החנות המשודרגת במוזיאון העיר חיפה (צילום: יבגני איידל)
החנות המשודרגת במוזיאון העיר חיפה (צילום: יבגני איידל)

מתיחת פנים למוזיאון העיר חיפה

מבואה חדשה, חדר אירועים, חצר מעוצבת וחנות משודרגת, אלו הם החידושים שנעשו לאחרונה במוזיאון העיר חיפה בסיוע של משרד המורשת והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "במשימה החשובה של שיפור חוויית המבקרים הצלחנו לעלות מדרגה, אולי אפילו שתיים"

פורסם בתאריך: 18.7.23 09:02

בתמיכתם של משרד המורשת והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל מציג מוזיאון העיר חיפה מראה חדש שנותן לקהל המבקרים מגוון אפשרויות חדשות.

במסגרת מתיחת הפנים שעבר המוזיאון טופלה וחודשה מבואת הכניסה שזכתה לעיצוב חדש ומזמין, וכעת היא כוללת פינת ישיבה ואת חנות המוזיאון שחודשה והורחבה אף היא. בחנות מוצעים מזכרות, פוסטרים, קטלוגים, ספרים וחפצי נוי. לצד המבואה חודש חדר התצוגה הסמוך בעיצוב חדש שמדגיש את אופיו הטמפלרי של המבנה, ובו תצוגה היסטורית על חיפה. החדר עוצב באופן שיוכל לשמש גם כחדר הרצאות וכחדר למופעים ולהקרנות, ובאופן מודולרי הוא יוכל להיות מוסב לפעילות שונות. 

נוסף על כך, קיר הכניסה מוקדש לסיפורם של הטמפלרים ושל בניין בית העם הטמפלרי – הבניין הראשון שהוקם על ידי הטמפלרים בחיפה. בקיר מוצג סרטון אנימציה הומוריסטי שמספר את סיפור הגעתם של הטמפלרים לארץ ואת הצלחתם החקלאית והתרבותית. למבקרים גם מוצע להשתתף במשחק בריחה ברחבי המושבה הגרמנית ובעקבות הטמפלרים. המשחק יוצא ממוזיאון העיר וחוזר אליו בסופו, ודרך המשחק ניתן ללמוד על המושבה הגרמנית, על בנייניה ועל החידושים הרבים שהביאו איתם הטמפלרים לארץ. משחק הבריחה, שפותח גם הוא בעזרת המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, מתאים לכל המשפחה.

במסגרת השדרוג חודשה גם חצר מוזיאון העיר המשמשת גם למופעים של עד 400 איש, והיא זכתה לגינון חדש, לאדניות שנראות מהרחוב ולבמה למופעים. בקומה השנייה של מבנה המוזיאון הראשי נפתחה לקהל אחרי שנים רבות גם המרפסת, שממנה ניתן לראות את חצר המוזיאון וגם בה ניתן לקיים מעתה פעילויות חינוך ברוח התערוכות שיוצגו בו באותה העת.

 

 

המוזיאון המחודש נחנך ביחד עם פתיחתה של תערוכת הפרח, שמציגה מבט נוסטלגי לצד נקודת מבט חדשנית על הפסטיבל החיפאי שנחגג בעיר משנות ה-50 ועד לאמצע שנות ה-90. 

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "אני מודה מעומק הלב למועצה לשימור אתרי מורשת על כך שאפשרה לנו את מבצע שיפור פני מוזיאון העיר. השדרוג נעשה תוך שמירה מוקפדת על רוח המבנה הטמפלרי המרשים. יותר מהכל, חשובה לנו חוויית הביקור במוזיאון, ונדמה לי שהצלחנו לעלות מדרגה בנושא זה, אולי אפילו שתיים. לצד תערוכות נהדרות יש מעתה גם מבואה מעוצבת, אולם מופעים קטן, חצר מזמינה וחנות משודרגת לנוחות המבקרים. אנו מקווים שגם חלקים אחרים בחצר המוזיאון יוכלו בקרוב לקבל מראה חדש לטובת הציבור שאליו אנו מחויבים". 

מוזיאון העיר חיפה, שדרות בן גוריון 11,  המושבה הגרמנית. טל': 04-9115888. כחלק ממיזם "שבת ישראלית" פתוח המוזיאון בסופי שבוע בחינם.

 

יותם יקיר (צילום: קסני קולסניק)

יותם יקיר (צילום: קסני קולסניק)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר