ההצגה "החדר האחורי" (צילום: ז'ראר אלון)
ההצגה "החדר האחורי" (צילום: ז'ראר אלון)

ליל מנוחה

פורסם בתאריך: 27.1.18 17:28

האמת היא שכאשר העורך סיפר לי כי גיליון השבוע של “כלבו” מוקדש לתרבות בחיפה אמרתי לו באופן ספונטני שישאיר את הטור שלי ריק. מלבן לבן של כלום כי זה הביטוי האמיתי למה שאני חושב על התרבות בחיפה.

תרבות היא בראש ובראשונה יצירה ועידוד ליצירה, ולבד מאינספור מופעים המיובאים לכאן, התרבות החיפאית היא דלה ומגומגמת. העורך אמר לי שאני מגזים ואז חשבתי בלבי שאולי כדאי ואכתוב על כל אותם היוצרים הגדולים שהתגוררו כאן ויצרו בעבר אך קמו ועזבו את העיר. ע”ע א.ב. יהושע למשל והצייר הגדול אברהם אילת. אבל לבסוף החלטתי פשוט לבדוק מה קורה היום, 26 בינואר 2018, בחיפה ומה קורה היום, לשם השוואה לא הוגנת, בתל אביב.

 

 

נכנסתי לאתר עכבר העיר ולאתר טיים אאוט מגזין והנה הממצאים של תחקיר התרבות שלי לפניכם:

להלן רשימת אירועי התרבות המתקיימים היום בתל אביב: בלובנטין 7 יופיעו הערב בשעה 21:00 להקת שאזאמאט ובשעה 23:00 רביעיית פארש. בתיאטרון תמונע תתקיים ב־12:00 היצירה “מתפרץ האור” של דנה מיטב, בשעה 20:00 יתקיימו שני מופעי תיאטרון פרינג’ – האחד “הליוגבלוס”, והשני “חשש לאירוע”. בשעה 21:00 – מופע מחווה לאריק איינשטיין. במוזיאון תל אביב לאמנות תתקיים בשעה 10:00 הרצאה בנושא ארוטיקה, מיניות ותשוקה. בתיאטרון הקאמרי יועלו בשעה 21:00 שני מחזות – “פשוט לאהוב” ו”החדר האחורי”. בהבימה תוכלו לצפות ב”סימני דרך” וב”עושה כרצונו”, ובבית לסין ב”מלך הכלבים”. בשעה 12:00 ייערך מופע הוקרה לישראל גוריון בבית החייל. בתיאטרון גשר יעלה המחזה “קיץ במריאבנד” בשעה 21:00. במרכז סוזן דלאל יעלה מופע המחול “קלאסיקו אספניול”. בתיאטרון הסמטה בשעה 21:00 יוצג המחזה “מחכים לגודו”. בפארק גני יהושע תיערך קבלת שבת קהילתית, ויעקב רז ירצה על בודהיזם בשעה 10:00 ברחוב בן עמי 14. באתר האינטרנט של טיים אאוט תוכלו למצוא פרטים על אודות 31 תערוכות ב־31 גלריות ברחבי העיר. זה לא כולל את מוזיאון תל אביב, בית הלנה רובינשטיין, בית התפוצות והגלריה העירונית. יותר מ־20 הרצאות בלוקיישנים שונים, עשרות אירועים ואטרקציות לילדים, מופעים מיוחדים בברים ובמתחמים שונים ומשונים. יותר מ־100 סרטים מוקרנים הערב בתל אביב ומאות מסעדות ובתי קפה פתוחים ומחכים לכם. ורגע, עוד לא דיברתי על הרסיטלים ועל הקונצרטים, על מופעי המוזיקה ועל המסיבות.

ובחיפה? ובכן, מה באמת קורה הערב בחיפה ולאן בכוונתכם לצאת על מנת לספוג קצת תרבות? סרט במוזיאון היפני? אולי. אולי נצא לאכול בג’פאניקה. טוב נשברתי. אני נשאר בבית, נצפה ב”פאודה” או משהו. לילה טוב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר