השר יואב קיש בוועדת החינוך (צילום מתוך אתר הכנסת)
השר יואב קיש בוועדת החינוך (צילום מתוך אתר הכנסת)

קיש: סטודנטים במילואים יקבלו ציון עובר בקורסים שיחמיצו

שר החינוך יואב קיש, המשמש יו"ר המועצה להשכלה גבוהה, קרא למוסדות האקדמיים לתת ציון עובר לסטודנטים שנמצאים במילואים במשך תקופה ארוכה" "זה שאתה עושה מילואים, אסור שזה יפגע בך". המל"ג דנה גם בביטול הסמסטר אך לא קיבל החלטה

פורסם בתאריך: 21.11.23 10:53

סטודנטים שנמצאים במילואים במשך תקופה ארוכה יקבלו ציון עובר בקורסים שאותם הם יחמיצו – כך אמר שר החינוך יואב קיש, אשר משמש גם מתוקף תפקידו כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת. יצוין שהנושא עלה לדיון ראשוני במל"ג, שדנה גם בביטול הסמסטר אך לא קיבלה החלטה.

"אנחנו נמצאים בלחימה ארוכה", אמר קיש בוועדה, "סטודנט מוצא את עצמו עכשיו חצי שנה לא מגיע לאוניברסיטה. אני בעד לתת לאותו סטודנט ציון עובר ולהגיד שגם אם הוא לא עושה קורס מסוים הוא יקבל עובר וישלים את הקורס בכוחות עצמו. אמרו לי 'אתה פוגע בסטודנטים'. אני לא רוצה לפגוע, אני רוצה לייצר מצב שבו סטודנט שנותן כתף בצורה הכי משמעותית שיכולה להיות ונלחם למען מדינת ישראל לא ייפגע. זו התפישה שלי, ואני חושב שיש הרבה שותפים לדעה שלי. לא העלנו את זה להצבעה (במל"ג; ש"מ), אבל אני אומר את זה גם למוסדות – אל תפגעו במילואימניקים, זה יהיה רע. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה – תעשו את הכל כדי שהם יקבלו את הכל".

 

 

באשר לביטול הסמסטר אמר קיש: "יכול להיות שאם היינו בוחרים לומר אמירה חותכת כמו ביטול הסמסטר היינו יכולים להעביר החלטה כזו, אבל בחרנו לא ללכת לקיצוניות הזו. יש לזה השלכות רבות על המשק ועל תקציבים, ולכן המוסדות עצמם מנהלים וינהלו את תהליכי הפתיחה שלהם. יש שוני בין מוסד למוסד. יש שוני בין תואר ברפואה לתואר אחר, ונדרשת גם התנסות פיזית. לפעמים אי אפשר לעשות את זה פיזית אלא דרך הזום. יש פה מורכבות גדולה, ולנסות לכפות מדיניות אחידה לכל המוסדות, זה דבר שעלול לייצר חוסר אפקטיביות".

קיש הוסיף כי הוא העביר מסר ברור לאוניברסיטאות: "הדבר המרכזי שאנחנו מצפים ממנו זה לדאוג לכך שהמילואימניקים יסיימו את שנת הלימודים כתף אל כתף עם חבריהם למוסד שלא עושים מילואים. זה שאתה עושה מילואים, אסור שזה יפגע בך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אקדמיה בדרך לתהום

    קורס סטטיקת מבנחם חוזק גשרים – קחו עובר, שיפלו גשרים.
    קורס רוקחות – קחו עובר, כמה ימותו מחוסר ידע הרוקח.
    קורס יסודות ריאקציה כימית – קחו עובר, אז מעבדה תפוצץ..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר