זירת האירוע בשדרות מוריה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת האירוע בשדרות מוריה (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה הודיעה: פוענח רצח יבגני סטפנוב במוריה

על רקע כספי או רומנטי: היחידה המרכזית במחוז חוף פענחה את רצח יבגני סטפנוב בשדרות מוריה בתחילת חודש יולי. פרקליטות מחוז חוף הגישה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום נגד תושב קרית מוצקין בן 37 שנעצר זמן קצר לאחר הרצח

פורסם בתאריך: 5.8.23 09:33

משטרת ישראל הודיעה כי היחידה המרכזית במחוז חוף פענחה את רצח יבגני סטפנוב בשדרות מוריה בתחילת חודש יולי, וכי הוגשה הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום נגד החשוד ברצח – תושב קרית מוצקין – שנעצר זמן קצר לאחר הרצח.

החקירה נפתחה ב-6 ביולי בבוקר עם קבלת דיווח על ירי לעבר אדם בשדרות מוריה. מהירי נפצע אנושות יבגני סטפנוב, בן 39 מקרית ים, ובהמשך נקבע מותו. חקירה ראשונית בשטח העלתה כי הקורבן נורה על ידי גבר חמוש באקדח שנמלט רגלית לעבר אחד מהרחובות הסמוכים. אזרח חמוש בנשק שהיה במקום ירה לעבר החשוד מכיוון שחשב שמדובר במחבל, אך זה לא נפגע מהירי.

בהערכת המצב שקיים מפקד מחוז חוף ניצב יורם סופר הופקדה החקירה בידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף. זמן קצר לאחר הרצח עצרו בלשי היחידה בדירה בטירת כרמל שלושה חשודים במעורבות במעשה – תושב קרית מוצקין (37) ושתי תושבות טירת כרמל (24 ו-45) בת זוגו לשעבר של סטפנוב ואמה. ב-19 ביולי עצרו בלשי הימ"ר חשוד נוסף – תושב רחובות בן 38. עם התקדמות החקירה ולאחר כמה הארכות מעצר שוחררו שתי הנשים והחשוד האחרון שנעצר, ובמעצר נותר החשוד המרכזי – תושב קרית מוצקין – שנחקר בחשד לרצח, לקשירת קשר לפשע ולנשיאת נשק שלא כדין.

 

 

מהחקירה עלה כי הרקע למעשה הוא ככל הנראה סכסוך על רקע כספי או רומנטי. לפי החשד, סטפנוב השקיע כספים בעסק בבעלותה של בת זוגו לשעבר ואמה וחשש שהן מעלימות ממנו רווחים. במשטרה חושדים כי ביום הרצח ליווה החשוד ברצח את בת הזוג לשעבר לטיפול רפואי, שם המתין להם הקורבן שכאמור נורה על ידי החשוד ונמלט.

לבקשת המשטרה האריך בית משפט השלום בעכו את מעצרו של החשוד מעת לעת ולתקופה העולה על 30 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה, ואתמול (שישי) הגישה פרקליטות מחוז חוף באמצעות המשטרה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום בעבירות המיוחסות לו.

ראש צוות החקירה בימ"ר חוף רפ"ק ביאן מולא: "אירוע הירי שהוביל לרצח בשעת בוקר מוקדמת גרם לבהלה ולחשש לאירוע ביטחוני. מיד כשהבנו שמדובר באירוע פלילי פתחנו בחקירה מאומצת על מנת להתחקות אחר החשוד והבאנו למעצרו המהיר. ההליך החקירתי ומלאכת איסוף הראיות הבשילו לכדי הגשת הצהרת תובע בכוונה להגיש כתב אישום ברצח ולהביא את החשוד לדין".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר