הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)
הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)

אגודת הסטודנטים נגד הטכניון: טיפול לקוי בתומכי טרור

במכתב ששלחה אס"ט לנשיא הטכניון ולמשנה לנשיא היא קוראת להם להתעורר: "נוכחנו לראות כי במקרים מסוימים שבהם פורסם תוכן מסית וחמור לא הוגשה תלונה על הסטודנט לבית הדין המשמעתי". הטכניון: "כל המקרים שבהם עלה חשש לדבר עבירה נבחנו לעומקם במלוא החומרה"

פורסם בתאריך: 10.12.23 07:52

אגודת הסטודנטים של הטכניון (אס"ט) שלחה מכתב חריף לנשיא הטכניון פרופ' אורי סיון ולמשנה הבכיר לנשיא פרופ' עודד רבינוביץ' בטענה לטיפול לקוי בסוגיית הבעת תמיכה בטרור ברשתות החברתיות בקרב סטודנטים בטכניון. על המכתב חתומים יו"ר אס"ט איתי ישראל, סגניתו אליס קלמן, יו"ר הוועד המנהל של אס"ט מירב שומסקי ו-18 יושבי ראש ועדי הסטודנטים במוסד.

"אירועי השבת השחורה ב-7 באוקטובר הותירו באזרחי מדינת ישראל ובעולם רגשות פחד, אימה ואובדן", כתבו ראשי אס"ט לראשי הטכניון, "באותה נשימה היו גם אלו שראו אחרת את האירועים הללו ובחרו להלל, להצדיק ולתמוך במעשי הזוועות שלא ניתן לתארם. מדינת ישראל וגופיה הרשמיים הביעו סלידה עמוקה מתופעות אלו והחלו בטיפול משטרתי ומשפטי בנושא. לצערנו הרב, גם בבית הטכניון התגלו מקרים של סטודנטים שלקחו חלק בתמיכה ובהילול האויב האכזר. מיד עם היוודע הדבר, ביום השני למלחמה, התרענו לכם בתור ההנהלה הבכירה ושותפינו הטבעיים לחיים המשותפים בקמפוס. הצפנו את הנושא כדי לגדוע אותו כמה שיותר מהר מהיסוד – טיפול מהיר ונוקב בתופעות אלו על מנת לא לנרמל אותן, ובאותה נשימה שלא יהפכו לאירוע ענק בעל הד תקשורתי".

בהמשך המכתב העלו ראשי האגודה טענות קשות על התנהלותה של ההנהלה: "התגובה הראשונית שקיבלנו מכם היתה לצערנו מנותקת מהמציאות ומהאירוע, 'רעשי רקע' לשון התגובה. לאחר שיח מעמיק יותר התקבלה הסכמה מול הנשיא כי האירוע הוא מורכב מהמצופה והתבקשנו על ידו לאסוף עבור ההנהלה את המקרים המדוברים מהרשת, ואכן ביצענו זאת. לאחר איסוף הממצאים והצגתם מול חברי ההנהלה נתקלנו במבול חסר תקדים של אש נגדנו, כולל האשמות כוזבות שאס"ט מובלת על ידי פוליטיקאים וארגונים כגון אם תרצו. נבהיר כמו תמיד כי אין כל קשר בין אס"ט לבין ארגונים כאלו ואחרים. אס"ט היא גוף עצמאי וחזק המייצג את קולם של הסטודנטים, ותו לו. קולות אלו עודדו אותנו להביע עמדה נחרצת ביותר נגד ההאשמות חסרות הבסיס אשר הצגתם מצדכם. יש לציין כי יו"ר וסיו"ר אס"ט נמצאים בכל עת זו בשירות מילואים פעיל וכי אס"ט משקיעה מאמצים אינסופיים בטיפול בעניין זה, בנושא המתווה האקדמי ובכל עשרות הנושאים האחרים שבהם האגודה לוקחת חלק בכל תקופת המלחמה".

לדבריהם, "בהמשך עלתה ההצעה בדבר הקמת ועדה ייעודית מטעם ההנהלה לטיפול במקרים הללו. אנחנו כמובן תמכנו באופן חד משמעי בהקמת ועדה זו, שמטרתה היא טיפול מעמיק ויסודי בכל מקרה ומקרה על מנת למצות את הדין עם אותם סטודנטים. אס"ט תמכה בהקמת הוועדה מכיוון שראינו בהקמתה דרך מיטבית לטיפול בנושא, תוך שקיפות ונחרצות ובזמן המהיר ביותר המתאפשר, על מנת להגיע למיצוי הדין טרם תחילת שנת הלימודים".

לטענת ראשי אס"ט, בפגישה עם פרופ' רבינוביץ' הם הדגישו את החשיבות שבנוכחותם בישיבות הוועדה מכיוון שהם לוקחים חלק בדיונים בנושא בקמפוס, ברשתות החברתיות ובמעגלים החברתיים של הסטודנטים, אך נענו בשלילה. עוד נטען כי רק לאחר שיחה בין יו"ר האגודה לנשיא הטכניון, בקשתם לצרף נציג מטעמם לוועדה התקבלה, אך בישיבת הערכת מצב שבה השתתפה סיו"ר האגודה, היא נענתה בשלילה לבקשה: "תשובת ההנהלה בעניין התקבלה בזלזול, ולטענתה על אס"ט 'להתעסק במיגור הקבוצות אשר נוצרו לטיפול בתופעות אלו במישור הסטודנטיאלי' (קרי, לטפל בסטודנטים שלוקחים את החוק לידיים) לשון הטכניון. נוסף על כך, לאחר קבלת מסקנות הוועדה בדבר הגשת התלונות לבית הדין, נוכחנו לראות כי במקרים מסוימים שבהם פורסם תוכן מסית וחמור באופן מובהק לא הוגשה תלונה על הסטודנט המפרסם לבית הדין המשמעתי. משמע – הוועדה הטכניונית קבעה כי ככל הנראה המקרה לא מספיק חמור לפי אמות מידותיה. דוגמה מובהקת לכך היא המקרה של סטודנטית מהפקולטה למדעי המחשב, שפרסמה תוכן מזעזע ומסית והובאה למעצר על ידי משטרת ישראל. לימים שמה הופיע באחת מעסקאות שחרור החטופים אל מול אסירי חמאס. לא יעלה על הדעת כי הטכניון יקבע כי התבטאויותיה אלו אינן מספיק חמורות וכי לא יתבצע אף הליך משמעתי נגדה, בעוד משטרת ישראל קבעה כי יש להביא אותה לידי מעצר וכי חמאס אף אישרו סטודנטית כאחת מהפעילות שלהם שהם דורשים לשחרר".

 

 

המכתב גם חושף כי אס"ט הקימה ועדה משלה במטרה לבחון מקרים של סטודנטים שהביעו תמיכה בטרור: "בעקבות אירועים אלו עלתה הסכמה כללית בקרב חברי אס"ט כי יש קושי במתן אמון בשיקול דעת הוועדה ובמסקנותיה. לאור זאת, בהסכמת חברי הוועד המנהל של אס"ט הוחלט בדבר הקמת ועדה מטעמנו שתבחן מחדש בעצמה את המקרים בליווי היועץ המשפטי של אס"ט עו"ד אורי פוקס. עם התכנסות הוועדה נבחנו מחדש כל המקרים המדווחים ונעשה בירור עבור כל אחד מהמקרים אם אכן המפרסם הוא סטודנט מן המניין ואם קיימת הופעה פומבית לזיקה לטכניון כחלק מפרופיל המשתמש של המפרסם".

מהמכתב מתברר השוני בגישות בין הוועדה הטכניונית לוועדה של האגודה: "בניגוד להחלטת הוועדה הטכניונית שקבעה כי סימון לייק במדיות השונות אינו מהווה מדד סביר להגשת תלונה ואינו מביע תמיכה מספקת במפרסם ובתוכנו המפורסם, הוועדה האס"טית קבעה כי סימון לייק לתוכן מסית, מבזה ופוגעני בהחלט מראה גילוי תמיכה שאינו משתמע לשתי פנים בתוכן זה. זאת בעקבות שלייק כשמו כן הוא – סממן הבעת תמיכה והסכמה מובהק. זאת ועוד, הבעת תמיכה זו מתרחשת במרחב המדיה החברתית אשר גלויה לכל אדם באופן פומבי, ועל כן אם בחר פלוני לסמן לייק במרחב ציבורי זה, אזי הוא מבקש להביע את הסכמתו עם התוכן המפורסם. לפי תקנון Meta (בעליה החוקיים של הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם) נכתב כי 'סימון לייק הוא דרך להביע את דעתך על תוכן ב-Meta. כאשר אתה מסמן לייק לתוכן, אתה אומר למשתמש שפרסם אותו שאתה מעריך אותו', וכי 'סימון לייק הוא פשוט ביטוי של דעתך על תוכן', לשון התקנון".

במכתבם מבהירים ראשי האגודה כי "הוועדה האס"טית תגיש את תלונותיה בדבר מקרים אלו לבית הדין המשמעתי ותצפה לטיפול יסודי ומחמיר לשם מיצוי הדין עם סטודנטים אלו על מנת להוקיע אותם מבית הטכניון. נוסף על כך, אנו מצפים מכם לפעול ביד נחרצת ובכל הכלים העומדים לרשותכם נגד אלו שמבזים את היותם סטודנטים במוסד זה ופוגעים עמוקות בחיים המשותפים בין סטודנטים יהודים וערבים בקמפוס. לא יעלה על הדעת שסטודנט שאיבד את בני משפחתו ואת חבריו, ולחילופין סטודנט שנלחם במערכה ונפצע פיזית ונפשית מאותם בני עוולה, ייאלץ לשבת על אותו ספסל לימודים עם תומכי אויב".

את המכתב סיימו ראשי אס"ט בקריאה לראשי המוסד "להתעורר למשמע המחדל העצום המתרחש תחת אפכם ואפנו ולדאוג לסטודנטים לשוב לשנת לימודים חדשה שבה הקמפוס יהווה בית בטוח, מוגן ומכיל עבור כל השוהים בו, על אחת כמה וכמה לאחר טראומה לאומית שהכתה בכולנו. אנו סמוכים ובטוחים כי כוונתכם זהה לבסוף לשלנו, אך עם זאת יש צורך ממשי בשינוי מגמה מצדכם בכל הנוגע לסוגיה זו. דלתנו תמיד פתוחה לשיח ושיתוף פעולה".

מהטכניון נמסר בתגובה: "כל המקרים שבהם עלה חשש לדבר עבירה נבחנו לעומקם במלוא החומרה ובהתאם לתקנון המשמעת. נגד ארבעה סטודנטים הוגשה תלונה לבית הדין המשמעתי, והם הושעו זמנית מלימודים והורחקו מהקמפוס עד למועד הכרעת בית הדין. בחלק מהמקרים האחרים לא היה בסיס משפטי מספק, ובהם הוחלט על טיפול במישור החינוכי. בשאר המקרים נמצא שמי שהתלונה הוגשה נגדו אינו איש טכניון או שמדובר בתלונת כזב. במקביל להליכים המשמעתיים מתקיימות חקירות משטרה נגד מספר סטודנטים, ואנו ממתינים לסיום ההליכים הפליליים בעניינם".

עוד נמסר כי "מאז תחילת המלחמה פועל הטכניון לתמוך ולסייע לאלפי הסטודנטים שלו שעזבו הכול והתגייסו למערכה בצו 8. למענם הקמנו ביחד עם ידידי הטכניון בארץ ובעולם קרן סיוע מיוחדת. הטכניון העניק לסטודנטים משרתי המילואים את המענק הגבוה ביותר מבין המוסדות בארץ, זאת נוסף על שלל הטבות להם ולמשפחותיהם ולהתאמות אקדמיות מרחיקות לכת. הנהלת הטכניון וראשי אגודת הסטודנטים ייפגשו היום (ראשון) כדי להיערך ביחד לתחילת שנת הלימודים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. איש

    תרבות השטאזי של הימין תחסל את מדינת ישראל. תפנו את הפלנגות שלכם בהתנדבות במקום ברדיפת כותרות ומיעוטים

  2. חיים

    למתקרא בתור איש. אינך מסוגל אפילו חקרוא לעצמך בשם. אבל אגעד לך משהו " מעוות האמת" הרדיפות היחידות היו נגד יהודים ,בכל העולם, ובכל התקופות. רדיפות נגד מיעוטים בארץ! דמגוגיה שקרית ועלובה.

  3. aidanangelo

    מדובר בהפסקת רציחות נגד המונים חפים מפשע. פושעים וציונים התגבשו תחת סיסמה פשיסטית של אחדות נגד חוקים בכדי לכפות את רצונם על הרוב העולמי שמתננגד לטבח של העם הפלסטיני בהישענות על מדינות רצחניות לחיסול נאבקים נגד החופש המערבי המזויף.
    אנג'לו איידן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר