אוסטאופתיה בצפון (Shutterstock) צילום: karelnoppe
אוסטאופתיה בצפון (Shutterstock) צילום: karelnoppe

אוסטאופתיה בצפון: הכירו את דקלה סקרון

אם אתם סובלים מכאבים באזורים שונים בגוף, וכבר ניסיתם כל שיטה אפשרית, כדאי שתבדקו את שיטת הטיפול האוסטיאופתית. יצאנו לראיין את האוסטיאופטית המובילה דקלה סקרון כדי לשמוע על היתרונות ויעילות השיטה

פורסם בתאריך: 12.11.19 10:04

דקלה סקרון

לרפואה המשלימה המספקת פתרונות מהפכניים למחלות וכאבים, יש יותר ויותר מקום בעולם המודרני, ובישראל ככלל, ובעוד שהטכנולוגיה המתקדמת מפנה אותנו לטיפולים מדויקים וממוחשבים, יש מספר תחומים טיפוליים שמעריכים את שלל יתרונותיו של המגע האנושי – כזה הוא הטיפול האוסטאופתי.

אז מהי אוסטאופתיה? דקלה סיקרון, אוסטאופתית מוסמכת מבית הספר לאוסטאופתיה במכון ווינגייט, משיבה: "האוסטאופתיה היא תורה רפואית העוסקת בריפוי ובאבחון באמצעות טיפול ידני המתייחסת לגוף כיחידה אחת. מטרותיה לטפל במקור הבעיה ולסייע בשיכוך הכאב דרך שיפור תנועתיות הגוף ותפקודן התקין של מערכותיו השונות. השיטה מבוססת על אנטומיה, פיזיולוגיה וביומכניקה, המשלבת טכניקות מנואליות מגוונות. האוסטאופתיה משתמשת בידי המטפל בלבד בכדי לאבחן ולטפל ללא מכשירים או תרופות, והיא מקיפה את כל הצדדים, לא רק את תחום האורתופדיה – החל מבעיות בקיבה וריפלוקס, ועד לבעיות פוריות".

דקלה סקרון, פרמדיקית בעברה, בעלת תואר ראשון ברפואת חירום למדה אוסטאופתיה מתוך הבנת מגוון היתרונות הבריאותיים "וההצלה" שהטיפול מספק למטופלים במקרים של מחלות, בעיות וכאבים. היא סיימה את לימודי האוסטאופתיה לפני מספר שנים והחלה לעבוד בקליניקה הפרטית שלה בקיבוץ יגור. כיום הקליניקה שלה ממוקמת ב- שכניה.

"האוסטאופתיה עובדת בעיקר על רקמות חיבור. בעבר הטיפול נועד למיצוב נכון של עצמות עמוד השדרה והצוואר, אך כיום לאחר שמחקרים רבים נעשו בתחום והוכחה האפקטיביות של הטיפול האוסטאופתי במגוון אברים פנימיים, אנו מטפלים בקשת רחבה של בעיות, גם בקיבה, במעיים, בכבד, בריאות, ועוד".

במה כרוכים לימודי האוסטאופתיה?

"הלימודים מאוד מעמיקים, ממש כמו תואר מקצועי, במהלכים לומדים וצוברים ידע מעמיק במערכות הגוף, כך שניתן ליישם טכניקות ידניות כגון: מתיחות, התנגדות ולחץ עדין על מערכת השלד והשרירים. בניגוד לרופאים המשתמשים בכלים, האוסטאופתים משתמשים בכפות ידיהם במהלך הטיפול, וחשוב מאוד לדעת היטב את האנטומיה של כל איבר, שריר ורקמה, היכן לדחוף ולחזק והיכן למשוך ולשחרר".

במי את מטפלת בקליניקה שלך?

"אני מטפלת בכולם, החל מתינוקות קטנים מאוד עם בעיות ריפלוקס, קושי להירדם, קושי בשינה רצופה,, גזים, בעיות הנקה, ואי שקט, ועד לנערים ומבוגרים הסובלים מסוגים שונים של בעיות, מחלות וכאבים.

"אלו יכולות להיות בעיות אורתופדיות, כאבי גב, בעיות ברכיים, כאבים בירך ובכתפיים, אנשים הסובלים מכאבי צוואר. אני מטפלת גם בכאבי ראש, בכאבי בטן, דלקות בדרכי השתן. לעתים אנשים מגיעים עם כאב בשריר ואינם יודעים כי מקור הבעיה היא באיבר פנימי כמו הכליות למשל, והטיפול נעשה דרך האיבר עד שהבעיה נפתרת והכאבים בשריר נעלמים".

כיצד האוסטאופתיה מטפלת בבעיות פנימיות?

"כשאני ניגשת לבעיה אורתופדית, אני אבדוק את הכל ומהיכן הבעיה מגיעה – האם הבעיה אכן אורתופדית או שהיא מושלכת ממקור אחר, כשהמחשבה היא שתמיד תיתכן מעורבות של איבר פנימי. הטיפול האוסטאופתי מנחה להסתכלות רחבה וחשיבה הוליסטית כוללנית – כל הגוף כיחידה אחת, ולכן בעיות וכאב באברים שנמצאים במקום מסוים מושפעים גם ממקומות ואברים אחרים. כאבים בגב לדוגמה, יכולים לנבוע מהשרירים שבגב עצמו, או מהעצמות והעצבים או מאברי הבטן, ממערכת העיכול, מהכבד ומהכליות". אוסטאופתיה מטפלת בסוגים רבים של בעיות: אורתופדיה- כאבי מפרקים, כאבי גב, הקלה לאחר פריצות דיסק. איברים פנימיים- בעיות בעיכול , טחורים ועצירות, בעיות פוריות ,כאבי מחזור. ראש ומערכת עצבים – כאבי ראש, סחרחורת, ועוד מגוון רחב של בעיות שונות".

איך את עושה את האבחון?

"בטיפול הראשון לצורך האבחון, נעשה תשאול מפורט על העבר הרפואי של המטופל ובדיקות ממוקדות בכדי למצוא את שורש הכאב . "אני מבצעת בדיקות אורתופדיות, כדי לוודא שאני לא נכנסת למקום בעייתי, או למצבים חריפים/קריטיים, המצריכים התמקדות של רופא מומחה – אירוע לבבי וכדומה. ולאחר מכן, מתחילה בבדיקות האוסטאופתיות המבוססות על יציבה ועל תנועתיות, ואיך הגוף מגיב לכל מיני דברים, האם ישנה אלסטיות וגמישות. אם ישנם שינויים שאני מרגישה ברקמות השונות, אם הגוף תפוס ומקובע וחסר גמישות, אחפש אחר חוסר איזון, כי הגוף צריך להיות מאוזן וסימטרי והדברים צריכים לזוז באותה צורה, ואם ישנה תקיעות בצד אחד, זה מעיד על חוסר איזון".

אחרי האבחון כיצד נעשה הטיפול?

"הטיפול משתנה בהתאם לתלונות של המטופל ומה שמצאתי בבדיקה. הוא נעשה על ידי מגע משתנה – החל ממגע מאוד עדין ורך שאינו מייצר כאב, לעומת מקומות בהם יש צורך בהפעלת לחץ ועבודה אינטנסיבית יותר על השרירים. יש אנשים שקשה להם עם כאב והעבודה תהיה יותר עדינה והדרגתית וישנם כאלו שרוצים "שיפרקו" אותם, כך שירגישו היטב את העבודה והפעלת השרירים כשאני מייצרת כוח נגדם ומותחת אותם – לרוב צעירים יותר וספורטאים. העבודה היא מאוד אינדיבידואלית ומנואלית, אני מזיזה מפרקים, יוצרת תנועה, ומשווה תנועה כל הזמן".

מה חשוב לבדוק כשבוחרים מטפל אוסטאופת?

"אני ממליצה לחפש דרך איגוד האוסטאופתים, כיוון שהתחום הזה פרוץ ויש קורסים בכל מקום. אומנם יש אוסטאופתים מעולים שאינם ברשימה של באיגוד, אבל הרוב הגדול שם.

"הלימודים הם ארוכים ומאוד מעמיקים והדרישות מהלומדים מאוד גבוהות, לומדים אנטומיה, פיזיולוגיה וביומכניקה ברמה גבוהה מאוד, והמרצים מעולים. והאיגוד האוסטאופתי נותן הסכמה רק לאלו שעברו את הלימודים ואת ההסמכה הנדרשת, ולכן זה נותן אישור לכך שהם מקצועיים ומוסמכים. חשוב שהמטפל יהיה נעים, רגיש ואמפתי, שיידע להפעיל את המגע הנכון והמתאים למטופל ולא לעבור את גבולות היכולת שלו, וכן שיהיה כזה שימשיך ללמוד ולהתפתח בתחום כל הזמן, כדי שהטיפול שלו יהיה העדכני, המתקדם והטוב ביותר שיש".

דקלה סיקרון אוסטאופתית, היא בוגרת המכון ללימודי אוסטאופתיה (D.O) במכללת ויינגיט, בוגרת קורס באוסטאופתיה ויסרלית של איברי הבטן ממכון בראל, בצעה סמינר בדיסקציה ואולטראסאונד של הפאציה בהנחיית DR ANTONIO STECCO, בעלת תואר ראשון ברפואת חירום (B.EMS) מאוניברסיטת בן גוריון וכן מדריכת ACLS (החייאה מתקדמת) מטעם AHA.

בנוסף לטיפול בקליניקה פרטית בשכניה, דיקלה מטפלת גם ב"מרכז הרמוניה לרפואה משלימה" בקיבוץ עין המפרץ.

כתובת הקליניקה: כליל חורש 37, שכניה
טלפון: 058-5618942

צילום: תמרה מישל

צילום: תמרה מישל


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר