"אל תדאגי יקירתי" של אוליבייה וויילד
"אל תדאגי יקירתי" של אוליבייה וויילד

הרמת מסך: אלו הם סרטי הפתיחה והנעילה בפסטיבל הסרטים

"אל תדאגי יקירתי" של אוליביה וויילד יפתח השנה את פסטיבל הסרטים הבינלאומי. זהו מותחן פסיכולוגי נועז בכיכובם של הארי סטיילס, פלורנס פיו וכריס פיין. "השתיקה" של שמי זרחין, שבו מככבים מוריס כהן, לבנה פינקלשטיין, אסתי זקהיים, אושרי כהן, צחי הלוי ואלי דנקר, ינעל אותו

פורסם בתאריך: 16.9.22 08:21

הוכרזו הסרטים שיפתחו וינעלו את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38 בחיפה. "אל תדאגי יקירתי" ("Don't Worry Darling") – סרטה המדובר של אוליביה וויילד, בכיכובם של הארי סטיילס, פלורנס פיו וכריס פיין – יפתח את הפסטיבל. הסרט מגיע לחיפה הישר מפסטיבל ונציה, שם הוא הוקרן בבכורה עולמית.

"אל תדאגי יקירתי" הוא מותחן פסיכולוגי נועז ומעורר מחשבה שמספר על אליס ובעלה ג'ק אשר גרים בעיירה מושלמת ומסוגננת בשם ויקטורי, שבה הגברים עובדים באתר ניסויים מסתורי והנשים הן עקרות בית יפהפיות שנהנות מחיי שפע ומשגרה משכרת. אבל משהו אפל מסתתר מתחת לחזות האטרקטיבית של העיירה. אליס לא יכולה שלא לתהות מה בדיוק עושים הגברים באתר הניסויים ואם החיים המושלמים שהובטחו להם הם באמת כאלו טובים.

וויילד ("חורשות את הלילה" מ-2019) אף משתתפת בסרטה החדש לצדם של פיו ("נשים קטנות", "האלמנה השחורה") וסטיילס ("דנקרק") בתפקידים הראשיים, פיין ("וונדרוומן") בתפקיד המנהל המסתורי של הפרויקט וג'מה צ'אן ("עשיר בהפתעה"). הסרט ייצא לאקרנים בבתי הקולנוע ב-13 באוקטובר.

 

 

הסרט שינעל את הפסטיבל הוא "השתיקה" (Silent) – סרטו החדש של שמי זרחין שבו מככבים מוריס כהן, לבנה פינקלשטיין, אסתי זקהיים, אושרי כהן, ליאת הר לב, צחי הלוי, לירון בן שלוש ואלי דנקר.

זוהי דרמה משפחתית משולבת במותחן פוליטי של טרום הבחירות. חייו של אביהו (מוריס כהן), איש טלוויזיה עם פה גדול, הולכים ומסתבכים: אמו שרה (פינקלשטיין) הפסיקה לדבר ושקעה בשתיקה מוחלטת, ואביהו לא מבין למה. אביב (אושרי כהן), לשעבר תלמידו האהוב של אביהו, הופך במפתיע למועמד המוביל בבחירות לראשות הממשלה למרות שאיש לא יודע מה יש לו לומר. הוא לא מתראיין, לא מדבר, ולא נואם אלא פשוט שותק כל הדרך אל הניצחון. בין השתיקות נע אביהו עד לרגע שכולן יתחברו ויובילו אותו אל חשבון הנפש הגדול של חייו.

זהו סרטו העלילתי השביעי של זרחין – אחד מהבמאים המוערכים בקולנוע הישראלי. בין השאר הוא חתום על סרטים כמו "אביבה אהובתי", "העולם מצחיק" ו"הכוכבים של שלומי".

 

"השתיקה" של שמי זרחין (צילום: דויד סקורי)

"השתיקה" של שמי זרחין (צילום: דויד סקורי)

 

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-38 יתקיים בחול המועד סוכות, 17-8 באוקטובר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עמי

    הפסטיבל היה סמן איכות אבל מאבד גובה מול ירושלים.
    איכות בינונית מאד. וחבל שאין פתיחה עם סרטים מקומיים
    התבטלות בפני קולנוע זר לא תביא יוקרה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר