פסטיבל היין (צילום: אנדריי סואידן)
פסטיבל היין (צילום: אנדריי סואידן)

"יין צריך את הקרירות של הכרמל. זה הכי טבעי בעולם"

פסטיבל היין נעדר בשנתיים האחרונות מהעיר. השנה הוא חוזר, ושב גם למיקום הישן שלו בגן האודיטוריום. הבשורה של הפסטיבל, לדבריו של המנהל המקצועי שלו אנדרי סוידאן: זה יהיה אירוע לא סנובי אבל מאוד תרבותי

פורסם בתאריך: 12.5.18 19:09

פסטיבל היין החיפאי חוזר השנה אחרי שנתיים של היעדרות. לאחר שבפעם האחרונה הוא התארח ברחוב הנמל בעיר התחתית, השנה הוא יתקיים בשבוע הבא, 17-15 במאי, בגן האודיטוריום במרכז הכרמל. במשך שלושה ערבים מוזמן הקהל להגיע ולטעום מתוצרתם של כ-20 יקבים ישראליים, שאליהם מצטרפים כמה יבואנים עם יינות מחו”ל. בצד היין יהיו במקום גם דוכנים של מחלבות בוטיק ושל מאפים, שוקולדים, גלידות וקרפים.

תמורת כרטיס כניסה במחיר של 60 שקל יקבל כל מבקר כוס לטעימות ויוכל להסתובב בין הדוכנים ולדגום את המיטב של כל יקב ללא הגבלה. מאחורי האירוע עומדות חברות הפקה מקומיות, והמנהל המקצועי, כמו בפסטיבלים הקודמים, הוא בעל חנויות היין ספיישל רזרב אנדרי סוידאן. “אחרי שנתיים שבהן הפסטיבל נעדר מהעיר”, אומר סוידאן, “זה מגיע לנו”.

למה באמת הפסטיבל נעדר?

“להפיק את הפסטיבל הזה זו עבודה קשה מאוד ולא גילו כלפיה הרבה הערכה. אז ישבנו לעשות חושבים. בפעם האחרונה הורידו אותנו לעיר התחתית ולא התאים לעשות את זה שם”.

למה לא? ברחוב הנמל, עם המזרקה החביבה והדשא?

“קודם כל אנחנו נופלים על כמה ימים חמים, ומהבחינה הזאת המיקום שם בעייתי. אין שם עצים. החוכמה בחיפה היא ליהנות מהטופוגרפיה שלה. אתה רוצה לטבול בים? רד לים. אתה רוצה לנוח מתחת לצל של עץ? תעלה על הכרמל. בעיר התחתית צריך גם לסגור רחוב, וזה מפריע לעסקים כי פסטיבל כזה מונע גישה מהלקוחות. הפסטיבל צריך להתנהל בצורה טבעית. עסקים קטנים כיום בחיפה נמצאים במלחמת הישרדות וצריך לעזור להם כמה שיותר, לא להפריע להם. יש מתחם שפנוי לזה – גן האודיטוריום – שיש בו עצים וטמפרטורות קרירות של הכרמל. לעשות את זה בעיר התחתית זו ברירת מחדל לא חכמה. אם זה היה פסטיבל בירות אז זה מצדיק את החום, אבל יין צריך את הקרירות של הכרמל. זה הכי טבעי בעולם”.

 

אנדרי סואידן (צילום: שי אילן)

אנדרי סואידן (צילום: שי אילן)

 

 

למה אנחנו יכולים לצפות בפסטיבל?

“יהיו השנה יינות של יקבים מקומיים ויינות מיובאים באיכות טובה מאוד. יש רשימה מכובדת של יקבים, ואת האירוע תלווה מוזיקה חיה תואמת. יהיו טעימות עם ייננים גם בדוכנים וגם בחדרים מיוחדים. השנה יהיה חדר מיוחד של יצרנית כוסות היין רידל שבו יהיו טעימות שנועדו להדגים את הייחודיות של הכוסות, כלומר זה לא רק היין. הערך המוסף הוא גם איך ליהנות מהיין, ולנו מאוד חשוב להעביר את זה. פנינו להרבה יקבים, אמנם לא לכולם יש אפשרות להגיע לכאן לשלושה ימים אבל יותר מ-20 יקבים קפצו על העניין. גם יבואנים שיש להם יינות איכות יגיעו וגם יצרני גבינות מצוינים. זה יהיה משובח לא בקטע סנובי אלא בקטע תרבותי. חשובות לנו האווירה וההנאה במובן של הבנת המוצר. חשוב לנו שאנשים יישבו עם היינן וישמעו ממנו מה הוא עשה בתהליך שגרם לכך שהיין שהם טועמים הוא כל כך מיוחד. כך גם לגבי הגבינות והאביזרים. בחיפה יש קהל תרבותי מאוד. למדתי את זה אחרי 12 שנים של פסטיבלים שניהלתי. למדנו שהקהל כאן נפלא ושהוא מבקש את התרבות ואת האווירה. הפסטיבל יהיה מלא אבל לא המוני מדי – וזו בדיוק חיפה. אין בחיפה סנוביות ושואו אוף, אבל יש ביקוש לתרבות”.

מה אתה יכול לספר על המשתתפים?

“יקב רמת נגב, למשל, מגיע מהנקודה הכי דרומית כמעט בארץ. יקב ג’סקלה מגיע מגוש חלב. יקבי עמק האלה יגיעו מהמרכז עם הסדרות היותר גבוהות שלהם, ויש שם יינן חדש שמתכוון להעלות את האיכות. יש יצרנים כמו פנטיני מטוסקנה, אפשר יהיה לשתות סנגרייה שיכולה לקרב קהל שהוא לא מומחה ביין, והסנגרייה שתהיה היא נהדרת באיכות שלה ולא יקרה. יהיו מבעבעים איכותיים שהם לא שמפניה או קאווה. הכנסנו מבעבעים נפלאים ברמות של פרוסקו ורוזה מצוינים מצפון איטליה עם תמורה טובה מאוד לכסף. יש כמה יינות שיהיו בהשקה ארצית כמו שני יינות של יקב יזרעאל. יש יקבים שעדיין לא נכחו באף פסטיבל כמו יקב שאטו רמו, יקב מעולה מהגליל העליון עם שני יינות חדשים שלו משנת 2017. ההיצע הוא איכותי וייחודי. המסר של הפסטיבל הזה שכחיפאים אנחנו לא צריכים להיות אנדרדוג ולהיכנע לתדמית של עיר תעשייתית. מי שיבוא לפסטיבל ויראה גם את הרמה של ההפקה – את הדוכנים, את השילוט – יבין”.

מה אתה מקבל מהעשייה הזאת?

“זו העיר שאני חי בה ולכן גם המאמץ משתלם. אני בעד לסדר את הערוגות לפני שאנחנו פותרים את הבעיות של המזרח התיכון, וחיפה היא ערוגה יפהפייה”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אביעד

    פגשנו את יינות יקב פנטיני בתערוכות האחרונות – סומלייה ו WHITEיינות מדהימים , לטעמי היינות המיובאים הטובים ביותר בישראל
    למיטב זכרוני, היינות מאברוצו ולא מטוסקנה

  2. אושרת טל צור

    התרגשות!
    הפייבורטים שלי הינם יקב רמת נגב וכמובן יינות האיכות של FANTINI שתמיד "גונבים את ההצגה"

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר