ד"ר דראושה חוסיין במהלך בדיקת אולטרסאטנד עם מכשיר POCUS (צילום: דוברות כללית)
ד"ר דראושה חוסיין במהלך בדיקת אולטרסאטנד עם מכשיר POCUS (צילום: דוברות כללית)

המיונים הקהילתיים של כללית הצטיידו במכשיר אולטרסאונד POCUS

השימוש במכשיר מהווה עוד סיבה להגיע, בעת הצורך, למיון הקהילתי של כללית בקהילה במקום למיון בבית החולים ולקבל אבחון וטיפול מהיר ומקצועי, ללא המתנה ממושכת

פורסם בתאריך: 23.1.24 13:48

בימים אלה מצטיידים ששת המיונים הקהילתיים של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי – לין, זבולון, נהריה, עכו, כרמיאל וסכנין – במכשיר ה-POCUS Point Of Care Ultra Sound, ובמקביל, הצוות הרפואי עובר הכשרה לשימוש בו.

מכשיר ה-POCUS Point Of Care Ultra Sound, הוא מכשיר על-קולי המשמש את הצוות הרפואי ליד מיטת החולה. מדובר במכשיר המאפשר לבצע אולטרסאונד לבעיות נקודתיות וקבלת תשובות בזמן אמת. כך נחסכת מהחולה ההמתנה לבדיקת אולטרסאונד במכון הדמיה ועיכוב במתן הטיפול.

המכשיר מסייע באיתור מגוון בעיות רפואיות דחופות, כגון: הערכת תנועות של שריר הלב והימצאות נוזל פריקרדיאלי, אבנים בכיס מרה או דלקת בכיס מרה, הערכת שלפוחית השתן, אבנים בכליות, פקקת, נוזל חופשי בבטן, גוף זר בעור או ברקמות, נוזל מפרקי בדלקת מפרקים ועוד.

 

 

במיונים הקהילתיים פועלים צוותים רפואיים מיומנים עם תנאים כמו במיון בבית החולים, כגון: חדר השהיה למעקב, בדיקות, עירויים, בדיקות הדמיה, מעבדה לבדיקות דחופות ואף בית מרקחת – שירות שאין בחדר מיון בבית חולים. השירות ניתן מבוקר ועד ערב (בסופי שבוע ובחגים בלין וזבולון), הוא קרוב לבית וחוסך את הזמן הרב של ההמתנה בחדר מיון בבית חולים. ברוב המקרים המגיעים למיונים הקהילתיים הטיפול מסתיים במיון ואין צורך בהמשך טיפול בבית החולים.

ד"ר מוסא זובידאת, מ"מ מנהל רפואי במחוז: "ה-POCUS הוא כלי יעיל ומהיר לאבחון מגוון רב של בעיות רפואיות באופן בטוח ולא פולשני. השימוש בו מייעל את עבודת הצוותים ומרחיב את מגוון השירותים הניתנים המיון הקהילתי".

הביקור במיון הקהילתי לאחר השעה 19:00 ובסופי שבוע כרוך בהשתתפות עצמית.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שימחה מוצים

    ה point of care ultrasound (POCUS) זו שיטה או תוכנה, שיכולה להיות מיושמת על מכשיר.
    מה שמראים למעלה זה את הדוקטור מחזיק טאבלט ומסתכל על תמונה\סריקה שכבר נעשתה.
    הכתבה מטעה.
    האם ישנו מכשיר פיזי שעליו מותקנת תוכנת ה POCUS ועבר אישור FDA? (שואל בשביל חבר…)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר