שר החינוך יואב קיש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
שר החינוך יואב קיש (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

קיש בעד דחייה נוספת של פתיחת שנת הלימודים האקדמית

שר החינוך יואב קיש תומך בדחייה נוספת של פתיחת שנת הלימודים האקדמית: ההמלצה האישית שלי היא לדחות בשבועיים ולפגוע בסמסטר הזה כדי לא לפגוע בסמסטר הקיץ אבל המוסדות יצטרכו לקבל החלטה בעצמם". בוועד ראשי האוניברסיטאות מתנגדים: "סכנה לשנת הלימודים"

פורסם בתאריך: 19.12.23 14:21

האם שנת הלימודים האקדמית תידחה שוב אחרי שנקבעה סופית ל-31 בדצמבר? שר החינוך יואב קיש, אשר משמש גם יו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) תומך בדחייה נוספת של פתיחת שנת הלימודים.

את הדברים אמר קיש בישיבה משותפת דחופה של ועדת החינוך של הכנסת והוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל שהתקיימה היום (שלישי). לפי הערכות מל"ג, שיעור הסטודנטים המשרתים במילואים נאמד ב-30 אחוז מכלל הסטודנטים (באוניברסיטאות בישראל לומדים כ-100,000 סטודנטים).

קיש: "אני בעד דחייה נוספת, אבל המוסדות יצטרכו לקבל החלטה בעצמם. לאורך כל הדרך אמרנו שנדחה את פתיחת השנה ככל הניתן מבלי לפגוע בסמסטר. ההמלצה האישית שלי היא לדחות בשבועיים ולפגוע בסמסטר הזה כדי לא לפגוע בסמסטר הקיץ".

 

 

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) פרופ' אריה צבן אמר: "דחינו את פתיחת שנת הלימודים, עם כל הקשיים והמאמץ, בשל הסולידריות עם אנשי המילואים. אנחנו מגיעים לנקודה שבה יש לנו שתי בחירות רעות – האחת היא להפסיד שנת לימודים, והשנייה היא לייצר פגיעה זמנית באנשי המילואים. אם נדחה שוב, אנחנו מסכנים את שנת הלימודים, והמדינה תעמוד בסוף השנה בלי לקבל את מכסת המהנדסים, הרופאים והעובדים הסוציאליים. הכנו מערכים מיוחדים בכל המוסדות כדי שכל מילואימניק שישתלב בשנת הלימודים יסיים אותה בהצלחה. סמסטר הקיץ הוא קצר ונועד לאפשר השלמות למילואימניקים שיגיעו מאוחר. חייבים לוודא שתקציב ההשכלה הגבוהה לא ייפגע, בטח לא השנה. לא נשאיר אף אחד מאחור".

קצין מילואים ראשי תא"ל בני בן ארי אמר בישיבה: "רוב הלוחמים שלנו הם סטודנטים. מכיוון שחלק מהמוסדות כבר פתחו את שנת הלימודים נוצרו תסיסה, תסכול ודאגה בקרב מערך המילואים, כשהתחושה היא שמי שעושה מילואים יצא פראייר, ומי שלא – ממשיך את חייו ללא הפרעה. היום אנחנו מבינים שנצטרך להחזיק כוחות גם בחודש ינואר, אחרי שהסמסטר יתחיל, והמילואימניקים ייכנסו לפיגור משמעותי. המסר צריך להיות שמי שמשרת במילואים יסיים את שנת הלימודים ביחד עם מי שלא משרת. יש לנו רשימות של משרתי המילואים, ואחרי אישור של ועדת החוקה נעביר את המידע למוסדות להשכלה הגבוהה כדי שהם יעשו את ההתאמות הנדרשות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שחיתות אקדמית

    למה אלפי מרצים שלא מלמדים ואפילו לא מגיעים לפקולטות מקבלים שכר מלא?
    עוזרי הוראה וסגל זוטר שלא לימדו דקה במשך חודשיים מקבלים שכר מלא?
    זורקים פה את כספי הציבור לפח – אחרכך יבכו לאוצר שהם צריכים תוספות כי האריכו את שנת הלימודים?
    מה הולך פה האוצר מממן במליארדים את חגיגות השחיתות האלו של לא לעבוד ולקבל שכר מלא??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר