חוסאם במבינו סובח (צילום מתוך דף הפייסבוק של חוסאם במבינו סובח)
חוסאם במבינו סובח (צילום מתוך דף הפייסבוק של חוסאם במבינו סובח)

אין דו קיום, יש עיר מעורבת

חיפה היא עיר מעורבת, חיפה היא עיר שמוציאה עיניים להרבה אנשים מערים ויישובים אחרים בארץ. כל המבקרים בה מתרשמים גם מהעיר היחידה בארץ שנהנית מים והר במרחק של קילומטרים ספורים. הרכבל מבת גלים לסטלה מאריס, שעולה מעל מערת אליהו, המקום הקדוש לכל הדתות

פורסם בתאריך: 20.5.21 14:53

המונח הראשון שצריך להעיף מחיפה הוא "הדו קיום". אין דבר כזה דו קיום, יש קיום אחד.

חיפה היא עיר מעורבת, חיפה היא עיר שמוציאה עיניים להרבה אנשים מערים ויישובים אחרים בארץ. כל המבקרים בה מתרשמים גם מהעיר היחידה בארץ שנהנית מים והר במרחק של קילומטרים ספורים. הרכבל מבת גלים לסטלה מאריס, שעולה מעל מערת אליהו, המקום הקדוש לכל הדתות.

חיפה נהנית מהרבה דברים, אבל בעיקר ממערכת יחסים נפלאה של יהודים וערבים. אמנם הממסד החיפאי השקיע בתשתיות יותר מאשר באזרחים, לכן כל מה שאנחנו רואים בימים האלו זו תוצאה ולא תגובה.

 

 

אם נחזור לרגע ל"דו קיום", הוא יכול להישמע טוב, אבל הבעיה היא שהוא מתפרש  לחיים של שתי (דו) קבוצות של אנשים או גורמים זה לצד זה, וזה שגוי, כי אנחנו אחד ולא שניים. ערכים סמוכים לדו קיום הם דו משמעי, דו סטרי, דו ספרתי, דו ערכי, דו פרצופי, דו קרב, דו שבועי, דו שיח, דו שלבי, ואני, בתור חיפאי, לא מרגיש נחות ליד אף אחד, במיוחד לא ליד אנשים שמנסים להתנשא מעליי או לחייך לי בפנים ולהגיד לי שאנחנו בדו קיום / דו פרצופי.

דו קיום יכול להיות  אשכנזי / ספרדי / יהודי / ערבי / אתיופי /רוסי / מוסלמי /נוצרי / נשי / גברי / עשיר / עני / יפה / לא יפה ועוד.

אני קורא לכל החיפאים לבטל את המונח דו קיום ולחזק את המונח עיר מעורבת. למחוק את הצביעות ולדבר בגובה העיניים עם כולם.


* אני חוסאם סובח (במבינו), יליד חיפה, 10.1.1974, בית חולים רמב"ם, מיילדת יהודייה, גדלתי בקרית אליעזר


 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. איל

    אחלה מאמר. סגרת את העסק ל״אות הזדהות״ ביום שלישי או לא?

  2. אחד העם

    אם היה מתקיים כל מה שהצהרת כאן אזי כל מה שקרה בחיפה לא היה צריך לקרות . הייתם צריכים באותו רגע להניף את דגל האחווה ולמנוע את הפורענות .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זוהי הפעם הראשונה בחיי שהרגשתי שאנחנו חוזרים למלחמת השחרור שתבין שלרדת ממרכז הכרמל לקריות כשרחובות סגורים הרגשתי סכנת חיים והנהגת אחייניתי הולכת ומחווירה כי התבלבלנו בדרך ולא סמכנו על וייז

  4. ג'יין

    תפסיקו עם ההתנסאות והחשדנות!אנחנו חונכנו לאהבת האחר וקבלת האחר וכך חינכנו את ילדינו וכך את נכדינו,אף אחד לא יקח את זה מאיתנו אנחנו לא רוויי שנאה עצמית ולא מחפשים להוציא את זה על האחר,תפסיקו עם השנאה עצמית קודם כל ותגלו עולם טוב יותר…אין לנו חיפה אחרת ונשמור עליה מכל משמר בפני כל המסיתים והשונאים!!!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה היא שיש הרבה אנשים שלא חושבים כמוך לצערי יש אנשים שחושבים שלעם אחר אין זכות קיום

  6. ורדינה מארגנטינה

    אחלה גבר. בזמני רתיחה לאומית אני חושבת במושגים של "אתם" ו"אנחנו" , אבל תכלס , ב-אתם- יש המון משתנים וגם ב- אנחנו. המון טיפוסים עם דעות שונות ומעשים שונים. גרמת לי לפחות לעכשיו לא לחשוב ככה. תודה

  7. לילי

    השבוע כתבתי כי ביקרתי בחדר מיון בבית חולים כרמל, טיפלו בי אחים ממוצא ערבי, אלונקאי, טכנאי רנטגן ורופא, כולם היו ערבים וטיפלו בי ובאחרים הרגישות המתבקשת. כך היה מקדמת דנא וכך זה ימשיך אם ירחיקו מהעיר שלני מחרחרי ריב.

  8. אורית

    נכון מאוד. תמיד יש קיצוניים אבל זו בהחלט עיר מעורבת.

  9. ירמיהו

    בחיפה גרים פלסטינאים שרואים בישראל מדינה כובשת ויהודים שרואים בה את מולדתם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר