו ביניים על השעייתה הזמנית מלימודים של סטודנטית ועל הרחקתה מקמפוס הטכניון עד למועד הכרעת הדין. מבלי להמעיט בחומרת התופעה נדגיש כי מדובר במקרים ספורים לכל היותר, וכי מספר המקרים בטכניון דומה לנתונים באוניברסיטאות אחרות בארץ".

 

 

בסיום ההודעה מביעה ההנהלה צער על כך שהמוסד ממשיך להיות מתקף ברשתות החברתיות: "אנו קוראים לכולם לשמור על אורך רוח בימים מורכבים אלה, לדבוק בערכי הטכניון שהיוו עבורנו מצפן לאורך 100 שנים ולהגן על מרקם החיים המשותפים בטכניון, בחיפה ובמדינת ישראל״.

סטודנטים רבים זעמו על ההודעה. "במילים אחרות, הם אומרים שמי שלא שותק לטרור מרחיב את השסע בחברה ובקמפוס ושמדובר במקרים בודדים", אמר אחד מהם ל"כלבו – חיפה והקריות".

בתוך כך, על קיר בבית הסטודנט בטכניון, שעליו מודבקים פתקים שכותבים סטודנטים לזכרם של הנופלים במלחמה ואת רגשותיהם, נתלו גם שני פתקים באנגלית שעליהם נכתב "פלסטין חופשית" ו"אתם רוצחים". הפתקים גרמו לזעם רב בקרב הסטודנטים, ותלונה הועברה להנהלה.

 

הפתקים על הקיר בבית הסטודנט

הפתקים על הקיר בבית הסטודנט

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סטודנט

    בושה וחרפה למוסד הטכניון שלא העניש תומכי טרור
    צריך להעביר כל התלונות לחקירת המשטרה ולא להנהלת הטכניון
    צריך לנקוט בצעדים יותר קשים נגד הסטודנטים לפני שיהיה מאוחר מדי
    והטרור יצמח בטכניון

  2. בלוף

    רוצים לראות משהו מצחיק? קחו את התגובות שהטכניון הגדיר כלא ראויות לענישה, העתיקו את הנוסח אך כוונו אותו כנגד ערבים, ותראו באיזו מהירות אתם מושעים.
    אחר כך הם משתוממים למה מכנים אותם בוגדים.
    ואיך זה שאותם אנשים תמיד מדברים על שתי מדינות לשני עמים ועל מרקם חיים משותף בו זמנית. זה לא הגיוני!

  3. קלישה

    בתגובה ל ביום חמישי, 26 באוקטובר, הורה בית הדין בצו ביניים על השעייתה הזמנית מלימודים של סטודנטית ועל הרחקתה מקמפוס הטכניון עד למועד הכרעת הדין.
    למה לא לשלול לה את הסכות ללמוד? הרי היא נגד העם שמלמד אותה בשביל להיות מהנדסת פיגועים חדשה!

  4. איזה בזיון - הטכניון !!!

    מטורף פשוט מטורף
    במקום לטפל בהסתה הם מנסים להרתיע את מי שחושף אותה
    זאת לא אקדמיה זאת חזית לסיוע הטרור של חמאס, זה בדיוק מה שהם בדרגות שונות של שיתופי פעולה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר