מיכל דיבואה, מתוך "יומנה של מפונה"
מיכל דיבואה, מתוך "יומנה של מפונה"

סדרת התערוכות "אדוות – אמנות בעת לחימה" תיפתח בחמישי

ביום חמישי תיפתח סדרת התערוכות "אדוות – אמנות בעת לחימה", שהיא למעשה סדרת פופ-אפ של ארבע תערוכות שונות בהן מציגים 28 אמנים בארבעה מרחבים אלטרנטיביים בשוק תלפיות, בהדר ובוואדי סאליב. את התערוכה יזמה, הפיקה ואצרה שולמית וינשטיין ישראל, שאף הכינה מסלול הליכה והיא גם תצטרף אל הצועדים בין התערוכות לשיחה

פורסם בתאריך: 1.1.24 15:06

ביום חמישי בשעה 19:00 בערב תיפתח סדרת התערוכות "אדוות – אמנות בעת לחימה", שאותן יזמה, הפיקה ואצרה שולמית וינשטיין ישראל, אוצרת אמנות עצמאית חיפאית ובלוגרית אמנות. הפתיחה תתקיים במתחם הרובע בשוק הפשפשים, רחוב ואדי סאליב 10, עם התערוכה "מונוכרום – אמנות מגיבה למצב", ובין 20:00 ל-22:00 ייפתחו שלוש תערוכות נוספות – מעין סדרת פופ-אפ של תערוכות קטנות – בגלריות ובמרחבים אלטרנטיביים המציגים אמנות בחיפה.

בתערוכה הקבוצתית "מונוכרום – אמנות מגיבה למצב" משתתפים 19 אמנים – אמיר תומשוב, פוגי נעים, רמי אטר, דנה קרינסקי, שרון יוחאי, אווה לייס, שאדי טואפרה, שילה אורינגר, זיו שמח, חיה ויסהוז, יעל קמה, תמיר קהילה, מעוז גונן, דפנה מרקמן-סינמנס, ליזה ממלי, יעל סונינו-לוי, חוה זילברשטיין, יורה סונינו ומרינה קוטלר. התערוכה מציגה עבודות פיסול, ציור, אסמבלאז', הדפס ועבודות שנוצרו במיוחד על קירות הבטון החשוף שבמתחם.  

 

"השושנה לא ביקשה את השחר", דנה קרינסקי

"השושנה לא ביקשה את השחר", דנה קרינסקי

 

התערוכה "שובי לביתך – מציירות תפילה" בגלריית Cabin במתחם 21 בשוק תלפיות היא תערוכה זוגית של יערה עשת ועינת צרפתי. שתי האמניות מגיבות לאירועי 7 באוקטובר ומביעות באופן חזותי את הכאב ואת הפחד מהמלחמה. ביצירתן עולות בעוצמה החרדה והכמיהה לחזרתם של החטופים. עשת מציירת את החטופים השבים על גב הינשוף בטיסה לילית, כמו המסוק שנחת על גג בית החולים, וצרפתי מציירת את הציפורים שבונות את קן הסרטים הצהובים ויוצרות הגנה מחודשת ותקווה לשובם של החטופים. 

 

"טיסת הינשוף", יערה עשת

"טיסת הינשוף", יערה עשת

 

 

התערוכה "לבבות – מאיירים תחת אש" תציג במקום לשירה ברחוב סירקין 5 בשוק תלפיות. זוהי תערוכת איור של שישה מאיירים – בלה פוטשבוצקי, טליה דריגס, מיכל דיבואה, סיגל רק-ויינטה, עידן לייטמן ורמי טל. דיבואה, מפונה מביתה בחניתה שעל גבול הצפון, היא אם לארבע בנות ששלוש מהן חיילות. היא מציירת בצבעי מים ובעפרונות על בסיס יומיומי את "יומנה של מפונה". היומן שלה על המלחמה הוא מרגש ומטלטל, יש בו הומור ורגישות, והוא נוגע בנושאים רבים כמו הדאגה לחיילים, גבורת החטופים ותחושת הפליטות והנוודות שנכפתה עליה ועל משפחתה. 

התערוכה "התקמטות – יומן מלחמה רקום על נייר" תוצג בגלריה Step Inn במדרגות הנביאים 7. זוהי תערוכת יחיד של האמנית שרון רמר ביאל, שאוספת רגעים מתמונות שהתפרסמו בעיתונות וברשתות החברתיות ויוצרת מהם יומן מלחמה רקום. היא מעבדת את התמונות בתוכנת עריכה ורוקמת בתוכן בחוט שחור רקמות אקספרסיביות. 

 

רקמה על נייר, שרון רמר ביאל

רקמה על נייר, שרון רמר ביאל

 

וינשטיין ישראל: "בשל המצב והרצון העז להחזיר כוח לתרבות, לאמנים היוצרים, לגלריות וכמובן לקהל, אצרתי סדרת תערוכות שהיא אסופה מרגשת של אמנות הנוצרת בזמן אמת בעת מלחמה. כל האמנים, העוזרים והגלריסטים תרמו ועשו הכל בהתנדבות וברוחב לב. מדובר ב-28 אמנים שמגיבים למצב".

בנית מסלול הליכה וגם תלווי את הצועדים לשיחה בין התערוכות.

"אני ממליצה להתחיל במעלה ההר בהדר בשני חללים בבתים הישנים ברחוב סירקין – בגלריית CABIN ואחר כך במקום לשירה. משם ממשיכים דרך רחוב חסן שוקרי ובמורד מדרגות הנביאים (מעלות הנביאים) אל STEP INN – גלריה קטנה במבנה עות'מאני מקושת. ממשיכים במורד דרך רחוב שיבת ציון לוואדי סאליב אל הגלריה האחרונה שנמצאת בשוק הפשפשים. אני מבטיחה לצועדים מסלול מעניין, גם אם אתם חיפאים שתמיד מגיעים ממקום למקום ברכב. ציירתי מפה לאוהבי הטיולים הרגליים, ובהמשך אפרסם תאריכים שבהם אתלווה אל הצועדים בין התערוכות לשיחה".

 

"אדוות - אמנות בעת לחימה", מסלול הליכה בין הגלריות השונות

"אדוות – אמנות בעת לחימה", מסלול הליכה בין הגלריות השונות

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר