ד"ר האני אבוקיאס (צילום: אללה דרובי)
ד"ר האני אבוקיאס (צילום: אללה דרובי)

"העבודה בתחום הרפואה היא לא רק מקצוע, אלא בעיקר שליחות"

את עבודתו כמנהל מרפאת קיבוץ גלויות של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי, מגדיר ד"ר האני אבוקיאס כ"מאתגרת אך מלאת סיפוק". אבל "לא הקשיים והאתגרים הם הסיפור המרכזי", הוא אומר, "אלא דווקא ההפתעות שבדרך, שלא אחת מביאות לשינוי אמיתי. המטופלים שמגיעים למרפאה זקוקים לא רק לטיפול רפואי, אלא גם להבנה ולאמפתיה“

פורסם בתאריך: 17.8.23 11:10

"האני מאמין שלי הוא שהעבודה בתחום הרפואה היא לא רק מקצוע, אלא בעיקר שליחות". את הדברים האלה אומר ד"ר האני אבוקיאס, מנהל מרפאת קיבוץ גלויות של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי.

ד"ר אבוקיאס, בן 35, מומחה ברפואה פנימית, נשוי ואב לשניים ומתגורר בכרמיאל. הוא למד רפואה במולדובה ואת התמחותו ברפואה פנימית עשה בבית החולים לגליל מערבי בנהריה.

במהלך הקריירה המקצועית שלו, פגש ד"ר אבוקיאס מגוון רחב של מטופלים, ו"כל אחד מהם הוא עולם ומלואו עבורי", הוא אומר. את עבודתו כמנהל מרפאת קיבוץ גלויות בשכונת חליסה הוא מגדיר כ"מאתגרת, אך מלאת סיפוק".

צוות מרפאת קיבוץ גלויות (צילום: דוברות כללית)

צוות מרפאת קיבוץ גלויות (צילום: דוברות כללית)

חליסה היא שכונה עם אוכלוסייה מגוונת, לכן, אומר ד"ר אבוקיאס: "בניהול המרפאה יש לא מעט קשיים ואתגרים. אבל לא הקשיים והאתגרים הם הסיפור המרכזי, אלא דווקא ההפתעות שבדרך, שלא אחת מביאות לשינוי אמיתי. המטופלים שמגיעים למרפאה זקוקים ליותר מאשר לטיפול רפואי. הם זקוקים בעיקר להבנה, לאמפתיה, להכלה ולסובלנות. לכן, מעבר לטיפול הרפואי שאני מעניק לכל מטופל ומטופל, יש לי מטרה נוספת: להקנות להם הרגלי חיים בריאים, להדריך ולהשפיע".

תחילת הדרך במרפאה, לא הייתה קלה לד"ר אבוקיאס. "הייתה התנגדות", הוא מספר, "אבל במשך הזמן, כשהמטופלים התחילו להכיר אותי, ואני אותם, חל השינוי. פתאום הם הבינו שהם לא רק מטופלים. הם הבינו שהם חלק מתהליך הרבה יותר גדול של שיפור ושינוי, והמספרים מדברים בעד עצמם: נרשמה ירידה במספר האירועים הרפואיים הקריטיים, המודעות לבריאות הנפש עלתה, ויש פחות אירועי אלימות. אבל השינוי האמיתי הוא באנשים עצמם – בגישה שלהם ובאמונה שלהם שצריך ואפשר לחיות חיים בריאים וטובים".

 

 

אחד הסיפורים שייחרת בליבו של ד"ר אבוקיאס הוא על מטופל בשם משה. "מדובר במטופל בריא בדרך כלל, כבן 70. ביום שבו הוא הגיע אליי, הוא התלונן על תשישות ועל כך שהפסיק לאכול. תחילה חשבנו שמדובר בדיכאון שנובע מאובדן של אדם יקר לו, אך בבדיקות שבוצעו נמצא כי הוא סובל ממחלת כבד. אף על פי שמצבו הרפואי היה קשה, הוא היה אופטימי ונחוש לנצח את המחלה. ביחד, אני והוא, עברנו את כל התהליך – החל מהטיפול התרופתי הראשוני, דרך הטיפולים הממושכים והלא פשוטים ועד להתאוששותו. בתהליך היו רגעים רבים של תסכול, כאב ועצב, אבל במשה דבקה האופטימיות והוא לא הפסיק לחייך. הייתי לא רק הרופא שלו, אלא גם חבר שמלווה ותומך".

את הסיפור של משה מביא איתו ד"ר אבוקיאס בכל בוקר לעבודה. "הסיפור הזה מזכיר לי, בכל יום מחדש, שאני יכול לעזור לאנשים לחזור לחייהם, ולא רק לשרוד אותם. הסיפור הזה הוא הכוח וההשראה שלי בעבודתי כרופא. אני מודה לכל המטופלים שלי על האמון בי, ואמשיך לשרת אותם באהבה ובמקצועיות".

מרפאת כללית קיבוץ גלויות ממוקמת ברחוב דרך יד לבנים 2 בחיפה. במרפאה ניתנים שירותי רפואת משפחה, שירותי סיעוד, בניהולה של זואוי הנאדי, שירותי משרד, בניהולה של מירב קפולי, ושירותי בית מרקחת, בניהולה של רואן אסווד. בבית המרקחת ניתנים שירותי ייעוץ רוקחי אישי, ללא עלות, למבוטחי כללית, המעוניינים בכך. לאחרונה הוכנס למרפאה שירות חדש של רפואת ילדים הניתן על ידי ד"ר פאדי חביב אללה, מומחה ברפואת ילדים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת סמירה

    ד"ר האני אבו קיאס הוא איש השנה לדעתי הוא רופא מדהים קודם כל הוא בן אדם עם נפש טהורה מרגיש את הכאב של המטופלים עד כדי שנעלם הכאב מהמטופל כשהוא מקבל אותך עם חיוך וכבוד להל אחד ואחד עושה את כל יכולתו לעזור לאנשים וזה הסיבה שהוא הצליח לרכוש את ליבינו
    שתהיה תמיד מוצלח אוהבים אותך דוקטור

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר