שני ברדיצ'בסקי ז"ל
שני ברדיצ'בסקי ז"ל

"התאכזבתי מגזר הדין. ציפיתי ל-15 חודשי מאסר לפחות"

בית משפט השלום גזר את עונשו נדב לוי, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי ז"ל, שהתחשמלה למוות במקלחת בדירה ששכרה ממנו. בעלה דני ברדיצ'בסקי: "אנחנו מבינים שהסיפור תם אך לא נשלם כי עורך הדין שלו אמר הוא יערער על עצם ההרשעה. הם חושבים שהוא חף מפשע"

פורסם בתאריך: 12.3.24 15:14

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (שלישי) עשרה חודשי מאסר בפועל על נדב לוי, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי ז"ל, שהתחשמלה למוות במקלחת בדירה ששכרה ממנו בשנת 2017. לוי נידון גם למאסר על תנאי וחויב בתשלום פיצויים בסך של 60,000 שקל. לוי היה אחראי על אחזקת הדירה שרשומה על שם סבו, ונכח במעמד החתימה על החוזה לאחר שהציג את עצמו כבעל הנכס.

לפני קצת יותר משש שנים, עולמו של דני ברדיצ'בסקי חרב עליו. שישה ימים בלבד לאחר חתונתו עם שני, התחשמלה אשתו הטרייה, אז רק בת 24, למוות במקלחת בדירתם השכורה. בריאיון ל"כלבו – חיפה והקריות" שחזר ברדיצ'בסקי את היום הנורא שבו איבד את רעייתו: "טיילנו באותו הבוקר בקבר של רבי שמעון בר יוחאי במירון. כשהגענו הביתה התחלנו לארגן את הבית לשבע הברכות, ויצאתי כדי לקנות כמה דברים וללכת לבית הכנסת כדי להביא את החבר'ה שארגנתי לברכות. שני בינתיים נכנסה להתקלח. אחרי כחצי שעה אמא שלה התקשרה אלי ושאלה אם אני יודע למה שני לא פותחת לה את הדלת. אמרתי שהיא אמורה להיות במקלחת, אבל פתאום היתה לי מועקה בלב. התקשרתי אל אמא שלה לאחר כמה דקות כדי לשאול אם שני פתחה לה, והיא השיבה בשלילה".

 

 

והוא המשיך בתיאור: "זה היה בחודש אוגוסט, חום אימים, ולא רציתי שהיא תעמוד בחוץ, אז חזרתי הביתה כדי לפתוח לה את הדלת. פתחתי את המנעול, אבל הוו הפנימי היה נעול. פה בפעם הראשונה הבנו שמשהו לא בסדר קרה. עליתי לגג באמצעות סולם, קפצתי למרפסת, ולא נותרה לי ברירה אלא לפרוץ את החלון של חדר השינה. עדיין לא הבנתי מה קורה כי חשבתי על איך נישן שם בלילה עם חלום שבור. רצתי למקלחת, וראיתי את שני שכובה על המקלחון. באותו רגע רצתי לפתוח לאמא שלה את הדלת וברחתי מהבית. אני לא יודע להסביר למה ברחתי. התקשרתי למד"א, והמוקדנית שכנעה אותי לחזור הביתה ולעשות לה החייאה. תנסי לתאר את הסיטואציה – בעל צעיר רואה את אשתו מוטלת עם עיניים מגולגלות, מנסה לעשות לה החייאה ולא מצליח, ואז מבין שהוא איבד אותה. באותו הרגע ידעתי שאין הרבה יותר מה לעשות. הפראמדיק של מד"א קבע את מותה בדירה".

ברדיצ'בסקי סיפר מה הוביל להתחשמלות של אשתו: "היו המון בעיות בדירה ששכרנו, ובעל הבית של הדירה השכורה שלח לי טלפון של החשמלאי שלו. אותו 'חשמלאי' ניתק את הפחת בבית ולא בדק אם קיימת הארקה תקינה (לצערי, לא היתה קיימת הארקה תקינה). בכך שהוא ניתק את הפחת, הוא השאיר את הבית שגרנו בו ללא הגנה מפני קצרים והתחשמלויות. כמובן שידענו רק בדיעבד שאותו אדם אינו מוסמך".

בחודש אוגוסט 2023 הרשיע בית המשפט המחוזי בחיפה את החשמלאי אליהו יחיא בגרימת מותה ברשלנות של ברדיצ'בסקי ז"ל וגזר את דינו לתשעה חודשי עבודות שירות. בגלל קולת העונש פתח ברדיצ'בסקי דף פייסבוק ייעודי בשם "צדק לשני עליה השלום" ועצומה באתר עצומה. העצומה היתה חלק ממנוף הלחץ על הפרקליטות כדי שתערער על קולת העונש. כשבוע לאחר פרסום הכתבה נשא המאבק פרי. בני משפחתה של ברדיצבסקי ז"ל התבשרו כי פרקליטות מחוז חיפה תערער על קולת עונשו של החשמלאי, ובספטמבר 2023 הוחמר עונשו לעשרה חודשי מאסר בפועל.

במקביל התנהל בבית משפט השלום בחיפה משפטו של לוי, שכאמור נשפט לעשרה חודשי מאסר בפועל, למאסר על תנאי ולקנס של 60,000 שקל.

דני ברדיצ'בסקי, אפשר לנשום?

"התאכזבתי מגזר הדין. ציפיתי ל-15 חודשי מאסר בפועל לפחות בעקבות בקשתה של הפרקליטות לגזור עליו בין 12 ל-24 חודשים. עם זאת, אנחנו בוחרים לראות את חצי הכוס המלאה כי גזר הדין יכול היה להיות מקל יותר, וחלילה לא להסתיים במאסר בפועל. אנחנו מבינים שהסיפור תם אך לא נשלם כי עורך הדין שלו אמר לנו היום שהוא יערער על עצם ההרשעה. הם חושבים שהוא חף מפשע. אנחנו במסע מטורף של יותר משש שנים. אני לא יכול לנסות להסביר מה עבר עלינו, מה הראש חושב ומה הגוף מרגיש. זה מסע מטורף, מטלטל וקשה לעיכול, אך מסע שאינו מסתיים. אני צריך יום-יומיים לעכל את מה שקרה היום בבית המשפט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אה זה מאד פשוט. אם ההרוגה מהתחשמלות הייתה בת של שופטת או מקורבת לשופטת אחרת שדואגת להרים טלפון למי שצריך –
    הוא היה מקבל 3 שנים בכלא
    וגזר הדין היה מנמק שצריך להרתיע נגד מקרים דומים כנגע שפשט בחברה.
    לכן צריך רפורמה משפטית במדינה שלנו. כי יש בתי משפט למקורבים וחברים של ויש עינוי דין לכל היתר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר